AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #41 Skrevet 20. juni 2023 On 6/19/2023 at 3:15 PM, AnonymBruker said: Hvordan gjør dere det med sykdommer og smitte? Er det ikke mye styr? Hadde aldri orket. Anonymkode: 2755a...8f8 Jeg har kanskje 2-3 ulike sexpartnere i året. Alltid med kondom. Ser ikke på dette som høyrisiko og mye styr egentlig. Mange single puler jo rundt over en lav sko og er ganske slurvete med beskyttelse. Sånn sett langt tryggere å være i åpent forhold og så ha noen få på si innimellom. Ser ikke problemet. Anonymkode: d662c...2ba 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #42 Skrevet 20. juni 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: ÆÆÆÆSSSSSJJJJJJJ er det dette folk kaller kjærlighet i dag? Altså folk kunne møtes på barneskolen før, gifte seg etterhvert og være gift i 50 år. men nå skal alle pule rundt og være åpne for alt. Utro på sosiale medier, hoppe fra den ene til den andre og i tilegg finne seg i at partner får sex fra flere steder. For en horete tid vi lever i Anonymkode: fc141...6b0 Men det er jo ikke gitt at det var så mye bedre enn å ligge litt rundt sånn som folk gjør i dag. At man var lykkeligere fordi man hadde bare en eller få. Alle mine venner har hatt sex med langt flere enn en eller annen som de ble forelska i på barneskolen, og de ser ut til å leve relativt lykkelige liv for det. Klare ikke se for meg at livene hadde blitt bedre om man hadde holdt seg til en som man fant på barne/ungdomsskolne og ikke prøvd noen flere altså...... Anonymkode: d662c...2ba 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #43 Skrevet 20. juni 2023 Det du forteller her TS, er ulikheter som gjerne fører til skilsmisse. Du forteller at om du hadde blitt satt mere pris på så hadde det blitt mere sex i forholdet. Å gi mannen større frihet til å bli mere fjern skulle løse problemet ditt ? Ærlig talt.. hva slags ekteskap har du tenkt å ende opp med? Be om skilsmisse så får du tilbake både selvrespekt og sexlyst Anonymkode: 86ef3...8a5 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #44 Skrevet 20. juni 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Det du forteller her TS, er ulikheter som gjerne fører til skilsmisse. Du forteller at om du hadde blitt satt mere pris på så hadde det blitt mere sex i forholdet. Å gi mannen større frihet til å bli mere fjern skulle løse problemet ditt ? Ærlig talt.. hva slags ekteskap har du tenkt å ende opp med? Be om skilsmisse så får du tilbake både selvrespekt og sexlyst Anonymkode: 86ef3...8a5 Jeg spør om andres erfaringer med åpent forhold. Ikke analyse av ekteskapet vårt eller meg. Ts Anonymkode: 7e5ff...427 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #45 Skrevet 20. juni 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg skjønner utrolig godt hva du mener når du sier du synes det er tennende når han flørter med andre osv. Jeg tenner også på at min mann flørter med andre, at andre kvinner blir sjarmert av han og jeg fantaserer ofte om hva som ville skjedd om han dro den flørten på den festen litt lengre. Jeg vet at han elsker meg, og at det er meg han vil bli gammel med. Men samtidig vet jeg at han savner spenningen ved å flørte, sjekke opp og ha sex med andre. Så jeg vurderer å la han få lov, fordi jeg vil at han skal være så lykkelig som det går an å være. Og jeg tror også det ville ført til et enda bedre sexliv for vår del. Vi har et veldig godt og spennende sexliv i dag, men jeg vet som sagt at han savner å ha sex med flere. Jeg tror også at han vil bli en lykkeligere mann om han fikk leve et liv hvor han får i både pose og sekk. Kanskje vi er litt skrudde som tenker slik? Eller har vi en forståelse av at det ene ikke utelukker det andre? At man ikke elsker partneren sin mindre selv om man har lyst på andre? Men i likhet med deg så har jeg mange tanker rundt dette. Er jo redd for å foreslå noe som kan føre til at forholdet vårt går i stykker. Jeg tenker også som deg, at dette må være helt transparent. Skjules noe så vil jeg betrakte det som utroskap. Anonymkode: d7966...c7b Har du forresten tenkt lenge på det? Er det det at du er redd for at det ødelegger forholdet som holder deg igjen? Har du tatt det opp med han? Tenker du kun han eller begge? Jeg har vært litt av og på. Tenker at jeg må tenke lenge på det og være sikker over lengre tid. Jeg er egentlig ikke så redd det ødelegger forholdet da det vi har et ganske så solid forhold og hvis det skjer at han går fra meg for en annen tenker jeg det hadde skjedd uansett. Jeg har luftet det med han og han virket positiv til det. Ja, det må være klare regler han må forholde seg til. Jeg er bare litt usikker på om jeg har fått med meg alt og tenkt igjennom alt. Så jeg holder det litt på vent en stund til. Ts Anonymkode: 7e5ff...427 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #46 Skrevet 20. juni 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jeg spør om andres erfaringer med åpent forhold. Ikke analyse av ekteskapet vårt eller meg. Ts Anonymkode: 7e5ff...427 Neivel, men du må vel forstå at du stiller svakt i et åpent forhold? Du har selv fortalt hvor kjipt dette ekteskapet ditt er, og da får du kommentarer på det siden det høres trist og trasig ut Anonymkode: 86ef3...8a5 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #47 Skrevet 20. juni 2023 Andro skrev (5 timer siden): Har hatt det, og det har fungert så ymse. Det fungerer utmerket når alle er ærlige og følger de grensene man blir enige om. Viktig å snakke gjennom følelser, reaksjoner, forberede seg på sjalusi osv. Det fungerer helt ræva om man ikke kommuniserer veldig godt, er rause, ærlige og respekterer hverandres grenser. Tillit og trygghet er alfa og omega. Vil du si noe mer om hva som funket for dere og hva som ikke fungerte? Var det noe i forholdet som ble bedre eller verre? Hva slags regler var dere enige om? Ts Anonymkode: 7e5ff...427
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #48 Skrevet 20. juni 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Neivel, men du må vel forstå at du stiller svakt i et åpent forhold? Du har selv fortalt hvor kjipt dette ekteskapet ditt er, og da får du kommentarer på det siden det høres trist og trasig ut Anonymkode: 86ef3...8a5 Det er din tolkning😊. Når man har vært sammen lenge er det helt normalt at ting blir litt som dette. Jeg stoler faktisk så mye på mannen min til å vurdere dette. Jeg tenner på det, at han, ingen andre menn, har sex og flørter med andre damer. Begge får noe ut av det. Det piffer muligens opp forholdet. Og vi har såpass mye bra sammen at jeg ikke ønsker å gjøre det slutt, ikke han heller. Ja, vi har litt vansker på noen områder. Jeg er lite kåt. Han er ikke så flink å lytte når jeg snakker om mitt. Men begge kan hvis vi vil, vi bare står litt stille nå og begge er klar over det. Så ekteskapet er ikke så kjipt, trist eller trasig at vi ønsker å skilles. Mulig det kom ut litt feil fra min side og ble litt misvisende? 🤔 men tråden var i utgangspunktet opprettet for å høres andres erfaringer. Ingen har et åpent forhold fordi man får alt av partneren og har det super flott. Da hadde man jo ikke trengt et åpent forhold. Men man er nysgjerrig, det er tennende, det er spennende og kan gi et lite piff i forholdet. Andre klarer/ønsker kanskje ikke å være monograme eller andre årsaker. Ts Anonymkode: 7e5ff...427 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #49 Skrevet 20. juni 2023 9 hours ago, AnonymBruker said: Jeg behøver på ingen måte å tillate at han har seg med andre for å beholde han. Han er trofastheten selv fordi det er noe vi har blitt enige om fra dag en. Men jeg vet at han savner å føle spenning og begjær for og fra andre kvinner, og jeg vurderer sterkt å foreslå at han gjerne må leve ut den siden om det kan gjøre han enda mer lykkelig. Og ja, jeg blir faktisk tent av tanken på at han har det deilig med andre enn meg. Det er forskjell på sex og kjærlighet, og jeg tror som sagt ikke man nødvendigvis elsker partneren sin mindre om man har lyst til å ha sex med andre. Det er ikke alle som lever sitt beste liv som monogame. Og da tenker jeg at jeg som kone kan sørge for at min mann er lykkelig ved å gi han den tillatelsen. Anonymkode: d7966...c7b For deg/dere kanskje, men slettes ikke for alle. Noen skiller de to, andre gjør det ikke, og det ene er ikke mer riktig enn det andre. Anonymkode: 7241e...45d 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #50 Skrevet 20. juni 2023 27 minutter siden, AnonymBruker said: For deg/dere kanskje, men slettes ikke for alle. Noen skiller de to, andre gjør det ikke, og det ene er ikke mer riktig enn det andre. Anonymkode: 7241e...45d Enig. At åpne forhold er det beste for noen, betyr ikke at det er det beste for alle. Det er faktisk ikke alle som lever sine beste liv i åpne forhold heller, det finnes nok av dem som har prøvd og ødelagt hele forholdet. Det paret jeg kjenner som har levd lykkelig sammen i åpent forhold er selv veldig obs på at det ikke er for alle. Det viktigste er å finne noen som ønsker det samme. For meg blir sex uten kjærlighet litt som å skulle spise mat uten smak - jeg blir mett, men that's it. Men det betyr ikke at jeg ikke skjønner at folk er forskjellige. 5 hours ago, AnonymBruker said: Det er din tolkning😊. Når man har vært sammen lenge er det helt normalt at ting blir litt som dette. Jeg stoler faktisk så mye på mannen min til å vurdere dette. Jeg tenner på det, at han, ingen andre menn, har sex og flørter med andre damer. Begge får noe ut av det. Det piffer muligens opp forholdet. Og vi har såpass mye bra sammen at jeg ikke ønsker å gjøre det slutt, ikke han heller. Ja, vi har litt vansker på noen områder. Jeg er lite kåt. Han er ikke så flink å lytte når jeg snakker om mitt. Men begge kan hvis vi vil, vi bare står litt stille nå og begge er klar over det. Så ekteskapet er ikke så kjipt, trist eller trasig at vi ønsker å skilles. Mulig det kom ut litt feil fra min side og ble litt misvisende? 🤔 men tråden var i utgangspunktet opprettet for å høres andres erfaringer. Ingen har et åpent forhold fordi man får alt av partneren og har det super flott. Da hadde man jo ikke trengt et åpent forhold. Men man er nysgjerrig, det er tennende, det er spennende og kan gi et lite piff i forholdet. Andre klarer/ønsker kanskje ikke å være monograme eller andre årsaker. Ts Anonymkode: 7e5ff...427 Dette var jo egentlig litt annet enn det du skrev tidligere, at du er så såret og føler deg så lite verdsatt at du aldri ville ha brukt tid på en mann igjen. At alt ikke er en dans på roser bestanding er jo en ting, men jeg vil nå allikevel ikke si at det er "normalt" at man skal føle seg lite verdsatt og bli såret av sin partner etter lang tid sammen. Kanskje dere skulle hatt parterapi og fikset opp i forholdet først siden du sier dere "står litt stille nå", slik at forholdet blir bedre før dere eventuelt vurderer å åpne det. Da tror jeg sjansen er større for at dette kan bli noe bra i forholdet deres. Anonymkode: d8ccc...412 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #51 Skrevet 21. juni 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Har du forresten tenkt lenge på det? Er det det at du er redd for at det ødelegger forholdet som holder deg igjen? Har du tatt det opp med han? Tenker du kun han eller begge? Jeg har vært litt av og på. Tenker at jeg må tenke lenge på det og være sikker over lengre tid. Jeg er egentlig ikke så redd det ødelegger forholdet da det vi har et ganske så solid forhold og hvis det skjer at han går fra meg for en annen tenker jeg det hadde skjedd uansett. Jeg har luftet det med han og han virket positiv til det. Ja, det må være klare regler han må forholde seg til. Jeg er bare litt usikker på om jeg har fått med meg alt og tenkt igjennom alt. Så jeg holder det litt på vent en stund til. Ts Anonymkode: 7e5ff...427 Vi har fantasert om det litt av og på i lang tid, men det var vel først rundt nyttår at jeg virkelig begynte å tenke på det. Vi har snakket mye om det, og han er også positiv til det. Han har ingenting i mot at jeg også har sex med andre om anledningen og lysten er der. Han liker litt konkurranse, og sørger for å være en enda bedre mann for meg om han er bevisst min lyst på andre. Og slik føler jeg det litt selv også. Jeg er også flinkere til å ta vare på meg selv fordi han er ærlig om at han ikke har skylapper på selv om han er i et godt forhold. Han har et ekteskap bak seg hvor han var mye utro, dels fordi forholdet var ganske dødt og dels fordi han rett og slett ønsket å ha sex med flere enn kun ei. Vi har vært sammen lenge og han har, så vidt jeg vet, vært trofast mot meg. Ikke fordi lysten til å ha sex med flere har forsvunnet, men fordi han ikke vil gå bak ryggen min. Det jeg er redd for er at han skal oppleve en nærhet og en kjemi med ei som overgår det vi har, og at han utvikler følelser. Selv sier han at det er ikke noe jeg behøver å bekymre meg for, fordi han vil ikke bytte ut meg og livet vi har sammen til fordel for noen andre. Vi har et godt samliv, et deilig sexliv, et sterkt vennskap, barn, familie, en felles omgangskrets, hus, hytter, båt og vi driver et firma i lag. Dessuten så er sjansen enda mindre for å falle for noen når vi har så åpen dialog rundt det, sier han. En liten forelskelse/betatthet for andre oppstår i ny og ne uansett, men «trollet sprekker i dagslys» som han sier. Og han kommer gjerne hjem og forteller at han kom i prat med ei rålekker dame og at han så for seg hvordan hun var i senga, og så kan det bli med det eller han kan fantasere om henne en dag eller tre. Hadde det ikke vært rom for å fortelle meg om det, så hadde han nok lettere dyrket den påvirkningen hun hadde og sørget for å få mer tid med henne ved kaffemaskina ved neste anledning. Og som du sier, de kan falle for noen uansett åpent forhold eller ikke. Er du ikke redd det vil føles ujevnt ut om kun han får ha andre? Eller har du også lov, men ikke lyst? Reglene er jeg mer usikker på, utover bruk av beskyttelse og full åpenhet om kontakt med andre. Har du tenkt ut noen regler? Anonymkode: d7966...c7b 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #52 Skrevet 21. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 18.6.2023 den 19.04): Sist gang vi var innom temaet lyste han opp. Så jeg fikk inntrykk av at han var positiv til det. Anonymkode: 7e5ff...427 Her har du allerede åpnet opp for det og du skal ikke se bort fra at han allerede har startet. Han er jo klar over at det ikke er noe problem for deg. Bedre å be om tilgivelse enn tillatelse. Anonymkode: 5eee1...40e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå