AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #1 Skrevet 18. juni 2023 Hei, Jeg mistenker at jeg reagerer på gluten og/eller laktose, men jeg klarer ikke å finne et mønster. Jeg kan bli dårlig i magen av å ha spist litt kake, men så kan det gå helt fint å spise 3 boller. Er det mulig at man noen ganger reagerer, men andre ganger ikke? Og hvordan oppfører magen deres når dere får i dere noe dere ikke tåler, evt. for mye av noe? Jeg kjenner først litt ubehag/urolig i magen, ofte mye rumling/lyd. Avføringen kan være alt fra myk til slimete diaré. Jeg må gjerne på toalettet flere ganger i løpet av relativt kort tid, men når alt er ute så er jeg helt fin igjen. Kan dette høres ut som noen form for allergi? Det kan gå alt fra måneder til kun noen dager mellom «anfallene». Takk for alle erfaringer, råd og tips. Anonymkode: f9b3f...d1f 1
Blod Skrevet 18. juni 2023 #2 Skrevet 18. juni 2023 (endret) Du kan teste det ut, kutt ut en av delene først(loktose er sikkert det enkleste) også ser du om det bedrer seg. Folk har forskjellig toleranse for hvor mye laktose de tåler, noen tåler opp til 2 dl melkeprodukt, mens andre tåler mye mindre. Hva slags produkt det er har også noe å si, det er mer laktose i mindre mengder iskrem enn i andre produkter feks. Du kan også ta en blodprøve hos legen for å sjekke om du er laktoseintolerant. Endret 18. juni 2023 av Blod
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #3 Skrevet 19. juni 2023 Jeg tåler helt fint vanlig melk. Ting med fløte, derimot, blir jeg akutt dårlig i magen av. Det er høyere laktoseinnhold i fløte. Jeg kan fint drikke et par glass melk på styrten, men en bolle med is = akutt diare. Anonymkode: 8a88c...6b9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå