AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #1 Skrevet 18. juni 2023 Jeg ønsker å foreslå at mannen min kan ha et åpent forhold. At han kan ha sex med andre. Jeg har ingen interesse av å ha sex med andre, jeg ser ikke på andre menn engang. Men jeg tror det hadde vært godt for han da jeg ikke klarer å tilfredsstille han fysisk og at dette gir han mer glede og kanskje er litt lystigere i vårt forhold. Jeg synes i tillegg det er litt pirrende. Sist gang vi var innom temaet lyste han opp. Så jeg fikk inntrykk av at han var positiv til det. Men før jeg foreslår dette, er det noen som har noen råd, tips og erfaring med dette? Hva har fungert for dere? Hva har ikke fungert? Anonymkode: 7e5ff...427 2
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #2 Skrevet 18. juni 2023 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Jeg ønsker å foreslå at mannen min kan ha et åpent forhold. At han kan ha sex med andre. Jeg har ingen interesse av å ha sex med andre, jeg ser ikke på andre menn engang. Men jeg tror det hadde vært godt for han da jeg ikke klarer å tilfredsstille han fysisk og at dette gir han mer glede og kanskje er litt lystigere i vårt forhold. Jeg synes i tillegg det er litt pirrende. Sist gang vi var innom temaet lyste han opp. Så jeg fikk inntrykk av at han var positiv til det. Men før jeg foreslår dette, er det noen som har noen råd, tips og erfaring med dette? Hva har fungert for dere? Hva har ikke fungert? Anonymkode: 7e5ff...427 Har du lyst til å bli min samboer?🥰 Anonymkode: c31cd...a83
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #3 Skrevet 18. juni 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Har du lyst til å bli min samboer?🥰 Anonymkode: c31cd...a83 🥰 Dette er vel mer desperasjon etter å få et langt forhold til å fortsette å fungere. Går det ikke kommer jeg nok aldri til å bruke min tid på en mann igjen. Jeg orker ikke å bli mer såret og ikke satt pris på 💔 Ts Anonymkode: 7e5ff...427 2 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #4 Skrevet 19. juni 2023 Tror det skal mye til for at det skal fungere. Ha klare kjøreregler og være forberedt på at det kan gå skeis. Risiko for at han forelsker seg og vil bli sammen med hun andre. Anonymkode: 4636b...9c4 3 2
Eloise12345 Skrevet 19. juni 2023 #5 Skrevet 19. juni 2023 Jeg hadde ikke ønsket et slikt forhold. Det er for mange risikoer rundt det. Og det strider min måte å ønske å leve på. 3 3
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #6 Skrevet 19. juni 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): 🥰 Dette er vel mer desperasjon etter å få et langt forhold til å fortsette å fungere. Går det ikke kommer jeg nok aldri til å bruke min tid på en mann igjen. Jeg orker ikke å bli mer såret og ikke satt pris på 💔 Ts Anonymkode: 7e5ff...427 Hvis du ønsker åpent forhold fordi du ikke vil bli såret, og ønsker å bli satt pris på, så tror jeg grunnlaget ditt er helt feil. Jeg tror du vil oppleve mer av det du ikke ønsker. Anonymkode: e7b43...c69 7 7
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #7 Skrevet 19. juni 2023 Det er såpass sosialt tabubelagt at jeg ikke hadde orket alt styret med hemmelighold overfor alle andre enn mannen min. Særlig om man har barn. Anonymkode: e55c6...ef5 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #8 Skrevet 19. juni 2023 Vi har et åpent forhold som har passet oss utmerket i noen år nå. Jeg er av den helt klare overbevisning om at et åpent forhold er aktuelt for de som allerede er i et harmonisk og fungerende forhold fra før. Dette gjelder både oss og andre jeg kjenner i fungerende åpne forhold. De som begynner med åpne forhold fordi de ikke trives i forholdet tror jeg har en veldig stor sjanse for å mislykkes. Anonymkode: 87241...cd3 1 1 4
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #9 Skrevet 19. juni 2023 Hvordan gjør dere det med sykdommer og smitte? Er det ikke mye styr? Hadde aldri orket. Anonymkode: 2755a...8f8 2
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #10 Skrevet 19. juni 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): 🥰 Dette er vel mer desperasjon etter å få et langt forhold til å fortsette å fungere. Går det ikke kommer jeg nok aldri til å bruke min tid på en mann igjen. Jeg orker ikke å bli mer såret og ikke satt pris på 💔 Ts Anonymkode: 7e5ff...427 Du orker ikke bli mer mer såra og ikke satt pris på... merkelig å la han være utro da. Anonymkode: eb75c...a46 2
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #11 Skrevet 19. juni 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvordan gjør dere det med sykdommer og smitte? Er det ikke mye styr? Hadde aldri orket. Anonymkode: 2755a...8f8 Hva tenker du på da? Vi har et åpent forhold, men det betyr ikke at man «ligger rundt» med masse ulike folk. Jeg har hatt 3 partnere på de 7 årene vi har hatt et åpent forhold. Mannen min har hatt 4. Vi har selvfølgelig beskyttet sex. Testet oss før det har vært aktuelt med sex med en ny partner, og krevd testing fra evt ny partner. 3 stykker på 7 år er ikke «mye styr». Mange single har langt flere partnere en det på samme tidsrom. Anonymkode: 87241...cd3 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #12 Skrevet 19. juni 2023 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Du orker ikke bli mer mer såra og ikke satt pris på... merkelig å la han være utro da. Anonymkode: eb75c...a46 Det er vel ikke utroskap hvis det er godkjent på forhånd, vel? Anonymkode: c31cd...a83 1
Snok1 Skrevet 19. juni 2023 #13 Skrevet 19. juni 2023 Vi er i ferd med å etablere noen swingersrelasjoner. Vi er begge kritiske til ortodoks monogami, men vi vil gjerne oppleve nye partnere sammen.
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #14 Skrevet 19. juni 2023 16 hours ago, AnonymBruker said: 🥰 Dette er vel mer desperasjon etter å få et langt forhold til å fortsette å fungere. Går det ikke kommer jeg nok aldri til å bruke min tid på en mann igjen. Jeg orker ikke å bli mer såret og ikke satt pris på 💔 Ts Anonymkode: 7e5ff...427 Og nettopp derfor er neppe et åpent forhold løsningen her. Som en annen skrev, et åpent forhold vil kun være positivt hvis forholdet allerede er bra og det er noe begge ønsker. Hvis man "åpner" forholdet på grunn av at man blir såret og ikke satt pris på av sin mann, i det håp at han skal bli "snillere" bare han får pult fra seg hos noen andre, så er nok dette begynnelsen på slutten. Jeg kjenner et par som lever lykkelig i åpent forhold, men de var begge klar på at det var dette de ville før de i det hele tatt ble sammen med hverandre. Men jeg kjenner også ei som åpnet forholdet fordi mannen hadde mast om det, og han følte seg vel relativt trygg på at det kun ville være han selv som ville benytte det siden hun gjentok at hun ikke var interessert i det selv. Men så skjedde det da, at hun faktisk benyttet sjansen til slutt allikevel og falt pladask for den nye mannen hun traff. Hun skilte seg, lever lykkelig i et monogamt forhold med han nye. Eksmannen er fortsatt singel etter det jeg vet. Åpne forhold er ikke for alle, og sjansen for at følelser for andre kan oppstå er selvfølgelig en risiko.. og har man åpnet forholdet på grunn av problemer så er det nok første steget på vei ut egentlig. Anonymkode: d8ccc...412 4
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #15 Skrevet 20. juni 2023 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Og nettopp derfor er neppe et åpent forhold løsningen her. Som en annen skrev, et åpent forhold vil kun være positivt hvis forholdet allerede er bra og det er noe begge ønsker. Hvis man "åpner" forholdet på grunn av at man blir såret og ikke satt pris på av sin mann, i det håp at han skal bli "snillere" bare han får pult fra seg hos noen andre, så er nok dette begynnelsen på slutten. Jeg kjenner et par som lever lykkelig i åpent forhold, men de var begge klar på at det var dette de ville før de i det hele tatt ble sammen med hverandre. Men jeg kjenner også ei som åpnet forholdet fordi mannen hadde mast om det, og han følte seg vel relativt trygg på at det kun ville være han selv som ville benytte det siden hun gjentok at hun ikke var interessert i det selv. Men så skjedde det da, at hun faktisk benyttet sjansen til slutt allikevel og falt pladask for den nye mannen hun traff. Hun skilte seg, lever lykkelig i et monogamt forhold med han nye. Eksmannen er fortsatt singel etter det jeg vet. Åpne forhold er ikke for alle, og sjansen for at følelser for andre kan oppstå er selvfølgelig en risiko.. og har man åpnet forholdet på grunn av problemer så er det nok første steget på vei ut egentlig. Anonymkode: d8ccc...412 Jeg ønsker det. Og jeg tror han ønsker det. Jeg synes det er pirrende og da kan en annen tilfredsstille han der jeg kommer til kort. Sjansen for at han faller for en annen er selvsagt der, uansett. Jeg tror faktisk sjansen er større nå, enn hvis vi hadde hatt et pent forhold da jeg ikke kan tilfredsstille han. Men jeg unner han i såfall det. Ts Anonymkode: 7e5ff...427 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #16 Skrevet 20. juni 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg ønsker det. Og jeg tror han ønsker det. Jeg synes det er pirrende og da kan en annen tilfredsstille han der jeg kommer til kort. Sjansen for at han faller for en annen er selvsagt der, uansett. Jeg tror faktisk sjansen er større nå, enn hvis vi hadde hatt et pent forhold da jeg ikke kan tilfredsstille han. Men jeg unner han i såfall det. Ts Anonymkode: 7e5ff...427 Så egentlig prøver du å redde forholdet til en mann som du selv sier har såret deg og ikke satt pris på deg, i så stor grad at dersom dette forholdet ville tatt slutt hadde du ikke orket å "bruke tid på en mann igjen"? Hovedproblemet her er jo tydeligvis at mannen din sårer deg. Er det derfor du ikke orker å være intim med ham? Beklager, men jeg føler det mangler veldig mye kontekst her. Det er også litt bekymringsverdig at du skriver han sårer deg og ikke setter pris på deg, samtidig som det virker som du synes hovedproblemet er at du "ikke kan tilfredsstille han". Jeg orker ikke å bli mer såret og ikke satt pris på, skriver du, og da lurer jeg på hvorfor løsningen på dette skulle være et åpent forhold og ikke rett og slett heller gjøre det slutt? Anonymkode: d8ccc...412 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #17 Skrevet 20. juni 2023 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Du orker ikke bli mer mer såra og ikke satt pris på... merkelig å la han være utro da. Anonymkode: eb75c...a46 Å ha sex med andre i ett åpent forhold er ikke utroskap Anonymkode: aff37...3fd 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #18 Skrevet 20. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så egentlig prøver du å redde forholdet til en mann som du selv sier har såret deg og ikke satt pris på deg, i så stor grad at dersom dette forholdet ville tatt slutt hadde du ikke orket å "bruke tid på en mann igjen"? Hovedproblemet her er jo tydeligvis at mannen din sårer deg. Er det derfor du ikke orker å være intim med ham? Beklager, men jeg føler det mangler veldig mye kontekst her. Det er også litt bekymringsverdig at du skriver han sårer deg og ikke setter pris på deg, samtidig som det virker som du synes hovedproblemet er at du "ikke kan tilfredsstille han". Jeg orker ikke å bli mer såret og ikke satt pris på, skriver du, og da lurer jeg på hvorfor løsningen på dette skulle være et åpent forhold og ikke rett og slett heller gjøre det slutt? Anonymkode: d8ccc...412 Takk for innspill 😃 Han sårer meg ved at han ikke er så tilstedeværende. Jeg sårer han ved at jeg ikke er så intim og sjeldent ønsker sex. Men begge vil jo, men får det ikke helt til akkurat nå. Hadde han fylt opp behovet mitt med det emosjonelle hadde det blitt langt mer sex og intimitet. Men vi står i en litt dårlig spiral akkurat nå. Alt annet er på stell. Vi stoler på hverandre, ler, samarbeider.....Men jeg tror vi må ha litt mer akkurat nå. Litt spenning. Jeg ønsker å gi forholdet en liten piff. Jeg synes det er tennende å tenke på at han har sex med andre. Jeg blir litt mer betatt av han når jeg ser han snakke med andre jenter eller flørte (han er naturlig flørtet mot de fleste). Bare å tenke og skrive det tenner meg. Jeg elsker når vi har besøk av andre damer, å se han prate og le med de.....kanskje jeg er litt rar. Vi ønsker jo begge dette forholdet, men kanskje vi trenger noe mer, for å kunne gi hverandre mer hvis du skjønner? 😅 I tillegg har han bare vært med meg og en annen. Litt mer erfaring og "innspill" hadde vært bra. Jeg har liksom mistet piffen, fantasien og lysten. Ikke fordi jeg ikke elsker han, men jeg trenger noe "mer" og jeg vet at han kan gi det til meg. For min del ønsker jeg ikke å ha sex med noen andre. Jeg er veldig trofast, aldri vært utro ei heller betatt av andre når jeg har vært i et forhold. Men trekant med en annen dame eller sett han ha sex med en annen ville jeg nok elsket 😍 Kan skjønne at det kanskje er litt vanskelig å forstå, men det føles riktig ut. Ts Anonymkode: 7e5ff...427 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #19 Skrevet 20. juni 2023 Du får lese litt mer om dette temaet fra fagpersoner, men jeg mener at det er sagt flere ganger at skal det funke så bør man i utgangspunktet ha et godt forhold. Det beskriver du ikke i det hele tatt. Anonymkode: 8c3ee...632 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #20 Skrevet 20. juni 2023 23 hours ago, AnonymBruker said: Hva tenker du på da? Vi har et åpent forhold, men det betyr ikke at man «ligger rundt» med masse ulike folk. Jeg har hatt 3 partnere på de 7 årene vi har hatt et åpent forhold. Mannen min har hatt 4. Vi har selvfølgelig beskyttet sex. Testet oss før det har vært aktuelt med sex med en ny partner, og krevd testing fra evt ny partner. 3 stykker på 7 år er ikke «mye styr». Mange single har langt flere partnere en det på samme tidsrom. Anonymkode: 87241...cd3 ÆÆÆÆSSSSSJJJJJJJ er det dette folk kaller kjærlighet i dag? Altså folk kunne møtes på barneskolen før, gifte seg etterhvert og være gift i 50 år. men nå skal alle pule rundt og være åpne for alt. Utro på sosiale medier, hoppe fra den ene til den andre og i tilegg finne seg i at partner får sex fra flere steder. For en horete tid vi lever i Anonymkode: fc141...6b0 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå