Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Begynte å treffe en fyr i høst som nettopp var ut av forhold. Gikk derfor litt sakte i starten. Vi ble sammen i januar, han møtte foreldrene mine, venner av meg, feiret valentines og bursdag og alt er bra. MEN

Vi møtes typisk på ettermiddag eller kvelden, og at han sover hos meg og drar hjem på kvelden dagen etter. Er gjerne sammen cirka 24t. Jeg bor nærmere jobben hans, så vi møtes ofte i forbindelse når det passer for han med jobb fordi han jobber turnus. Det er greit.

MEN, når vi er sammen syntes jeg han sitter så mye på telefonen. På kvelden er det ikke SÅ mye, men han sjekker den en gang i timen, annenhver time, som jeg syntes er litt mye. Det var litt mindre i starten. Men han er kosete, snill, ser gjerne film sammen, prater osv.

Når vi våkner dagen etter strekker han seg etter telefonen og scroller, og vi sjekker den begge to. Men han slutter liksom aldri. Vi møtes ofte ganske sent, så det er dagen etter vi har flest timer sammen, men da sitter han bare på telefonen, uten at han har noe spesielt han skal sjekke. Vennene mine sier han bare er telefonavhengig, men han er ikke så ofte online når han bare er hjemme og spiller, er med kompiser osv. 

Jeg syntes det er vanskelig å connecte med han når han sitter med telefonen, og da sitter vi bare der begge to på hver vår telefon til han bestemmer seg for å dra hjem. 

Jeg skal selvfølgelig ta det opp, men føler jeg allerede har vært den som har mast om å treffes mer, gjøre mer sammen, tar mest initiativ osv. 

Er mye telefon et tegn på at han kjeder seg eller egentlig ikke er så interessert? Jeg vil gjerne høre deres meninger og erfaringer før jeg tar det opp. Vi er forresten begge 27. 

Anonymkode: bb62b...3f4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Smart telefonene er virkelig en fiende i hverdagen… Æsj! 
men jeg merker det selv. Kan bli hekta på å scrolle inst, KG, face, snap, TikTok, Pinterest, aviser ja u name it… 

Så kan være at han og kjenner på den trangen. Er bare en uting, trenger ikke være noe «verre» enn det… 

Selvsagt er det noe man bør gjøre noe med, men jeg skal innrømme jeg kjenner meg litt hekta og ville vært som han. 

Anonymkode: 1d29f...859

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Smart telefonene er virkelig en fiende i hverdagen… Æsj! 
men jeg merker det selv. Kan bli hekta på å scrolle inst, KG, face, snap, TikTok, Pinterest, aviser ja u name it… 

Så kan være at han og kjenner på den trangen. Er bare en uting, trenger ikke være noe «verre» enn det… 

Selvsagt er det noe man bør gjøre noe med, men jeg skal innrømme jeg kjenner meg litt hekta og ville vært som han. 

Anonymkode: 1d29f...859

Føler du det dreper følelsene for de du er sammen med hvis du bare sitter på telefonen når du er med de? Man investerer jo ikke...

AnonymBruker
Skrevet

Snakk med ham og få ham ut av telefon bobla, hvis han ikke er med på det, så hadde jeg revurdert hele fyren.

Jeg datet en som satt med telefon og scrolla til og med mens vi satt og spiste.. nei takk. 

Anonymkode: 78291...a7e

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
22 hours ago, AnonymBruker said:

Begynte å treffe en fyr i høst som nettopp var ut av forhold. Gikk derfor litt sakte i starten. Vi ble sammen i januar, han møtte foreldrene mine, venner av meg, feiret valentines og bursdag og alt er bra. MEN

Vi møtes typisk på ettermiddag eller kvelden, og at han sover hos meg og drar hjem på kvelden dagen etter. Er gjerne sammen cirka 24t. Jeg bor nærmere jobben hans, så vi møtes ofte i forbindelse når det passer for han med jobb fordi han jobber turnus. Det er greit.

MEN, når vi er sammen syntes jeg han sitter så mye på telefonen. På kvelden er det ikke SÅ mye, men han sjekker den en gang i timen, annenhver time, som jeg syntes er litt mye. Det var litt mindre i starten. Men han er kosete, snill, ser gjerne film sammen, prater osv.

Når vi våkner dagen etter strekker han seg etter telefonen og scroller, og vi sjekker den begge to. Men han slutter liksom aldri. Vi møtes ofte ganske sent, så det er dagen etter vi har flest timer sammen, men da sitter han bare på telefonen, uten at han har noe spesielt han skal sjekke. Vennene mine sier han bare er telefonavhengig, men han er ikke så ofte online når han bare er hjemme og spiller, er med kompiser osv. 

Jeg syntes det er vanskelig å connecte med han når han sitter med telefonen, og da sitter vi bare der begge to på hver vår telefon til han bestemmer seg for å dra hjem. 

Jeg skal selvfølgelig ta det opp, men føler jeg allerede har vært den som har mast om å treffes mer, gjøre mer sammen, tar mest initiativ osv. 

Er mye telefon et tegn på at han kjeder seg eller egentlig ikke er så interessert? Jeg vil gjerne høre deres meninger og erfaringer før jeg tar det opp. Vi er forresten begge 27. 

HÆ???? Han sjekker telefonen en gang i timen og det er mye??????? SKJERP DEG, det er jo ingenting. Nei nå må jeg le av deg :D :D 

Anonymkode: 3edd1...023

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

HÆ???? Han sjekker telefonen en gang i timen og det er mye??????? SKJERP DEG, det er jo ingenting. Nei nå må jeg le av deg :D :D 

Anonymkode: 3edd1...023

Ja akkurat det er ikke et problem, men at han sitter hele morgen og glor i telefonen er jo det. 

Anonymkode: 78291...a7e

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Telefonen er en uvane, og det er veldig kjedelig å omgås de som sitter på telefonen når man egentlig ønsker noe sosialt og hyggelig.

Skrevet

Han er på besøk hos deg, og har ikke sine egne greier der. Da blir det til at man føler seg litt rastløs vil jeg tro. Man er stuck inni en leilighet (antar jeg), og det er ikke bare å gå ut å hogge litt ved, eller reparere et gjerde etc. Livet i dag er jo lagt opp til kjedsommelighet på mange måter. 

Jeg er veldig anti-scrolling selv, men ha litt forståelse for han. Tenk over det selv når dere er hos han; har du mye å gjøre der?

AnonymBruker
Skrevet

Hvis han sitter PÅ telefonen så er det jo ikke noe problem. 

Anonymkode: 24145...216

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...