Gå til innhold

Når alt stemmer men han kjenner ikke noe fyrverkeri

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sliter med å finne ut hva jeg skal gjøre i denne casen… håper på konstruktive råd😊

Jeg har datet en fyr som jeg kom i kontakt med på en dating app. Vi har treffes litt over en håndfull ganger og vi har det veldig gøy sammen når vi er sammen. Det er sjelden jeg treffer noen som jeg har så god kjemi med, vi tenker likt, har samme interesser, er på samme sted i livet og har samme humor. Noen av datene har endt opp med at jeg har overnattet og vi har hatt sex flere ganger. 

Jeg har blitt mer og mer betatt og føler en startende forelskelse. Problemet er at han ikke føler det samme. Han er veldig ærlig og vil ikke forlede meg på noe vis, og har sagt at det er veldig frustrerende fordi jeg har alle egenskapene han ønsker seg hos en partner, og at han liker meg veldig godt, men at han ikke føler det fyrverkeriet som han har lyst å føle på for å starte et forhold. 

Han vil gjerne at vi holder kontakten fordi vi har det så kjekt sammen, men ikke hvis jeg blir såret og forledet. 

Jeg er så i tvil om jeg skal bare droppe all kontakt og dermed sikre at jeg ikke må igjennom en kjærlighetssorg (for jeg er ikke helt der ennå, men kjenner at jeg mulig kommer til å falle hardt for han), eller om jeg skal fortsette kontakten for å se om det kan bli noe likevel.

Det er så utrolig sjelden at en møter en som en glir så godt i lag med. 

Noen som har lignende erfaringer? 

Anonymkode: f79a8...16b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært borti lignende, mitt råd er å gli litt unna og for all del ikke mas på han. Ta litt avstand, la han kjenne på et evt savn og la han etterspørre deg. Og hvis det uteblir, så hadde jeg ikke tatt sjansen på å ende opp med et hekt eller med kjærlighetssorg, for det gjør du nok hvis du fortsetter uten at han henger med ift følelser. 

Anonymkode: c3cdc...b0c

• Liker 3
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som dusten jeg nettopp datet. Fant ut at dette var noe han sa til alle damene han playet for å virke mer sympatisk enn om han bare tømmer og rømmer. Praktisk å ha tilgang på sex og holde på damene så lenge han gidder. 

Du kommer ingen vei, menn får ikke følelser av å fortsette å ha sex når de uansett er emosjonelt utilgjengelig. Du blir såret og kaster bort tid 

Anonymkode: 19583...5c9

• Liker 3
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Kom deg lengst mulig bort og finn en som vil satse på deg. Han her vil bare ha deg på si til han finner den han leter etter (og igjen- det er ikke deg).

Anonymkode: f6103...d64

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kom deg lengst mulig bort og finn en som vil satse på deg. Han her vil bare ha deg på si til han finner den han leter etter (og igjen- det er ikke deg).

Hva er det med dere gretnegurier her inne som alltid tolker menns handlinger på verre enn verste måte?

TS skriver spesifikt at han IKKE vil fortsette å holde kontakten med henne hvis hun begynner å få følelser, fordi han ikke vil såre henne.

Anonymkode: f90f0...b79

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Sliter med å finne ut hva jeg skal gjøre i denne casen… håper på konstruktive råd😊

Jeg har datet en fyr som jeg kom i kontakt med på en dating app. Vi har treffes litt over en håndfull ganger og vi har det veldig gøy sammen når vi er sammen. Det er sjelden jeg treffer noen som jeg har så god kjemi med, vi tenker likt, har samme interesser, er på samme sted i livet og har samme humor. Noen av datene har endt opp med at jeg har overnattet og vi har hatt sex flere ganger. 

Jeg har blitt mer og mer betatt og føler en startende forelskelse. Problemet er at han ikke føler det samme. Han er veldig ærlig og vil ikke forlede meg på noe vis, og har sagt at det er veldig frustrerende fordi jeg har alle egenskapene han ønsker seg hos en partner, og at han liker meg veldig godt, men at han ikke føler det fyrverkeriet som han har lyst å føle på for å starte et forhold. 

Han vil gjerne at vi holder kontakten fordi vi har det så kjekt sammen, men ikke hvis jeg blir såret og forledet. 

Jeg er så i tvil om jeg skal bare droppe all kontakt og dermed sikre at jeg ikke må igjennom en kjærlighetssorg (for jeg er ikke helt der ennå, men kjenner at jeg mulig kommer til å falle hardt for han), eller om jeg skal fortsette kontakten for å se om det kan bli noe likevel.

Første jeg lurer på hva vil det si å møte noen en håndfull gangee? Hvilken måle enhet er det? Husker du ikke hvor mange ganger dere har møttes?

Anonymkode: 4c145...b9c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det er vanskelig når man møter en man føler endelig alt klaffer med så føler de ikke det samme tilbake. Han var ærlig med deg. Han vil ilke såre deg så on du får følelser så blir det ditt problem tolker jeg det. Så lenge du ikke klarer å holde deg unna vil han tenke at du er ok med at dere er fwb.

så han legger alt ansvar på deg i dette så kan du ikke komme senere å si noe annet. For han har gjort ryggen sin fri med det han har sagt.

Mannfolk er stort sett smarte i hva de skal si og ikke si for å unngå å såre noen og ungå å blir «tatt i noe». Har vært oppi dette ja. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hva er det med dere gretnegurier her inne som alltid tolker menns handlinger på verre enn verste måte?

TS skriver spesifikt at han IKKE vil fortsette å holde kontakten med henne hvis hun begynner å få følelser, fordi han ikke vil såre henne.

Anonymkode: f90f0...b79

Tenker bare pragmatisk, men føler meg ikke gretten. Min tankegang ga meg forhold og gjorde at jeg slapp mye surr.

Hun skriver at hun liker han veldig og begynner å få følelser.Hun skriver også at han ikke føler noe for henne, men gjerne vil fortsette med kontakt (og sex som i dag), men ikke vil forlede henne til å tro at han vil noe mer. Bra han er ærlig, men det betyr ikke at man bør fortsette!

Hvis hun fortsetter slik det er i dag vil hun få mer følelser, bli kraftig såret, og ikke være tilgjengelig for en som faktisk ønsker mer med henne. Er det da ikke best å bare starte å lete videre med en gang? Han her ser jeg på som bortkastet tid og følelser. 

Skrevet

Da får du heller finne bytte ut den gubben med en mann som en pyrotekniker da vel 😉😁 Da blir det kanskje litt mer fart og smell i forholdet 😆

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Been there done that. Flere menn har jeg kommet supert overens med men kjemien har ikke vært der fra min side. Folk er forskjellige og du må respektere at han ikke føler den kjemien. Dere er nærmere venner eller evt ff. Ikke kast bort tiden med å tro han blir din kjæreste fordi mange kvinner og menn trenger gnisten for å gå inn i et forhold. Du vil finne en annen med enda bedre kjemi og han vil finne sin egen partner.

Anonymkode: ff5ec...5d4

Skrevet

Når man dater så ser man etter noen som vil det samme som deg. Vil du ha noen og virkelig satse så bare sårer du deg selv om du går for en som ikke vil bli seriøs. Next! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Problemet er at han ikke føler det samme. Han er veldig ærlig og vil ikke forlede meg på noe vis,

Er det fordi du har spurt? Da kan jeg synes svaret hans er ærlig og greit.

Hvis ikke du har spurt om det, men at han sier at han ikke føler den samme ang. fyrverkeri, forelskelse, så synes jeg det er rart å si. Han vil ikke forlede deg, liksom, jeg tror faktisk jeg hadde blitt litt snurt inni meg; akkurat som jeg var en stakkars som ikke kunne passe på meg selv og ta ansvar.

Men jeg skal ikke dømme, det kommer an på hvordan og i hvilken setting det ble sagt.

og har sagt at det er veldig frustrerende fordi jeg har alle egenskapene han ønsker seg hos en partner, og at han liker meg veldig godt, men at han ikke føler det fyrverkeriet som han har lyst å føle på for å starte et forhold. 

Hjelpes, hadde jeg tenkt, og ikke kommentert eller sagt noe mer. Og tror jeg hadde trukket meg unna for noen dager, og latt ham ta initiativ til kontakt  og finne på noe.

Og i hvert fall hadde jeg holdt igjen og ikke villet ha sex med en stakkars frustrert mann som ikke vet hva han vil.

Selv hadde jeg en venn i en gang som bare ville være venner og ha sex. Da sa jeg at det beste for meg var å ikke ha kontakt mer, fordi jeg var forelsket i ham enda. 

I ditt tilfelle er det nok annerledes, men ville nok latt ham ta initiativ en stund.

Siden du er glad i ham og du er sikker på at det er ham du vil ha? Så la det gå sin gang på hans initiativ og se hva som skjer.

Det er sant. og det virker jo gjensidig her. Virker bare som han er litt guttevalp enda.

Ta tiden til hjelp. Dummer han seg ut, ja, så vet du at det var ikke ham som var det beste  i livet ditt.

Lykke til ❤️

AnonymBruker
Skrevet

Har vært der han er og har fortsatt å treffe mennene da jeg så gjerne ville utvikle følelser. Endte alltid opp med å få avsmak og bli kvalm av nærhet osv fordi jeg var glad i dem, hadde god kjemi og syns de var kjekke, men ikke på en romantisk måte. Har vært på motsatt side også og da kommet meg fort bort fordi jeg vil vekk før de får avsmak for meg også. Har skjedd èn gang at fyren fikk følelser etter jeg brått stakk av så det kan skje, men som regel er det alltid best å ta utgangspunkt i at dette er dødfødt og kan føre til kjærlighetssorg 

Anonymkode: 0dc45...46e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har vært der han er og har fortsatt å treffe mennene da jeg så gjerne ville utvikle følelser. Endte alltid opp med å få avsmak og bli kvalm av nærhet osv fordi jeg var glad i dem, hadde god kjemi og syns de var kjekke, men ikke på en romantisk måte. Har vært på motsatt side også og da kommet meg fort bort fordi jeg vil vekk før de får avsmak for meg også. Har skjedd èn gang at fyren fikk følelser etter jeg brått stakk av så det kan skje, men som regel er det alltid best å ta utgangspunkt i at dette er dødfødt og kan føre til kjærlighetssorg 

Jeg har en sånn på 4 året. Han tar nå fortsatt kontakt så hvertfall ikke fått avsmak😂.

Skrevet

For meg kan det ta flere mnd før jeg kjenner at jeg absolutt vil ha en kar som jeg liker å henge med og har det bra med seksuelt , sikkert like vanlig for motsatte kjønn😉

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har en sånn på 4 året. Han tar nå fortsatt kontakt så hvertfall ikke fått avsmak😂.

Flere av «mine» tar og kontakt, gjerne for flørt og oppmerksomhet så har så vidt jeg vet ikke opplevd at de fikk avsmak for meg. Men tar ikke den sjansen altså da jeg får det selv, hadde vært veldig vondt om en jeg hadde følelser for fikk avsmak så det unngår jeg ved å unngå de som ikke har følelser for meg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror jeg var i en litt lik situasjon, men på et senere stadium, der han ikke fortalte meg at han ikke var forelsket før vi hadde vært sammen i to år og var i ferd med å flytte sammen.

Jeg fikk et enormt sjokk og var fullstendig knust. Han sa at han hadde romantiske følelser for meg, men ikke hadde den sterke forelskelsen. Dette var for ett år siden.
Da hadde han allerede på tidligere stadier sagt at han gledet seg sånn til å få hverdager med meg, spurt om  vi skulle gifte oss og sagt at han ønsket å leve med meg livet ut. 
Vi bor fortsatt sammen og jeg tror han elsker meg. Han prioriterer alltid å være med meg. Kan avslo for eksempel  å bli med på en vennetur til et fint sted i utlandet fordi han heller ville dra dit med meg en gang. 

Men inni meg har jeg sorg og en usikkerhet, fordi jeg var og er så utrolig forelsket i ham, og vil gjerne at han skal være det i meg. Det går stort sett veldig fint, vi har det virkelig bra sammen, men dette veller ofte opp i meg, særlig når jeg er for meg selv og har tid til å gruble over ting, eller hvis jeg hører en romantisk kjærlighetssang eller ser en film og forelskede mennesker.

Anonymkode: 1cd80...e34

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg tror jeg var i en litt lik situasjon, men på et senere stadium, der han ikke fortalte meg at han ikke var forelsket før vi hadde vært sammen i to år og var i ferd med å flytte sammen.

Jeg fikk et enormt sjokk og var fullstendig knust. Han sa at han hadde romantiske følelser for meg, men ikke hadde den sterke forelskelsen. Dette var for ett år siden.
Da hadde han allerede på tidligere stadier sagt at han gledet seg sånn til å få hverdager med meg, spurt om  vi skulle gifte oss og sagt at han ønsket å leve med meg livet ut. 
Vi bor fortsatt sammen og jeg tror han elsker meg. Han prioriterer alltid å være med meg. Kan avslo for eksempel  å bli med på en vennetur til et fint sted i utlandet fordi han heller ville dra dit med meg en gang. 

Men inni meg har jeg sorg og en usikkerhet, fordi jeg var og er så utrolig forelsket i ham, og vil gjerne at han skal være det i meg. Det går stort sett veldig fint, vi har det virkelig bra sammen, men dette veller ofte opp i meg, særlig når jeg er for meg selv og har tid til å gruble over ting, eller hvis jeg hører en romantisk kjærlighetssang eller ser en film og forelskede mennesker.

Forstår dette må være vanskelig og hadde slitt veldig med å takle det selv. Men - kan det være at når din forelskelse glir over så står dere på samme sted?

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Forstår dette må være vanskelig og hadde slitt veldig med å takle det selv. Men - kan det være at når din forelskelse glir over så står dere på samme sted?

Jeg vet ikke. Vi er begge i 50-årene , så vi er jo ikke tenåringer lenger akkurat.
Jeg har også lyst til å være sammen med ham resten av livet, vi er veldig like, liker de samme tingene, er helt samstemte i hva vi vil. Han er kjærlig og snill og gjør alt mulig for meg.
Jeg håper det handler om at at han kanskje legger mindre vekt på det med forelskelse enn jeg gjør, at det betyr noe annet for ham enn for meg. Han sa at det er jo bare er et ord, men for meg handler det om intens emosjonell og fysisk tiltrekning til et annet menneske, som han da i mitt hode ikke har hatt for meg.

Jeg er litt redd for å ta det opp flere ganger også, og det tror jeg er fordi jeg er redd jeg skal få høre sårende ting igjen, og hvis han faktisk ikke elsker meg heller, kan jeg jo ikke leve med ham mer. Men det vil jeg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...