Imax Skrevet 11. januar 2006 #1 Skrevet 11. januar 2006 Jeg driver opprydning av det store slaget, og har funnet ut at vi aldri trenger fjaksen tusen sengetøy (vi har tørketrommel og ofte vasker vi sengetøyet og legger det samme på når det er tørt). Så lurer jeg på: Hva gjør man med gammelt sengetøy? Både jeg og mannen fikk med oss en haug fra mødrene våre da vi flyttet, så nå er det så mye. Er ikke så glad i å kaste ting, men orker ikke fylle opp leiligheten med unødig stuff. Tenkte jeg skulle rive noen av dem til kluter, men det er for mye til at det blir alle. Samtidig er noe av sengetøyet fremdeles fint (vi bruker nå 200 dyner, og jeg har masse 220 dynetrekk). Fretex vil vel ikke akkurat ta i mot det? Håper på gode innspill! (synes det er litt trist om alt går i søpla...)
LilleBille Skrevet 11. januar 2006 #2 Skrevet 11. januar 2006 Er det "fine" farger/mønstere - som evt. kan brukes til filleryeveving. Vi leverte i sin tid til en vernet bedrift som var glad for alt de fikk. Har også gitt til barnehage - som brukte det til "alt".
Ladyen Skrevet 11. januar 2006 #3 Skrevet 11. januar 2006 Loppemarkeder og evt. ombruksbutikker tar i alle fall i mot. Bedre å gi det bort enn å måtte samle i lader. Plukk ut et eller to set som du vet du kommer til å bruke og gi resten bort. Ikke la det bli liggende til en annen gang...
Gjest Pecado Skrevet 11. januar 2006 #4 Skrevet 11. januar 2006 Ingen du kjenner som snart skal flytte på hybel? Tror fretex tar i mot for de klærne de ikke bruker går vel til filleryer og sånt, leste jeg en plass. Mulig jeg tar feil.
Gjest Gjesta Skrevet 11. januar 2006 #5 Skrevet 11. januar 2006 Vi har byttet til dobbeldyne, så jeg har litt det samme problemet. Noen sett blir beholdt, men andre kan med fordel sorteres ut av skapet.
Gjest Gjest med sko Skrevet 11. januar 2006 #6 Skrevet 11. januar 2006 Fretex tar imot rent sengetøy! Eller; Om det er noen som kjører hjelpesendinger til barnehjem i Øst-Europa, så vil de sikkert ha det! Jeg er forøvrig veldig enig med deg! Man trenger ikke mye sengetøy! Og så tar det alt for mye plass i skapet eller i boden. Bedre å gi det bort til noen som trenger det. Jeg må forresten fortelle at mitt absolutte yndlingssengetøy ble innkjøpt for 16-17 år siden, og det er like pent ennå (Ellos faktisk!). Jeg har bare tre sengesett som jeg bytter på med, så det har vært i jevn bruk i alle disse årene!
Gjest Gjesta Skrevet 11. januar 2006 #7 Skrevet 11. januar 2006 Ellers vil skoler og barnehager sikkert ha til hobbyaktiviteter
Gjest gjest1 Skrevet 11. januar 2006 #8 Skrevet 11. januar 2006 Spar noen til sølvpuss og skopuss også da.
Grooo Skrevet 11. januar 2006 #9 Skrevet 11. januar 2006 Bruktbua her tar i mot sånt, det er stadig folk innom der etter galme gardiner og sengetøy til filleryveving.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå