AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #1 Skrevet 18. juni 2023 Noen med erfaring? Anonymkode: 1ce7a...cc8
AprilLudgate Skrevet 18. juni 2023 #2 Skrevet 18. juni 2023 Hva har du forsøkt da (av bhasyrer og annet)? Personlig har jeg mer hell med Azaleic acid enn bha.
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #3 Skrevet 18. juni 2023 AprilLudgate skrev (1 minutt siden): Hva har du forsøkt da (av bhasyrer og annet)? Personlig har jeg mer hell med Azaleic acid enn bha. Enig. Men AHA er vel sterkere enn BHA? For mulig det gjør mer susen, men jeg har sensitiv hud og hadde problemer nok med BHA. Azaleic acid derimot går helt fin. TS, du kan gå til en hudpleier som kan stikke hull og klemme ut, men det kan komme tilbake og gjør gjerne det rundt øynene. Bruk solfaktor og rens godt:) Anonymkode: 3ee92...be2 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #4 Skrevet 18. juni 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Enig. Men AHA er vel sterkere enn BHA? For mulig det gjør mer susen, men jeg har sensitiv hud og hadde problemer nok med BHA. Azaleic acid derimot går helt fin. TS, du kan gå til en hudpleier som kan stikke hull og klemme ut, men det kan komme tilbake og gjør gjerne det rundt øynene. Bruk solfaktor og rens godt:) Anonymkode: 3ee92...be2 AHA er bedre for en tørr/fuktfattig hud, det trenger dypere ned enn BHA, men det gir deg fukt. Det anbefales ikke å bruke syre mer enn to dager i uken. Anonymkode: c7512...4b6
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #5 Skrevet 18. juni 2023 Er ikke mulig å bli kvitt sebaceus fillaments. Ta å google "blackheads vs sebaceus fillaments" . Det er dog mulig å redusere synligheten ved hjelp av talgregulering, da dette er talg som skal være i porene. Produkter med salisylsyre og niacinamide reduserer talgproduksjonen og da vil porene se noe mindre ut enn med mye talg i. Å klemme det ut forverrer det og øker størrelsen på porene permanent. Men ha i bakhodet at å tørke ut talgproduksjonen gir også tørrere hud og mere rynker på sikt. Anonymkode: d22fd...2cc 1
Grüner Skrevet 18. juni 2023 #6 Skrevet 18. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Noen med erfaring? Anonymkode: 1ce7a...cc8 Whiteheads som i hudormer?
AprilLudgate Skrevet 19. juni 2023 #7 Skrevet 19. juni 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Enig. Men AHA er vel sterkere enn BHA? For mulig det gjør mer susen, men jeg har sensitiv hud og hadde problemer nok med BHA. Azaleic acid derimot går helt fin. TS, du kan gå til en hudpleier som kan stikke hull og klemme ut, men det kan komme tilbake og gjør gjerne det rundt øynene. Bruk solfaktor og rens godt:) Anonymkode: 3ee92...be2 AHA eksfolierer overflate og benyttes ikke for akkurat whiteheads. BHA går mer i dybden og er derfor rettet mot whiteheads. Det er ulike konsentrasjoner av begge produkter, og ulike sammensetninger. De fleste tåler greit 2% BHA 2-3 ganger i uka. Det du snakker om rundt øyne er såkalte milier. De to tingene er ikke det samme, milia består bare av keratin. Hva TS sikter til egentlig er vanskelig å si før en ser bilde 1
AprilLudgate Skrevet 19. juni 2023 #8 Skrevet 19. juni 2023 Grüner skrev (10 timer siden): Whiteheads som i hudormer? Nei, det er blackheads.
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #9 Skrevet 19. juni 2023 AprilLudgate skrev (1 time siden): AHA eksfolierer overflate og benyttes ikke for akkurat whiteheads. BHA går mer i dybden og er derfor rettet mot whiteheads. Det er ulike konsentrasjoner av begge produkter, og ulike sammensetninger. De fleste tåler greit 2% BHA 2-3 ganger i uka. Det du snakker om rundt øyne er såkalte milier. De to tingene er ikke det samme, milia består bare av keratin. Hva TS sikter til egentlig er vanskelig å si før en ser bilde Dette er jo direkte feil. AHA trenger dypere ned og er mer effektiv mot aldring enn BHA. BHA er fettløselig og kan løse opp fett i porene. AHA har mindre molekyler, som gjør at det trenger ned dypere. Anonymkode: c7512...4b6
Roci Skrevet 19. juni 2023 #10 Skrevet 19. juni 2023 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Dette er jo direkte feil. AHA trenger dypere ned og er mer effektiv mot aldring enn BHA. BHA er fettløselig og kan løse opp fett i porene. AHA har mindre molekyler, som gjør at det trenger ned dypere. Anonymkode: c7512...4b6 Det er for så vidt korrekt at AHA eksfolierier på overflaten, men det stemmer også at AHA er mer effektiv mot hudaldring fordi de stimulerer kollagenproduksjon, noe BHA ikke gjør.
AprilLudgate Skrevet 19. juni 2023 #11 Skrevet 19. juni 2023 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette er jo direkte feil. AHA trenger dypere ned og er mer effektiv mot aldring enn BHA. BHA er fettløselig og kan løse opp fett i porene. AHA har mindre molekyler, som gjør at det trenger ned dypere. Anonymkode: c7512...4b6 Hm? Absolutt alle kilder jeg finner sier iallefall at BHA trenger dypere ned? Jeg personlig foretrekker ingen av dem og bruker PHA og Azaleic acid. Endret 19. juni 2023 av AprilLudgate
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #12 Skrevet 19. juni 2023 AprilLudgate skrev (3 minutter siden): Hm? Absolutt alle kilder jeg finner sier iallefall at BHA trenger dypere ned? Jeg personlig foretrekker ingen av dem og bruker PHA og Azaleic acid. At AHA trenger dypere enn BHA betyr selvsagt ikke at det ikke eksfolierer overflaten. Kildene mine er dermatologer og labmuffin. Hva magasinerer og beauty-bloggere sier, aner jeg ikke. Anonymkode: c7512...4b6
AprilLudgate Skrevet 19. juni 2023 #13 Skrevet 19. juni 2023 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): At AHA trenger dypere enn BHA betyr selvsagt ikke at det ikke eksfolierer overflaten. Kildene mine er dermatologer og labmuffin. Hva magasinerer og beauty-bloggere sier, aner jeg ikke. Anonymkode: c7512...4b6 Jeg skjønner ikke hva vi snakker om her. Tror du leser noe annet enn hva jeg mente. Kan godt lime inn fra Labmuffin og jeg på at BHA brukes til det som omtales i HI: Jeg tok for gitt at de som kan noe om dette skjønte poenget jeg ville frem til. Jeg gidder ikke gå i dybden for å si: BHA er likt av mange for whiteheads/lukkede komedoner osv. Endret 19. juni 2023 av AprilLudgate 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå