AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #1 Skrevet 18. juni 2023 Her fekk vi en liten i fjor, da var jeg 21 år. Har ikke brukt en kalori på tanken om flere allerede, helt til flere venner av mannen, (inkl svigerfamilien) har begynt med: «Ja, dere skal vel ha flere?» Som om det er et selvfølge å få flere på rappen. Har merket at han har blitt påvirka av dette, forrige uka spurte han om det ikke var på tide å fjerne spiralen. Svarte han med at den satt fint i tre år til.. Tenkte ikke mer på det, helt til han plutselig har begynt å sett på ny bil med bedre plass, snakka om fremtidige planer osv. Har endelig begynt å føle at livet er på plass igjen, kjent på følelsen av å være komfortabel i kroppen, begynt å trene og har det bra. I tillegg er mini full av energi, må ha pass 24/7 og det er jeg som er hjemme, mannen jobber borte. så svaret er jo at jeg ikke egentlig har lyst til en til før jeg kanskje er 25. Samtidig kjenner jeg faktisk presset til å bare overgi meg, prøve å få en til. Noen dager er jeg babysyk igjen, også kommer jo de rasjonelle tankene igjen. Blir bare litt oppgitt av at det er så vanlig å spør om sånne, egentlig ganske private ting. Hadde vært litt fint om noen relaterer, enten som bare har en unge, er lykkelig og tilpass med det. Eller som kan relatere til å ha svigers som maser om barnebarn 😂 Anonymkode: ef2fb...507
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #2 Skrevet 18. juni 2023 Det er 6 år mellom meg og min søster. Null problem det. Du må nok tåle at folk maser fordi folk er sånn, men du burde ikke være redd for å gi beskjed. Det må folk tåle å høre. Anonymkode: 50863...e82 2 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #3 Skrevet 18. juni 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Det er 6 år mellom meg og min søster. Null problem det. Du må nok tåle at folk maser fordi folk er sånn, men du burde ikke være redd for å gi beskjed. Det må folk tåle å høre. Anonymkode: 50863...e82 Det er sant, må prøve å bli litt tøffere sånn Anonymkode: ef2fb...507 2
Mt3 Skrevet 18. juni 2023 #4 Skrevet 18. juni 2023 Om du er mye hjemme alene med et lite barn så er det jo bare å svare de med det at minstemann må bli bleietørr før du bærer frem flere barn fordi du er så mye alene med barnet. Å spørre om en ikke skal ha flere er jo det første de spør om etter at de har blitt ferdig med å hilse på babyen, så når du går gravid med nr.2 så er praten over på 'ja det er vel jenta som kommer nå' 'du håper vel på jente nå, siden du har gutt fra før', så når andremann har kommet så kommer praten 'ja, dere skal vel prøve på jente nå da dere som har to gutter'... og slik fortsetter pjattet. Så enten så får du lukke ørene og jatte med, eller så får du svare tilbake med noe så de slutter med mas. Til mannen så får du jo bare svare at spiralen blir værende til minstemann er større, for din kropp trenger lenger hvile mellom graviditetene, og hodet trenger større mellomrom mellom barna om du ikke skal bli sprø. 3
Eneri Skrevet 18. juni 2023 #5 Skrevet 18. juni 2023 Det er du som må gå gravid og du som er hjemme og tar støyten. Du må ikke la andre bestemme dette. Kan du reise bort ei langhelg og la mannen ha mini alene så kanskje i det minste HAN slutter å presse på og forstår din side av saken bedre? 5
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #6 Skrevet 18. juni 2023 Din kropp, du som er hjemme, og du bestemmer. Og du er veldig ung og har god tid! Du kan vente i 10 år om du vil, før du får en til. Så kos deg med mini noen år, og ikke la andre diktere når/om du skal få flere barn. Det er opp til deg, når du er klar. Anonymkode: 2d828...714 2 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #7 Skrevet 18. juni 2023 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Din kropp, du som er hjemme, og du bestemmer. Og du er veldig ung og har god tid! Du kan vente i 10 år om du vil, før du får en til. Så kos deg med mini noen år, og ikke la andre diktere når/om du skal få flere barn. Det er opp til deg, når du er klar. Anonymkode: 2d828...714 Det er sant, er litt tullete å stresse nå, da jeg tenker meg om Anonymkode: ef2fb...507 1
Maleficenta Skrevet 18. juni 2023 #8 Skrevet 18. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Her fekk vi en liten i fjor, da var jeg 21 år. Har ikke brukt en kalori på tanken om flere allerede, helt til flere venner av mannen, (inkl svigerfamilien) har begynt med: «Ja, dere skal vel ha flere?» Som om det er et selvfølge å få flere på rappen. Har merket at han har blitt påvirka av dette, forrige uka spurte han om det ikke var på tide å fjerne spiralen. Svarte han med at den satt fint i tre år til.. Tenkte ikke mer på det, helt til han plutselig har begynt å sett på ny bil med bedre plass, snakka om fremtidige planer osv. Har endelig begynt å føle at livet er på plass igjen, kjent på følelsen av å være komfortabel i kroppen, begynt å trene og har det bra. I tillegg er mini full av energi, må ha pass 24/7 og det er jeg som er hjemme, mannen jobber borte. så svaret er jo at jeg ikke egentlig har lyst til en til før jeg kanskje er 25. Samtidig kjenner jeg faktisk presset til å bare overgi meg, prøve å få en til. Noen dager er jeg babysyk igjen, også kommer jo de rasjonelle tankene igjen. Blir bare litt oppgitt av at det er så vanlig å spør om sånne, egentlig ganske private ting. Hadde vært litt fint om noen relaterer, enten som bare har en unge, er lykkelig og tilpass med det. Eller som kan relatere til å ha svigers som maser om barnebarn 😂 Anonymkode: ef2fb...507 du er ung og har god tid ennå. Ikke bukk under for presset. Du får en til når/om du er klar. Er dessuten du som må gjennomgå graviditet og fødsel så om det er noen som har vetorett på dette så er det iallefall deg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå