Gå til innhold

Uførepensjon fra KLP, noen som vet noe om dette?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Så et innlegg på AAP-aksjonen på facebook, bildene under.

Jeg hang meg opp i det som står i siste bildet, og lurer på om det stemmer at uførepensjonen fra KLP øker når man går fra AAP til ufør, å ev er det stor/ liten differanse?

Gjelder det alle som mottar pensjon fra KLP, eller bare de som i dette tilfellet, som har jobbet ved siden av? 

Har ikke lyst til å stille disse spørsmålene på AAP-aksjonen da jeg har flere kjente i den gruppen. 

Ingen beskrivelse er tilgjengelig.

Anonymkode: 8f1d2...b31

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Så et innlegg på AAP-aksjonen på facebook, bildene under.

Jeg hang meg opp i det som står i siste bildet, og lurer på om det stemmer at uførepensjonen fra KLP øker når man går fra AAP til ufør, å ev er det stor/ liten differanse?

Gjelder det alle som mottar pensjon fra KLP, eller bare de som i dette tilfellet, som har jobbet ved siden av? 

Har ikke lyst til å stille disse spørsmålene på AAP-aksjonen da jeg har flere kjente i den gruppen. 

Kommer vel helt an på hvor høy stillingen din var da du ble regnet som arbeidsufør fra nav, altså uføretidspunktet ditt. Det som var irriterende for min del, var at selv om jeg hadde jobbet tilsvarende 100 %, så fikk jeg kun utregnet uførepensjon for min faste stilling hos klp, som lå et sted mellom 20 og 40 %. Dermed ble beløpet fra klp ganske lite. Jeg har ca 2600 brutto fra klp i dag i tillegg til uføretrygd fra nav.

Anonymkode: 7a37e...0b5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kommer vel helt an på hvor høy stillingen din var da du ble regnet som arbeidsufør fra nav, altså uføretidspunktet ditt. Det som var irriterende for min del, var at selv om jeg hadde jobbet tilsvarende 100 %, så fikk jeg kun utregnet uførepensjon for min faste stilling hos klp, som lå et sted mellom 20 og 40 %. Dermed ble beløpet fra klp ganske lite. Jeg har ca 2600 brutto fra klp i dag i tillegg til uføretrygd fra nav.

I måneden altså, om det var uklart.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg hadde noen og 60% fast stilling, så jeg får nok etter stillingsstørrelsen jeg hadde,  har hatt ca 2000,- brutto før økingen nå. Vet ikke hva jeg vil ende på nå. Har søknad inne på uføretrygd.

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

I måneden altså, om det var uklart.

Jeg skjønte det ;) 

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Jeg hadde noen og 60% fast stilling, så jeg får nok etter stillingsstørrelsen jeg hadde,  har hatt ca 2000,- brutto før økingen nå. Vet ikke hva jeg vil ende på nå. Har søknad inne på uføretrygd.

Jeg skjønte det ;) 

Ts

Da kan du vel forvente at det blir cirka en dobling hos klp kanskje?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Da kan du vel forvente at det blir cirka en dobling hos klp kanskje?

Så heldig er jeg neppe :( 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Så heldig er jeg neppe :( 

Men at du hadde bare 60 % stilling. Forventer du da å havne på minstesats hos NaV? Eller har du jobbet noe ekstra slik at total inntekt var ok?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Men at du hadde bare 60 % stilling. Forventer du da å havne på minstesats hos NaV? Eller har du jobbet noe ekstra slik at total inntekt var ok?

Jeg har mer enn minstesats på AAP. Min dagsats er 1239.- 

Ts

• 9 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Hva endte du på med klp? Venter selv på svar etter å ha fått innvilget ufør fra mai, og er  veldig spent på om uførepensjonen fra klp jeg har på aap blir redusert

Anonymkode: 17f34...d96

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva endte du på med klp? Venter selv på svar etter å ha fått innvilget ufør fra mai, og er  veldig spent på om uførepensjonen fra klp jeg har på aap blir redusert

Hvorfor skal den bli redusert fra aap til ufør?

Mener å ha lest et sted at når man tar ut klp under aap og ufør, så reduseres det man ellers ville tatt ut i alderspensjon fra klp. Stemmer det?

Anonymkode: 11427...570

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvorfor skal den bli redusert fra aap til ufør?

Mener å ha lest et sted at når man tar ut klp under aap og ufør, så reduseres det man ellers ville tatt ut i alderspensjon fra klp. Stemmer det?

Anonymkode: 11427...570

For min del får jeg utbetalt mer i ufør enn på aap, pga barnetillegg. Så tenkte det var for godt til å være sant om det forble uendret. 

det høres merkelig ut, og det tror jeg ikke stemmer. Det som står er at vi trenger ikke søke, fordi den automatisk går over til alderspensjon når vi fyller 67 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...