Gå til innhold

Man bestiller taxi og den dukker ikke opp. Man venter i 20 minutter...Kan man bare dra? 🤷‍♀️

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Eller MÅ man vente på taxi til den kommer? Man ønsker jo ikke å komne sent og da må man prøve å finne andre transportalternativer. Må man betale for denne taxien da? 

Anonymkode: de8c3...acd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ringer med en gang om de ikke er der når de skal, har du gjort det?

Selvsagt bør det være ok å bare dra, men du ringer uansett og forteller hvorfor. Du bør ikke betale!

Anonymkode: db788...c7d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg ringer med en gang om de ikke er der når de skal, har du gjort det?

Selvsagt bør det være ok å bare dra, men du ringer uansett og forteller hvorfor. Du bør ikke betale!

Takk! Ønsker å bestille taxi, men leser anmeldelser fra folk at taxi nesten alltid er forsinket eller dukker bare ikke opp! Hvor lenge er innafor å vente? Jeg tenker 15 min? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk! Ønsker å bestille taxi, men leser anmeldelser fra folk at taxi nesten alltid er forsinket eller dukker bare ikke opp! Hvor lenge er innafor å vente? Jeg tenker 15 min? 

Det høres da voldsomt ut 🤔

Det er nok mest de med dårlige opplevelser som skriver slike anmeldelser, og da gir de et skjevt bilde av virkeligheten. At taxien ikke dukker opp er det de færreste som opplever. Jeg har bestilt taxi en del pga jobbreiser, og de har stort sett alltid vært på tida. Beregner inn noen minutters slingringsmonn siden det alltid kan skje ting i trafikken, så jeg er sikker på at jeg har god tid til det jeg skal rekke.  

Anonymkode: de3c1...da3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Her kommer stort sett taxien 5 min tidligere enn jeg har bestilt den til.

Anonymkode: e85c2...677

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Skulle skrive mer, men glemte hva jeg holdt på med. #stonerbrain😅

Om taxien ble forsinket ville jeg ikke ventet mer enn et par minutter før jeg ringte å etterlyste.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

og hvordan mener du egentlig at dette skal hjelpe noen andre som opplever at drosjen kommer opp til tjue minutter for seint??    

Anonymkode: 2bf0b...b5c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

og hvordan mener du egentlig at dette skal hjelpe noen andre som opplever at drosjen kommer opp til tjue minutter for seint??    

Anonymkode: 2bf0b...b5c

Så du ikke kommentaren etter? Jeg har kommet med mer nyttig enn deg i denne tråden :) 

AnonymBruker
Skrevet
15 hours ago, AnonymBruker said:

Eller MÅ man vente på taxi til den kommer? Man ønsker jo ikke å komne sent og da må man prøve å finne andre transportalternativer. Må man betale for denne taxien da? 

Hva slags selskap? Det er omtrent bare Oslo Taxi som er seriøse. De andre tar blodpris og har sjåfører som ikke har kjentmannsprøven. 

Anonymkode: 5eca3...2bf

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva slags selskap? Det er omtrent bare Oslo Taxi som er seriøse. De andre tar blodpris og har sjåfører som ikke har kjentmannsprøven. 

Oslo taxi har like dårlige anmeldelser som andre. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvem i all verden er det som forhåndsbestiller taxi idag ...?

De som tenker økonomi, har neppe lyst til å betale blodprisene som kreves, og de som er rike nok, har nok også råd til å ha egen bil.

Den eneste grunnen jeg kan komme på, er at man drar et sted med inntak av alkohol, og derfor ikke kan bruke bilen etterpå.

Anonymkode: 30ae3...f14

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har opplevd dette et par ganger i mitt liv. Det som har skjedd, er at taxisjåføren først takket ja til turen (jeg fikk en bekreftelse) , og deretter valgte sjåføren en "bedre" tur (fikk ikke noen beskjed om at reisen var avvist). Jeg har gitt opp etter 15-20  minutter, som du også tenkte på.

Jeg innbiller meg at de færreste taxisjåfører ønsker å behandle kundene sine på den måten, og de aller feste vil dukke opp som avtalt når de først har akseptert en tur. Noen ganger blir man jo forsinket i trafikk og slike ting. Bestiller du i app, vil du kunne følge bilen i appen og se om den er på vei. 

Anonymkode: 79e7c...00e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du må ringe å avbestille. Hvor lang ventetid man må regne med kommer helt an på hvor du bor, når på døgnet det er og hvilken dag det er. Ringer man på 17 mai eller midt i rushtiden må man regne med 20-30 minutter. Ringer man på nyttårsaften må man regne med enda lenger. 

Anonymkode: ee6bc...3b5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg bestiller 2-3 ganger i uka, har aldri opplevd tull, uten at jeg får melding.

Man har jo uansett appen, og kan se hvor bilen her. Pleier å ta en sjekk før jeg gidder gå ut døra. 

Anonymkode: f5a74...182

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

De som tenker økonomi, har neppe lyst til å betale blodprisene som kreves, og de som er rike nok, har nok også råd til å ha egen bil.

Den eneste grunnen jeg kan komme på, er at man drar et sted med inntak av alkohol, og derfor ikke kan bruke bilen etterpå.

Når jeg skal på jobbreise, er det billigere for jobben min at jeg kjører taxi hjemmefra til flyplassen (bor ca 15 minutter unna med bil) enn at jeg skal parkere bilen der. Da forhåndsbestiller jeg alltid, for jeg trenger gjerne taxi i 4-5 - tiden om morgenen, og jeg innbiller meg at det ikke er tidspunktet det er flest taxier i nærheten av der jeg bor.

Anonymkode: 79e7c...00e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Hvis du vet på forhånd når du må dra så bestiller du den god tid i forveien. Da øker sjansene for at den er presis. Bestiller du når du skal dra må du påberegne ventetid.

Anonymkode: 26c6d...adb

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Hørt om folk som går på medisiner?

Hørt om folk med funksjonshemming?

Hørt om folk som ikke ønsker å kjøre bil? 

Hørt om folk som ikke har parkeringsplass? 

Hørt om folk som ikke er som deg?

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hørt om folk som går på medisiner?

Hørt om folk med funksjonshemming?

Hørt om folk som ikke ønsker å kjøre bil? 

Hørt om folk som ikke har parkeringsplass? 

Hørt om folk som ikke er som deg?

Ikke alle har bil heller! 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jupp, i heeele dette langstrakte landet så er det kun Oslo Taxi som er seriøse 🙄🙄🙄

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jupp, i heeele dette langstrakte landet så er det kun Oslo Taxi som er seriøse 🙄🙄🙄

Jeg tipper AB du siterer jobber der 😂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...