AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #1 Skrevet 18. juni 2023 Hvor ofte ammer dere? Og hvor gammel er babyen deres? Ønsker helst svar fra dere som har baby mellom 4-8 mnd men som begynte med fast føde ved 4 mnd Anonymkode: 65e98...f37
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #2 Skrevet 21. juni 2023 Jeg svarer selv om jeg begynte ved 5 måneder, jeg. Ungen er nå 8 mnd. Jeg amma like mye den første 1-1,5 måneden hun fikk fast føde, som før, fordi det var kun snakk om smaksprøver og bittesmå porsjoner. Det var først når hun bikket 6,5 måneder, altså etter 1,5 måned med fast føde, at jeg begynte å amme merkbart mindre. Ofte så tilbudte jeg brystet etter mat, men da begynte det å bli ordentlige porsjoner og jeg kunne drøye med amming til et par timer etter måltidet. Anonymkode: 7c678...efb
Tanuki Skrevet 21. juni 2023 #3 Skrevet 21. juni 2023 Samme som brukeren over, blir smaksprøver i begynnelsen så hadde ikke mye effekt på hvor mye mme jeg gav. Ble mere ordentlige porsjoner fra 6mnd.
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #4 Skrevet 21. juni 2023 Vi ammer ikke, men vi gir flaske, men tror vi er i samme gruppe. 8 mnd. Vi gav like mye melk som tidligere, men la inn smaksprøver og grøt mellom. Det var veldig lite til å begynne med, ikke måltid eller porsjoner. Etterhvert rundt 7 mnd reduserte melken seg naturlig til mindre porsjoner og noen ganger erstattet helt av et måltid. Vi lot babyen styre det selv og tilbød melk uansett. Anonymkode: 5afc3...7f6
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #5 Skrevet 21. juni 2023 Det heter "gitt" Anonymkode: d86ed...d82 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #6 Skrevet 21. juni 2023 Ga smaksprøver fra 4 mnd, men de fantes ikke interessert i fast føde av noe slag, så det ble med smaksprøver i mange måneder. Først ved 8-9 mnd begynte de like fast føde. Jeg ammet derfor en del etter 4 mnd. Anonymkode: 54208...dea
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #7 Skrevet 21. juni 2023 Vi ga smaksprøver og små porsjoner fra 4 mnd etter oppfordring fra hs fordi han var ekstremt nysgjerrig på mat, satt å smattet og strakk seg når vi spiste 😅 Mellom 4 og 6 mnd var det derimot ikke snakk om måltider. Ammet før hver smaksprøve for at han skulle fylle opp magen på morsmelk. Begynte vel å amme etter fast føde rundt 7 mnd. Nå er han 9 mnd og vi ammer en del fremdeles, ammer når han våkner etter dupp og noen ganger hvis vi har besøk/er borte på noe - virker som han synes det er godt å koble ut når det blir mye sosialt og roe seg med puppen. Ammer stort sett kun på forespørsel fra barnet nå så noen dager kan det blir 7-8 ganger, andre dager 3 🤷🏻♀️ Anonymkode: a430e...1cd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå