Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er lesbisk og jeg sliter veldig med å bli tiltrukket av andre lesbiske kvinner. Dette er fordi de oftest har veldig stereotypisk lesbisk klesstil. Veldig maskulint og lite feminint. Kort hår, tatoveringer, store T-skjorter og shorts til knelengde osv, gjerne i kombinasjon med en ganske maskulin væremåte som ofte føles ut som et slags overdrevent skuespill. For en eller annen grunn så har bare mange lesber helt avsmak for det å kle seg ordentlig og pent. Som om at de tenker at "Nei, sånn der skal jeg ikke kle meg, oppføre meg eller være interessert i, fordi jeg skille meg ut!". 

Dette er jo åpenbart en kulturell ting blant skeive, der en andel alltids med vilje gjør det motsatte av kjønnsnormet bare fordi. Hvorfor dette skal være en ting, det vet jeg ikke. Det er én ting å drite i hva som er det typiske normet for kjønnet ditt, men det er en annen ting å bevist kun drive med det motsatte av hva som er normet for kjønnet ditt. Da synes jeg nesten det blir ganske teit og rart. 

Jeg har en homofil kompis som pleide å slite med det samme problemet - at de fleste homoer rundt han var av den overdrevne, feminine typen som også gjerne valgte å snakke i sånn stereotypisk homofil sosiolekt ("gaylect"). Han er selv ganske vanlig av seg i klesstil og væremåte og slet virkelig med å finne seg en likesinnet type, før han møtte fyren han er sammen med nå. Men før han endelig fant typen hans så følte han at det nærmest var umulig å finne en som ikke oppførte og kledde seg så...teit.

Noen andre som kan relatere?

Anonymkode: 1d996...e04

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Eller så er ikke du den eneste selvstendig tenkende lesbiske i landet... Mange av oss stereotypt fremstående har vært som vi er lenge før vi ble del av noen homosubkultur.

Det finnes mange mindre maskuline lesber. De er naturlig nok ikke like synlige.

Anonymkode: afae6...28d

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Ville søkt opp uttrykket «internalized homophobia» og lest litt om det.

Anonymkode: 7c34c...e1c

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Klesstil og væremåte har ingenting med ens seksuelle legning å gjøre. Jeg vet godt hva "internalized homophobia" er. Uttrykket slenges rundt altfor løst. Det virker som om hvert eneste tilfelle av kritikk eller misnøye av LGBT-kultur av homofile selv blir stemplet som "internalized homophobia". Det må kunne være lov til å kritisere elementer av LGBT-kultur (noter deg hvordan jeg snakker om kulturen og ikke seksualiteten i seg selv) uten å bli anklaget for å hate sin egen seksuelle legning. 

• Liker 25
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker said:

Er det hvite, heteroseksuelle cis-menn sin skyld?

Anonymkode: 61b24...20b

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hæ? Det kryr jo av lesbiske og bifile kvinner som ser feminine ut. De fleste vil jeg påstå. Men det er klart, hvis det er heterofile kvinner du foretrekker,så blir det jo ikke det samme som feminine skeive kvinner. 

Anonymkode: 3b6b4...6e0

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Litt færre men det finnes absolutt feminine lesbiske og bifile damer. 

Anonymkode: d6329...270

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Et større problem er at du ser ned på lesber du ikke tenner på. Det er like dumt som heterofile menn som stresser fordi ikke alle damer de omgås er etter deres smak. 

Anonymkode: d6329...270

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er det du selv fremstår? Kanskje de du ønsker ikke tiltrekkes av din stil?

Anonymkode: 72959...138

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Herregud for et dømmende og kjedelig innlegg. Renner munnen din alltid over med det hjertet tyter over av? Jeg kjenner en del lesbiske og homofile, og mange av de lesbiske er feminine og av mannfolka, en del maskuline. Slutt å snakk om at andre driver med skuespill og bli litt hyggeligere. Hvis du før hodet ut av din egen ræv, så ser du lett feminine lesbiske også. Til og med jeg som er hetero og som ikke vanker i skeive miljøer, har fått med meg det.

Anonymkode: 3834f...04f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker butche lesber 😍. En skikkelig tøff og mannhaftig dame med dyp stemme og et karslig kroppsspråk. Med maskuline klær og kort hår.

For min del handler det om spenning mellom motsetninger. Jeg er veldig feminin, med langt hår, kjole, sminke og smykker. Sammen med en maskulin dame kjenner jeg meg hel ❤️.

Butch og femme har vært del av den lesbiske kulturen i over hundre år. Jeg synes det er flott at noen lever ut sine feminine eller maskuline sider og tar det helt ut. Det skader da ingen og er til glede for oss som liker det 

Anonymkode: a6abf...22f

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er heterofil, men det slår meg at du kanskje bare legger merke til de lesbiske kvinnene som i dine øyne "ser" lesbiske ut, ts.

De lesbiske kvinnene som ikke har noen særegen stil, som opptrer og uttrykker seg som kvinner flest, de vil du jo trolig ikke legge merke til om du går forbi dem eller møter dem, fordi du har et så stereotypisk inntrykk av hvordan lesbiske "er".

Ellers må jeg bare si at hele innlegget ditt, ts, oser av forakt for andre lesbiske og homofile. I så stor grad at jeg først tenkte det var et trolleinnlegg. Om det ikke var meningen din, så tenker jeg du må se på deg selv, hvordan du ser på andre, hvordan du takler det å være lesbisk. For du har så store fordommer mot lesbiske at det er vanskelig å forstå at du selv er lesbisk og har det godt med det.

Jeg har både lesbiske og homofile venner/bekjente. Bare to av kanskje 20-25 homofile menn har en mer feminin væremåte, og tallet for lesbiske er vel omtrent i samme forholdstall, antar jeg (kjenner litt færre av dem). Er nylig blitt kjent med to par, et lesbisk og et homofilt, av dem er det ingen som har slike trekk som du skriver om i hovedinnlegget, ts. Se litt på deg selv og egne holdninger. Om du er lesbisk og har disse holdningene er jeg ganske sikker på at du vil skremme bort andre lesbiske.

Anonymkode: a2a73...899

• Liker 3
  • Hjerte 2
Skrevet

Høres ikke ut som du har noen stor lesbisk omgangskrets, ts. 

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner godt hva du mener. Jeg er lesbisk og er heller ikke tiltrukket av de du beskriver. Syns det er helt fint at de ser sånn ut, men jeg blir ikke tiltrukket da.

Selv kan jeg beskrives som feminin med langt hår, og jeg liker klær og sminke. Men har samtidig noen maskuline trekk som muskler, bruker maskulin parfyme, og er noe mer maskulin i væremåten.

Tror det er mange av oss som folk ikke helt skjønner er lesbiske fordi vi "ser hetero ut". Ganske irriterende egentlig.

Anonymkode: f0a3d...82c

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ok, jeg forstår AT du er oppgitt og smått irritert, TS, fordi du oppfatter det som at det å være lesbisk har blitt stereotypt. Men det er mange variasjoner av lesbiske, akkurat som blant heterofile. Det er kanskje ikke like lett å legge merke til det som ikke er stereotypisk? Og når en tenker at, "enda en lesbiske som er sånn og sånn", så er det fort gjort å falle i den, "alle (andre) lesbiske er jo sånn".

Det er et poeng at du hadde hatt godt av å omgås litt lesbiske, slik at du fikk se at lesbiske er like varierte som andre kvinner.

Anonymkode: 95b55...f90

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg er lesbisk og jeg sliter veldig med å bli tiltrukket av andre lesbiske kvinner. Dette er fordi de oftest har veldig stereotypisk lesbisk klesstil. Veldig maskulint og lite feminint. Kort hår, tatoveringer, store T-skjorter og shorts til knelengde osv, gjerne i kombinasjon med en ganske maskulin væremåte som ofte føles ut som et slags overdrevent skuespill. For en eller annen grunn så har bare mange lesber helt avsmak for det å kle seg ordentlig og pent. Som om at de tenker at "Nei, sånn der skal jeg ikke kle meg, oppføre meg eller være interessert i, fordi jeg skille meg ut!". 

Dette er jo åpenbart en kulturell ting blant skeive, der en andel alltids med vilje gjør det motsatte av kjønnsnormet bare fordi. Hvorfor dette skal være en ting, det vet jeg ikke. Det er én ting å drite i hva som er det typiske normet for kjønnet ditt, men det er en annen ting å bevist kun drive med det motsatte av hva som er normet for kjønnet ditt. Da synes jeg nesten det blir ganske teit og rart. 

Jeg har en homofil kompis som pleide å slite med det samme problemet - at de fleste homoer rundt han var av den overdrevne, feminine typen som også gjerne valgte å snakke i sånn stereotypisk homofil sosiolekt ("gaylect"). Han er selv ganske vanlig av seg i klesstil og væremåte og slet virkelig med å finne seg en likesinnet type, før han møtte fyren han er sammen med nå. Men før han endelig fant typen hans så følte han at det nærmest var umulig å finne en som ikke oppførte og kledde seg så...teit.

Juni er skeives måned i Norge. Kan du ikke finne en annen måned å spy ut homohatet ditt når det først er så sterkt i deg?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Ja du må jo bare lete og se om det dukker opp noen du liker da, eller hva. 

Jeg er mest tiltrukket butch stilen og kort hår så det er meg. Er selv feminin og blir ikke tiltrukket så lett feminine damer. 😆

Anonymkode: 2e08d...7d3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hmm. Jeg er hetero, men har flere lesbiske venner. Ingen av dem kler seg butch. De skiller seg ikke nevneverdig ut på noen måte i klesstil eller hårsveis eller sånt. Skjønner det må være kjipt. Jeg vet noen av mine mannlige homovenner overdrev væremåten rett etter de kom ut av skapet, men det roet seg. Kan det ha noe med alder å gjøre? 

Anonymkode: 27864...bbc

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg elsker butche lesber 😍. En skikkelig tøff og mannhaftig dame med dyp stemme og et karslig kroppsspråk. Med maskuline klær og kort hår.

Anonymkode: a6abf...22f

Hvorfor ikke bare gå for en mann når det er mannekropp du vil ha? 

Anonymkode: fa51b...37d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor ikke bare gå for en mann når det er mannekropp du vil ha? 

Anonymkode: fa51b...37d

Fordi hun ER lesbisk kanskje??? 
Idiotspm. 

Anonymkode: 27864...bbc

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...