AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #1 Skrevet 18. juni 2023 Har tre barn under fem år, men vurderer nå enda en. Ikke fordi vi ikke er fornøyd med å ha tre, men fordi jeg så inderlig ønsker meg ei jente som jeg har det perfekte navnet til. På de to siste barna har jeg vært «skuffa» fordi de var gutter. Ikke fordi det ikke er fantastisk å ha gutter, jeg bare elsker å være guttemamma, men fordi jeg ikke får brukt «navnet mitt» 😆 Det høres så teit ut, og er jo også helt utrolig dumt. Men er det flere som noen gang har vært i en slik situasjon? Anonymkode: 064da...555 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #2 Skrevet 18. juni 2023 Kan det tippe lasset å få ett barn til? veldig sannsynlig at dere får en gutt til. Anonymkode: 529fe...e75 7
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #3 Skrevet 18. juni 2023 Det høres ut som en veldig dårlig grunn til å få et barn til. Hva skal du gjøre dersom dere får enda en gutt? Anonymkode: a1157...b1a 16 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #4 Skrevet 18. juni 2023 Sannsynet for gutt nr.4 er jo ganske stor. Skal dere da få nr.5? Synes det er en dum grunn ja. Et barn er mer enn et navn. Anonymkode: 70bc4...f94 8 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #5 Skrevet 18. juni 2023 Hehe, jeg kjenner ei som skulle prøve en siste gang på å få ei jente. Det endte med tvillinger, og vipps var det fem sønner i familien 😅 Anonymkode: 20343...a62 12
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #6 Skrevet 18. juni 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Har tre barn under fem år, men vurderer nå enda en. Ikke fordi vi ikke er fornøyd med å ha tre, men fordi jeg så inderlig ønsker meg ei jente som jeg har det perfekte navnet til. På de to siste barna har jeg vært «skuffa» fordi de var gutter. Ikke fordi det ikke er fantastisk å ha gutter, jeg bare elsker å være guttemamma, men fordi jeg ikke får brukt «navnet mitt» 😆 Det høres så teit ut, og er jo også helt utrolig dumt. Men er det flere som noen gang har vært i en slik situasjon? Anonymkode: 064da...555 Hva skal du om du får gutt da? Anonymkode: 5c7ef...54e
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #7 Skrevet 18. juni 2023 Har ei jente og to gutter. Tar imot en gutt til med åpne armer, men prøver i utgangspunktet kun for å få den jenta 😅 huff, jeg hører hvordan jeg høres ut… Anonymkode: 064da...555
Vikingdigin Skrevet 18. juni 2023 #8 Skrevet 18. juni 2023 Har dere penger/rom til et barn til? Kan dere gi hvert barn enkelt oppmerksomhet med 4? Hvis ja, ser jeg ingen grunn at dere ikke skulle ha et barn til. 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #9 Skrevet 18. juni 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Har ei jente og to gutter. Tar imot en gutt til med åpne armer, men prøver i utgangspunktet kun for å få den jenta 😅 huff, jeg hører hvordan jeg høres ut… Anonymkode: 064da...555 Se bort fra navnet. Vil du ha et barn til? Anonymkode: 98cdd...af6
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #10 Skrevet 18. juni 2023 Vi har økonomi til et barn til, men vet jo selvfølgelig ikke hvilke fritidsaktiviteter/utfordringer/oppfølgingsbehov de barna vi har nå vil kunne ønske/trenge når de blir større ift om vi klarer å gi dem nok oppmerksomhet. Vil si vi er et par med stor kapasitet, men har jo en grense. Har aldri satt et tall på hvor mange barn vi vil ha, men etter minstemann kom ble vi egentlig enig om at tre friske barn er fantastisk og at man kanskje ikke tør å håpe på enda et friskt barn. Var litt greier med fødsel og tiden etterpå med minstemann som gjorde at vi sa «aldri igjen». Men det er 9 mnd siden 😂 og så sniker ønsket om det navnet seg inn igjen, og jeg har «glemt» alt 😬 Anonymkode: 064da...555
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #11 Skrevet 18. juni 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Vi har økonomi til et barn til, men vet jo selvfølgelig ikke hvilke fritidsaktiviteter/utfordringer/oppfølgingsbehov de barna vi har nå vil kunne ønske/trenge når de blir større ift om vi klarer å gi dem nok oppmerksomhet. Vil si vi er et par med stor kapasitet, men har jo en grense. Har aldri satt et tall på hvor mange barn vi vil ha, men etter minstemann kom ble vi egentlig enig om at tre friske barn er fantastisk og at man kanskje ikke tør å håpe på enda et friskt barn. Var litt greier med fødsel og tiden etterpå med minstemann som gjorde at vi sa «aldri igjen». Men det er 9 mnd siden 😂 og så sniker ønsket om det navnet seg inn igjen, og jeg har «glemt» alt 😬 Anonymkode: 064da...555 Sannsynligheten for å få en gutt er stor. Ønsker du den gutten? Det er svært merkelig innstilling å si «jeg prøver i utgangspunktet kun for den jenta». Anonymkode: 5c7ef...54e 2
Topsi Skrevet 18. juni 2023 #12 Skrevet 18. juni 2023 Hvis du ønsker et barn til, og aksepterer en gutt,.så hvorfor ikke?
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #13 Skrevet 18. juni 2023 Hvorfor brukte dere ikke det "perfekte navnet" på første jenta da? Anonymkode: 1ed19...a89 3
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #14 Skrevet 18. juni 2023 Det høres litt dumt ut ja😅 såesielt mtp. at det er 50% sannsynlighet for at det er en gutt 😛 men nå ble jeg nysgjerrig på hva det perfekte navnet er?😄 Anonymkode: 84b58...ac8
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #15 Skrevet 18. juni 2023 Eh shallow grunn ja.. Barnet skal fødes inn i en familie fordi det er ønsket, ikke fordi man «har det perfekte navnet klart» Anonymkode: 57462...562 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #17 Skrevet 18. juni 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Sannsynligheten for å få en gutt er stor. Ønsker du den gutten? Det er svært merkelig innstilling å si «jeg prøver i utgangspunktet kun for den jenta». Anonymkode: 5c7ef...54e 100% enig i at innstillingen er svært merkelig. Fornuften er helt enig i det. Men tankene svirrer ofte allikevel… Har jo egentlig sagt at 3 er nok. Fullstendig klar over at sjansen for å få gutt er stor. Blir det en gutt vil det fungere veldig fint i søskensammensettingen, så blir absolutt ikke noe uønsket barn selv om det ikke ble som jeg hadde håpet. Anonymkode: 064da...555
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #18 Skrevet 18. juni 2023 Dere har tre barn under fem år. Vent noen år til dere har hodet over vann igjen og se om dere fortsatt og faktisk har tid, råd og rom og ikke minst lyst på et barn (ikke om dere har lyst på en jente, men et barn) til da. Anonymkode: 6ceb0...4ae 4 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #19 Skrevet 18. juni 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Det høres litt dumt ut ja😅 såesielt mtp. at det er 50% sannsynlighet for at det er en gutt 😛 men nå ble jeg nysgjerrig på hva det perfekte navnet er?😄 Anonymkode: 84b58...ac8 Hehe… jeg vet 😅 var egentlig godt å få skrevet litt her inne, for da ser jeg jo hvor utrolig latterlig det er. Vil ikke si navnet, tipper det er såpass gammeldags at folk sporer av 😉 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Hvorfor brukte dere ikke det "perfekte navnet" på første jenta da? Anonymkode: 1ed19...a89 Første jenta har også et utrolig fint navn. Hadde jeg kommet på det navnet jeg så gjerne ønsker meg nå er jeg litt usikker på hva jeg hadde valgt. Anonymkode: 064da...555
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #20 Skrevet 18. juni 2023 Må også si at jeg liker like godt å være mamma til gutt og jente. Elsker å være mamma til akkurat mine unger. Så er ikke noe «jentedtømmen» dette her. Bare «navnedrømmen»… Anonymkode: 064da...555
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå