Gå til innhold

Slankere mage? Ja takk.

Pearl

Anbefalte innlegg

Hei.

Er litt overvektig og har dermed opparbeidet meg mage som jeg selvfølgelig vil bli kvitt.

Men det er tydeligvis ikke så lett, selv om jeg slanker meg og trener, ser det ikke ut til at det har noe effekt.

Dette er et stort problem for uansett hva jeg kler meg i så ser jeg gravid ut. Er det noen som kan anbefale noe for å få mindre mage, noe som er effektivt?? PLEASE.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pearl!

Hvordan trener du? Hvor ofte? Hva spiser du?

Om du svarer på dette først, er det litt lettere å se hva som er feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg forstår deg veldig godt! Jeg trodde, jeg var veldig sundt! Men samme hva jeg gjorde, så hjalp det ikke. Til jeg endelig var villig å prøve noe nytt, til tross for at jeg var anti "slanke middel"! Jeg må si, jeg brukte mye kosttilskudd til ingen nytte, til jeg endelig gikk med på å prøve produkter som er bare urter og planter (baserer seg på kinesisk filosofi). Jeg gikk ned hele 13 kilo i løpet av 4 mnd. Den "kulemagen" min holder på å forsvinne, og ikke minst jeg er blitt fastere i muskelatur.

Du få kontakte meg, hvis du lurer på hva dette er!

Mailadresse slettet. Om du ønsker å være tilgjengelig, opprett en profil. Hege (moderator)

http://www.kvinneguiden.no/Forum/faq.php#0

Mvh, Gita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Leste nylig dette innslaget og dette er noe jeg skal prøve nå, tror nok ikke at det er noen vidunderkur på flott mage, men det kan jo hende at den strammer inn mer en vi tror?

Kanskje noe å prøve? Klippet den ut fra I Form/ Trim

:)

Du kan forme dem raskere enn du tror! Her er oppskriften på flotte magemuskler.

De er der

Hvis du i øyeblikket ikke har synlige mageruter, så fortvil ikke. De er der. Under det laget du har på magen med underhudsfett. Derfor er ikke bare synlige magemuskler et spørsmål om å trene opp magemusklene, men like mye et spørsmål om å få redusert kroppsfettet. For å raskest mulig få på plass magerutene, må du derfor kombinere slanking og magetrening.

Bort med fettet

Du kan ikke slanke vekk kun fettet på magen. Du må gjennomføre en generell slanking som vil redusere kroppsfettet over hele deg. Sett i gang i dag, og la tiden få arbeide. Du kan med slanking og trening få vekk opp mot en hel kilo med rent fett i uka, så dette trenger ikke ta så lang tid. For å få best mulig effekt og ha kontroll med hele prosessen, bør du ta i bruk slankeprogram og treningsprogram. Det er viktig at du har slike verktøy for at du skal sikre deg maksimal uttelling og effekt.

Gradvis kalorireduksjon Kutt ned på matmengden din. Ikke mye, bare litt. Da vil kroppen straks ta i bruk sine oppsparte fettreserver, og magerutene vil være på vei fram i dagens lys!

Magetrening

Et par ganger i uken ufører du denne treningsrutinen, som faktisk vil gi øket muskelstørrelse allerede i løpet av de første 2-3 ukene. Denne økningen kommer som følge av omforming av eksisterende treningsgrunnlag i musklene, og det er derfor økningen kommer så fort de første ukene. Etter det vil veksten gå sakte, men sikkert. Det eneste du skal passe på, er at du blir stadig sterkere og kan klare flere repetisjoner enn tidligere.

Treningsrutine:

Uke 1

Dag 1, sit-ups: 1 x 20-30 gjentagelser. Crunches: 1 x 20-30 gjentagelser

Dag 2, Hvile

Dag 3, sit-ups: 1 x 20-30 gjentagelser. Crunches: 1 x 20-30 gjentagelser

Dag 4, hvile

Dag 5, hvile

Dag 6, hvile

Dag 7, hvile

Uke 2

Dag 2, Hvile

Dag 3, sit-ups: 1 x 20-30 gjentagelser. Crunches: 1 x 20-30 gjentagelser

Dag 4, hvile

Dag 5, hvile: 1 x 20-30 gjentagelser. Crunches: 1 x 20-30 gjentagelser

Dag 6, hvile

Dag 7, hvile

Uke 3

Dag 2, Hvile

Dag 3, sit-ups: 2 x 20-30 gjentagelser. Crunches: 1 x 20-30 gjentagelser

Dag 4, hvile

Dag 5, hvile: 1 x 20-30 gjentagelser. Crunches: 1 x 20-30 gjentagelser

Dag 6, hvile

Dag 7, hvile

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det tipset som anett2 kom med surfet jeg innom for ca en uke siden, og jeg begynte selvfølgelig med en gang. Nå har jeg holdt på med situps og chrunches i hele 4 dager :)

Jeg håper virkelig at det stemmer, ellers er jeg lurt igjen :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, kanskje du skal være prøvekaninen og gi meg et referat? Skal sette i gang i dag jeg og prøve dette (det sa jeg for noen dager siden også) men i dag er dagen..

Gi referat etter en stun da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hørtes spennende ut, og jeg tror/vet at dette er noe som hjelper. Men man må vel kanskje passe på hva man putter i munnen. :-?

Vel, vel tror jeg vil prøve dette jeg og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe anett2...... jeg kan gjerne gi referat etter en stund jeg... øhm... eh... hvis jeg klarer å være like flink hele tiden da... Kjenner jeg meg selv rett så er jeg flink till å gi opp på sånne tingen... Jeg er vanligvis sta og egen, men når det gjelder trening.... øhnm.... der tok jeg ferie for lenge siden... :-?

Men som sagt så har jeg begynt igjen, og tar nå situps hver kveld før jeg legger meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror crunches er at man løfter på rompa, dvs at man ligger på ryggen med beina opp, knærne bøyd og løfter på rompa. Denne øvelsen gjør vi ihvertfall på aerobic'en (Huff, når var jeg DER sist....), og den er ganske tung.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

crunches er det jeg alltid trodde var situps. Situps da ligger man på ryggen og løfter seg helt til sittende stilling, crunches ligger man også på ryggen, løfter hodet og nakken opp fra gulvert samtidig som man strammer magen og presser korsryggen til gulvet,deretter går men tilbake til utgangspunktet og gjentar

http://www.iform.no/trening/magetrening.shtml

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OI! Gurimeg. Nå er jeg forvirra her asså! For noen år siden fikk jeg beskjed av fastlegen om å ta det han kalte "vanlige situps", altså ligge på ryggen og løfte hodet og nakken opp samtidig som du strammer magen og presser korsryggen i gulvet. Det kalte han situps. Før det tok jeg det jeg trudde var situps, altså å løfte seg opp i sittende stilling. Men av det fikk jeg vondt i ryggen, så da sa legen jeg skulle holde meg til situps, som jo er det motsatte av det du sier her.......... (Har aldri stolt helt på den legen så det er mulig du har rett).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

til mahken: regner med det kanskje var meg du svarte? skjønner godt at du er forvirra, for jeg trodde som sagt selv at det som egentlig heter crunches het situps. Veldig mange kaller de jo for situps, men på nettet hvor jeg har søkt etter trenings tips ol. hart jeg kommet borti sånne treningseksperter og de sier det er crunches, ingen ekspert jeg da men jeg vil tro at de vet hva de snakker om

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dolphina

Britney Spears har jeg hørt tar mellom 500 og 1000 sit-ups om dagen, og hun har jo ganske flat mage vil jeg si!=)

Så sett igang!=)

På treningsstudio har vi et apparat som heter magecrunch.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det dere definerer som sit ups trener hovedakelig hoftemuklene, og magen statisk (i den del av bevegelsen der innsats (belastning) er størst)

Det dere def som crunch trener en magemusklene.

MEGET få toppidrettsutøvere tar mer enn 200 av disse på hver økt...

For min del betyr det mindre hva en kaller en øvelse, og mer hvordan en gjør det... crunsh er det "moderne" ordet for mageøvelse...

Det som imidlertid er utrolig viktig er å trene ryggeb også. Ellers blir forholdet mellom musklene feil, og en får smerter i rygg og fort feil holdning...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er også en smule overvektig, men heldigvis er det relativt jevn fordelt over alt. Bortsett fra magen. Og jeg som alltid har vært så stolt av den smale midjen min, og den faste, flate magen :cry:

Siden det høstnummeret (4-6 uker siden?) der et ukeblad hadde en artikkelen om trening av magen har jeg hver dag brukt 10-15 minutter på de øvelsene, og andre øvelser som jeg har funnet på nettet. Og jeg må bare skrike ut: Det hjelper!!! Nå driver det ikke å slenger utenfor toppen av buksa og jeg kan gå med trange gensere igjen selv om jeg som sagt er litt rund. Og enda viktigere, jeg er kjempefornøyd med meg selv. Så stå på, det vil gi resultat :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld meg.....men jeg må bare få si noe her.

Jeg er instruktør i landets største treningskjede. Og når jeg hører om folk som tar bare noen få situps to ganger i uken og hviler resten? Ja da må jeg lese to ganger. Tror dere virkelig at det er bare det som hjelper?

Når man tar situps trener man musklene i magen. Det har ingen innvirkning på underhuds-fettet som ligger over disse. For å få flatere mage må man trene utholdenhet i tillegg. Når underhudsfettet blir redusert kommer musklene bedre frem hence: flatere mage

Kom igjen jenter! Dere kan gjerne fortsette å ta situps som er kjempebra, men ta dere et par joggeturer i uken i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ikke ta bare vanlige sit ups, men varier med flere mageøvelser!

Sitt ups kan faktisk bli en vane for kroppen, og når kroppen er blitt vant med dem, så har de ikke så god effekt lenger. Så variasjon er også viktig! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for mange og gode svar.

Jo, jeg tror jeg skal begynne med sit ups igjen og da tenker jeg på 30-40 hver kveld til å begynne med og så økes dette til både morgen og kveld. I tillegg trener jeg hele kroppen på helse studio 1 gang i uka og så har jeg planer om å øke dette til 1 gang i uka med spinning for å få opp kondisen i tillegg.

Jeg prøver å spise mindre og ikke spise søtsaker utenom i helgene, men det er jammen meg vanskelig å følge dette opp alene, så jeg planlegger å hive meg på et GR kurs etter jul. Kanskje jeg har klart et del mål til sommeren da.

Uansett var det godt å se at dere mener at situps virker, det er ikke så kjekt å holde på med det hvis det ikke har noen effekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...