AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #1 Skrevet 18. juni 2023 Jeg er dessverre grønn på det meste som har med bil å gjøre. Jeg har lappen, men aldri hatt egen bil tidligere. Syns det er vanskelig å vite hva slags bil jeg bør ha. Må nok ha automatgir og jeg har penger til en bil til makspris 75.000. I alle fall om jeg ikke skal ta opp billån. Det er jo dumt å ta opp lån når det ikke er nødvendig, men er kanskje best å ha en litt dyrere bil og heller ta opp litt lån enn å ha en dårligere og billigere bil som stadig må fikses på..? Hvor mye betaler man i forsikringer, f.eks? Vet jo at man kan velge hel eller delkasko, men hva er best og hvor mye må man betale pr.mnd..? Hvilke andre ting bør jeg tenke på når jeg kjøper bil? Har ingen familie. Kun meg selv. Anonymkode: ddf7f...8a3
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #2 Skrevet 18. juni 2023 Jeg ville funnet en litt eldre Honda eller Toyota. Da får man veldig mye bil for pengene og helt klart mulig å finne noe for godt under 75k. Lav kilometerstand, regelmessig vedlikehold, se etter rust, sjekk at den er eu-godkjent og prøvekjør Og dersom selger gir deg en dårlig magefølelse eller virker useriøs så stol på magefølelsen! Anonymkode: 09834...6c8 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #3 Skrevet 18. juni 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg ville funnet en litt eldre Honda eller Toyota. Da får man veldig mye bil for pengene og helt klart mulig å finne noe for godt under 75k. Lav kilometerstand, regelmessig vedlikehold, se etter rust, sjekk at den er eu-godkjent og prøvekjør Og dersom selger gir deg en dårlig magefølelse eller virker useriøs så stol på magefølelsen! Anonymkode: 09834...6c8 Takker for svar! Ser også for meg Toyota. Gjerne Rav4 med automatgir. Er også usikker på om jeg bør kjøpe privat eller gjennom forhandler. Har ikke kunnskaper nok, og er redd for bli lurt. Anonymkode: ddf7f...8a3
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #4 Skrevet 18. juni 2023 Kjenner du ikke noen som kanskje har litt peiling på bil da? Da har du i det minste et ekstra par med øyne som kan se på den. Anonymkode: 09b28...7d8
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #5 Skrevet 18. juni 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Takker for svar! Ser også for meg Toyota. Gjerne Rav4 med automatgir. Er også usikker på om jeg bør kjøpe privat eller gjennom forhandler. Har ikke kunnskaper nok, og er redd for bli lurt. Anonymkode: ddf7f...8a3 Dersom du kjøper av en forhandler er nok det viktigste at du finner en veldig seriøs forhandler. Det er mange sleipe bilselgere, og mange av «garantiene» som selges gir lite garanti så be om å få vilkårene på forhånd. Og ikke føl deg presset til å kjøpe noe på stedet. Kanskje har du en bilgal kollega du kunne sendt en annonse til for en rask vurdering ved behov? Anonymkode: 09834...6c8
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #6 Skrevet 18. juni 2023 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Takker for svar! Ser også for meg Toyota. Gjerne Rav4 med automatgir. Er også usikker på om jeg bør kjøpe privat eller gjennom forhandler. Har ikke kunnskaper nok, og er redd for bli lurt. Anonymkode: ddf7f...8a3 Styr unna Rav4 når du ikke har mer å legge i kjøpet. Skjer det noe med motor på de, er de grisedyre å reparere. Anonymkode: 128da...670
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå