Gå til innhold

Burde jeg sjekke føflekken hvis den har holdt seg stabilt ett års tid?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg så noen gamle bilder i stad. Bilder fra 2021, og hadde ett samme type bilde fra 2022, da kan man se at føflekken har vokst litt. Jeg sammenlignet det bilde med hvordan føflekken ser ut nå og det ser ut som den har holdt seg stabilt siden vår 2022. Ser ikke ut som den har vokst mer. Burde jeg sjekke den uansett? er foresten 27 år om det har noe å si. 

Anonymkode: e3841...f43

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

opp

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke ha engstet meg veldig mye. Men ta en sjekk for sikkerhets skyld så slipper du å tenke på det. Tror melanom kan endre seg raskt, men i enkelte tilfeller også veldig sakte. 

Anonymkode: 34a36...5fc

AnonymBruker
Skrevet

Høres ikke ut som noe som haster, men du kan vise den til legen neste gang du har time for noe annet. Sålenge det ikke er vedvarende forandring, og den ser «pen» ut ville jeg ikke bekymret meg.

Anonymkode: 04cfb...b48

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. Den ser forresten slik ut: 

ts

IMG_2213.png

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke lege, men en person med veeeldig mange føflekker. Føflekker vokser, i hvert fall gjør mine det. Noen vokser mye, andre bare bittelitt. Jeg får fortsatt nye føflekker i en alder av snart 50.

Det hender jeg går til legen og fjerner noen hvis de f.eks klør eller endrer farge. De har aldri vært farlige. jeg har også en del helt svarte, til tross for at jeg er veldig lys i huden. Legen har alltid vært mest interessert i de, men aldri funnet noe farlig der heller.

Jeg synes de på bildet ditt ser helt normale ut. 

Anonymkode: b5780...3cd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis den er helt stabil i størrelse behøver du ikke en kontroll av den nei.

Anonymkode: 0c781...bd8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Jeg er ikke lege, men en person med veeeldig mange føflekker. Føflekker vokser, i hvert fall gjør mine det. Noen vokser mye, andre bare bittelitt. Jeg får fortsatt nye føflekker i en alder av snart 50.

Det hender jeg går til legen og fjerner noen hvis de f.eks klør eller endrer farge. De har aldri vært farlige. jeg har også en del helt svarte, til tross for at jeg er veldig lys i huden. Legen har alltid vært mest interessert i de, men aldri funnet noe farlig der heller.

Jeg synes de på bildet ditt ser helt normale ut. 

Anonymkode: b5780...3cd

Tusen takk. Prøver å tenke at det er helseangsten min som tar overhånd. Men har bestilt legetime 😃

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...