Gå til innhold

Er jeg urimelig? Ang. bonussønn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en bonussønn på 17 år som bor sammen med moren sin en halvtimes busstur unna oss. Han har bestemt å ha fast bosted hos mor (etter å ha hatt 50/50 i mange år), hvor han går på skole og hvor alle vennene befinner seg. I kveld, kl. 22:30, tok han kontakt og spurte om han kunne komme innom her og ta med seg to kamerater. Vi bor nærme byen hvor de nettopp har vært. Spurte samtidig om vi hadde noe mat de kunne få. Jeg er hjemme sammen med datteren min på 2 år som trøbler veldig med søvn for tiden (gråter og sovner ikke ordentlig før kl. 23). Vi skal begge opp kl. 7 i morgen tidlig. Bonussønn har sommerferie. Hele problemet er at her vi bor nå er det ingen ekstra stue, det hadde gjort saken mye enklere. Vi er på flyttefot, så det vil på sikt bli bedre. Hadde det bare vært han, er det selvsagt helt uproblematisk. 

Hva tenker dere? Er jeg faktisk urimelig når jeg tenker at vi helst vil ha husfred her innen kl. 23, når han ikke bor her fast og far ikke er hjemme? Vi har heller ikke mat til 3 storspiste ungdommer. Hadde ikke regnet med det.

For å gjøre det klart, vi har og har alltid hatt et godt forhold.

Anonymkode: a5184...7a1

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Synes det er helt greit å si at det ikke passer når han har med kompiser så seint. 

Anonymkode: 7c816...b40

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Tenker at det er greit at dere sier at det ikke passer at kompisene kommer nå så sent, men at han selvsagt er velkommen. 

Anonymkode: bf539...650

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke urimelig av deg Å TENKE du skulle helst hatt husfred, men sa du nei, er du urimelig syns jeg. Det høres ut som en engangshendelse, og selvom han bor mest hos sin mor, er det vel hjemmet hans? «Velkommen, dere kan ikke bli veldig sene og må være stille, for lillesøster skal sove, men kjempehyggelig å se deg og hilse op kompisene. Vi har bare brødskiver/pasta/du kan lage tomatsuppe, skal du overnatte?»- det hadde vært det rimelige svaret.

Anonymkode: 98a60...029

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å si at han kan komme, men ikke med kompiser. 

Anonymkode: 14bfb...f9d

AnonymBruker
Skrevet

Syntes ikke at du er urimelig. Han er stor gutt og tåler grenser.

Det må være lov å si at du er hjertelig velkommen, men jeg skal legge meg nå og opp tidlig så vi kan ikke ha flere på besøk.

Anonymkode: 94a51...62b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er ikke urimelig av deg Å TENKE du skulle helst hatt husfred, men sa du nei, er du urimelig syns jeg. Det høres ut som en engangshendelse, og selvom han bor mest hos sin mor, er det vel hjemmet hans? «Velkommen, dere kan ikke bli veldig sene og må være stille, for lillesøster skal sove, men kjempehyggelig å se deg og hilse op kompisene. Vi har bare brødskiver/pasta/du kan lage tomatsuppe, skal du overnatte?»- det hadde vært det rimelige svaret.

Synes ikke det er urimelig. Selv om gutten hadde bodd der fast og var ts sin biologiske sønn, så kunne hun også sagt nei til kompisbesøk så sent når man skal tidlig opp neste dag. Det hadde jeg gjort om det var min sønn. Ungdommer er heller ikke nødvendigvis så stille selv om de får beskjed. 

Anonymkode: 1bb81...27d

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja det synes jeg du er.

Anonymkode: 3c709...a49

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke helt hva som er problemet. Det er jo hans hjem, så du trenger ikke være vertskap om det er det du tenker på. Du går og legger deg, og sønnen låser seg inn og fikser mat til seg og kompisene. Du kan evt. be dem være ekstra stille fordi lillesøster våkner lett. 

Anonymkode: cb7f6...26d

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Man sier ikke nei, til familie. Hva hvis d hadde vært din datter? Du hadde garantert sagt ja til henne. Så ja, syns du er urimelig. Mat kan du handle i morgen uansett, men si de kan ta seg ei skeva 😀

Anonymkode: db9ff...cdc

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Synes ikke det er urimelig. Selv om gutten hadde bodd der fast og var ts sin biologiske sønn, så kunne hun også sagt nei til kompisbesøk så sent når man skal tidlig opp neste dag. Det hadde jeg gjort om det var min sønn. Ungdommer er heller ikke nødvendigvis så stille selv om de får beskjed. 

Anonymkode: 1bb81...27d

Samme her. Sønnen min hadde ikke fått ha kompiser på besøk så seint på kvelden om jeg skulle tidlig opp dagen etter. Jeg sover lett og da får sønnen min enten være alene hjemme eller dra til en kopis som har foreldre som syns det er greit at tre kompiser sitter og ler, skravler og spiser så seint. 

Jeg syns det er for seint med kompisbesøk så seint når andre i huset ikke får sove. Og det gjelder uansett hvem det er - mine, dine eller våre. 

Anonymkode: 40130...2b4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge det er viktig å poengtere at det er bonussønn, så husk at du er kun bonusmamma. 

Synes du er veldig urimelig. Du kunne forklart situasjonen. Det er hans hjem. 

Anonymkode: 19622...ed5

Skrevet

Er ikke urimelig å forvente ro etter kl 23 når andre i huset skal opp tidlig og sover lett og ikke har ferie.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Man sier ikke nei, til familie. Hva hvis d hadde vært din datter? Du hadde garantert sagt ja til henne. Så ja, syns du er urimelig. Mat kan du handle i morgen uansett, men si de kan ta seg ei skeva 😀

Anonymkode: db9ff...cdc

Jeg tror ikke TS hadde sagt ja til datteren sin. Hun skal tidlig opp, hun vil ikke ha tre ungdommer som bråker når hun skal sove. 

Anonymkode: 40130...2b4

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Selv om det er hjemmet hans betyr det ikke at han kan ha kompiser i huset døgnet rundt. Det har vært helt vanlig i uskilte familier at barna ikke kan ha besøk til lengre enn kl. x. Øvrige familiemedlemmer har rett på fred og ro de også.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes ikke du er urimelig. Bare å svare at du har lagt deg da du skal tidlig opp. Man må ikke ta imot matgjester så seint.

Anonymkode: d7a29...7b2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...