Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har dessverre fått flere pigmentflekker i ansiktet denne graviditeten, fikk ingenting forrige svangerskap selv om jeg da også gikk gravid om sommeren.

Andre som har opplevd det? Gikk det bort etterhvert? Evt. noen behandlinger som kan fungere? Går veldig utover selvtilliten min.

Anonymkode: 3b454...600

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk i ansiktet, ikke gått bort i det hele tatt (6 mnd siden fødsel). 

Anonymkode: 20158...27c

AnonymBruker
Skrevet

Fikk det også med andre graviditet. En ordentlig fregnebart, som jeg synes var helt grusom. Det har roer seg veldig nå, to år etter, men er generelt mer fregnete over hele fjeset, så ser ikke så påfallende ut heller. Hadde tenkt til å prøve å fjerne det med laser før, men har ombestemt meg helt nå. Tror der både roer seg litt med tid, om man blir mer komfortabel med at det er sånn man er:)

Anonymkode: d17f3...804

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bare pga. for kraftig soleksponering (fant ikke solkrem jeg tålyey). Du kan forsøke å lysne dem med c-vitamin serum og azelaic acid. Og 50faktor:) 

Anonymkode: 25fce...269

AnonymBruker
Skrevet

IPL laser funker, men om det er verst pengene må du vurdere selv. Kreves mange behandlinger, også er det sånn at når man først har begynt å få pigmentflekker så vil man fortsette å få nye 

Anonymkode: 116d5...535

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk. Lyse flekker, men følte jeg så helt gul ut i ansiktet. Brukte faktor 50, solhatt, og holdt meg inne. 

Neste sommeren var ikke noe bedre, ikke neste heller tror jeg. Tror det forsvant gradvis. 

Ville beskyttet huden og så krysset fingrene og tatt tak i det om det ikke løser seg av seg selv. Du må nok uansett smøre deg med tålmodighet. Prøv å ikke bruk masse tid på vonde tanker. Beskytt deg med solfaktor og caps/hatt. Mer kan du ikke gjøre. 

Anonymkode: c87f6...e04

AnonymBruker
Skrevet

Har du prøvd alpha arbutin? Man må bruke den helst før man får de flekkene, fordi den har melaninhemmende effekt. For eksempel The Ordinary har 2% alpha arbutin serum til rimelig pris. 

Anonymkode: a9763...ec7

Skrevet

Jeg fikk sånn  sommerfugl over nesa, og i panna og over overleppa. Det gikk vekk når fargen falmet😊 ikke kommet tilbake etterpå heller.

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke gått bort her, nei. Prøv å forebygg at du får flere? 😕

Anonymkode: f61f0...275

AnonymBruker
Skrevet

Mine forsvant for det meste. Husker ikke hvor lang tid det tok. Kom litt tilbake nå som solen begynte  å ta igjen, men har jevnet seg fint ut ettersom jeg har fått mer farge i ansiktet generelt. 

Anonymkode: 87157...f20

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk det i første svangerskap, var helt flekkete. Dette svangerskapet brukte jeg slavisk vitamin c og spf 50 hver eneste dag, og har nesten ingen flekker. Det hjelper også å bruke slike produkter for å få pigmentflekkene bort, men anbefaler også å investere i feks et godt produkt med azealinsyre som nevnt lenger oppe. 

Anonymkode: 49817...e36

Skrevet

Jeg har også fått, men jeg fikk faktisk de lenge før jeg ble gravid, 4/5 mnd før. Bruker solkrem og litt serum, men siden mye er «off limit» så får jeg ta tak i de i Februar graviditeten er over 😅

AnonymBruker
Skrevet

Fikk mye i graviditet nr 1, gikk aldri bort. Graviditet nr 2 ble de mørkere igjen, men fikk ikke flere.

Fikk behandling hos hudpleier (MeLine tror jeg produktene het), tenker teste det igjen etter endt amming. 

Anonymkode: 52c17...cb6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...