AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #1 Skrevet 18. juni 2023 Så jeg er midt i prossessen med å selge en bolig. Kan noen forklare meg hvordan prosessen med salget er fra eierens vinkel? Jeg er kommet så lang at det er visning i morgen, mange har meldt seg på visning og jeg forventer at der kommer bud etter visning. Populær leilighet i populært strøk så den blir solgt. Men hvordan er det med budrunden? Må jeg godkjenne budene? Får jeg de tilsendt etterhvert av megler? Må jeg være tilgjengelig for å godkjenne? Stemmer det at man kan legge inn bud med 5 minutters godkjenning? Alt dette skulle jeg såklart spurt megler om, men tenker at det er helg så jeg skal ikke mase, så da spør jeg her. Anonymkode: 09dbc...619
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #2 Skrevet 18. juni 2023 Du må ikke aksepterer bud. Si til megler at alt under takst ikke blir akseptert. Så skal megler hjelpe deg med å kjenne markedet og gi råd om å akseptere eller vente på evt høyere bud. Budrunden kan være veldig heftig hvis mange kniver om å kjøpe den. Dette skal megler informere om og hvis megler skjønner at her kan det komme høyere bud, så skal du informeres om dette også. Du vil ha høyest pris og stort sett tenker en megler likedan. Du må være tilgjengelig på tlf helt til du har akseptert ett bud. Anonymkode: fee65...8e1 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #3 Skrevet 18. juni 2023 Hadde 3 budgivere når jeg solgte i mai. Jeg fikk sms for hvert bud. Det var kjempeartig å følge med på. Budgiverne ga alle 30 minutts akseptfrist. Hadde ikke kontakt med megler før prisantydning var nådd, og det ikke kom flere bud. Da fortalte han at han hadde ringt rundt til de 3, og ingen ville gå høyere. Jeg måtte da velge hvem jeg ville selge til, og valgte seff høyeste bud. Anonymkode: 282a2...6ae 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #4 Skrevet 18. juni 2023 Og ja, du må være tilgjengelig for å godkjenne/avslå når evt budrunde er over, om du ikke har gitt megler klare fullmakter. Anonymkode: 282a2...6ae 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #5 Skrevet 18. juni 2023 Det er vanlig at du får budene på sms. Litt før budfristen går ut, kontakter megler deg for å spør om du aksepterer budet. Du trenger bare å akseptere det siste budet, du blir ikke spurt for hvert bud. Det er vanlig med 30 minutter budfrist slik at megler rekker å ringe rundt til andre budgivere og selger. Anonymkode: 4cfa0...ffc 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå