AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #1 Skrevet 18. juni 2023 Hei dere! Vi har akkurat flyttet inn i en ny leilighet i borettslag. Igår kjøpte vi en tørketrommel på finn.no, og idag når jeg skulle teste den så går sikringen. Sikringen går hver gang jeg skal starte et program på maskinen, dvs ikke når jeg slår maskinen på.. Noen som har peiling på hva som kan være feil/hva gjør jeg nå? Det er forøvrig en ny leilighet, og ser at vaskemaskin og tørketrommel har «egne sikringer» Tusen takk på forhånd! Anonymkode: 2b855...87e
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #3 Skrevet 18. juni 2023 Enten jordfeil eller at Sikringen er ikke stor nok. Sjekk hvilken størrelse sikringen er og hvor mange watt tørketrommelen er på. Anonymkode: 6e007...5e5
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #4 Skrevet 18. juni 2023 Sikringen er 15A, og tørketrommelen bruker 503 kwh..(?) Er ganske usikker på akkurat dette, men sikringen bør jo være stor nok? Har testet stikkontaktene med bla vaskemaskinen, og det er intet problem, men så snart jeg stikker tørketrommelen i så går sikringene.. Kanskje noe feil på tørketrommelen da Anonymkode: 2b855...87e
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #5 Skrevet 18. juni 2023 Ser forøvrig nå i bruksanvisningen at man må ha 16A, og jeg har 15A 🥲 Er dette noe evt en elektriker kan fikse uten at det koster skjorta? Anonymkode: 2b855...87e
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #6 Skrevet 18. juni 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ser forøvrig nå i bruksanvisningen at man må ha 16A, og jeg har 15A 🥲 Er dette noe evt en elektriker kan fikse uten at det koster skjorta? Anonymkode: 2b855...87e Forbered deg på at det kan koste skjorta. Hvor mye det koster kommer an på ting vi på KG ikke har forutsetning til å uttale oss om, som f.eks. om den eksisterende kablingen har høy nok kapasitet til at det kan monteres en 16A-sikring på den, eller om alt må byttes/nyinstalleres. Anonymkode: 6cef2...4ce 1
newman01 Skrevet 19. juni 2023 #7 Skrevet 19. juni 2023 (endret) Prøv trommel på en annen kurs. Da får du verifisert om det er noe på kursen eller maskinen. Om kursen ryker på nytt ville jeg stilt spørsmål til den uredelige selgeren på finn.no. Om den ikke ryker må du ringe elektriker og få den personen til å finne ut hva som er feil med kursen. Og 15A i et nytt hus? Trodde det var vanlig med 16A jeg... Endret 19. juni 2023 av newman01 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå