Gå til innhold

Eier tar ikke ansvar for døende katt. Hva nå? (Haster!)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er en gammel katt i gata mi som åpenbart er i ferd med å dø. Direkte årsak er dehydrering, siden den har sluttet å spise og drikke. Den er på et stadium nå der det ikke nytter å prøve å få i den hverken mat eller vann. Den bare ligger der utesponderende og svak og klarer knapt å løfte hodet. 

Jeg har oppfordret eier til å ta seg av den, men den får ikke tilsyn/stell. Den ligger der bare og lider. Jeg har prøvd alt jeg kan å få i den vann i dag, men det er nytteløst.

Hadde jeg hatt bil ville jeg tatt med katten til dyrlegen selv og tipper dyrlegen ville krevd å avlive den. Men jeg har ikke bil og heller ikke penger til taxi. 

Hvem kan jeg ringe for å ta ansvar for katten? Politi? Mattilsynet?

Hva gjør jeg?

Anonymkode: f208a...bb3

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Prøv Facebook

Hadde noe slikt blitt lagt ut på den lokale siden her hatt flere tatt på seg jobben i løpet av få minutter

Anonymkode: 37f30...a97

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Det er en gammel katt i gata mi som åpenbart er i ferd med å dø. Direkte årsak er dehydrering, siden den har sluttet å spise og drikke. Den er på et stadium nå der det ikke nytter å prøve å få i den hverken mat eller vann. Den bare ligger der utesponderende og svak og klarer knapt å løfte hodet. 

Jeg har oppfordret eier til å ta seg av den, men den får ikke tilsyn/stell. Den ligger der bare og lider. Jeg har prøvd alt jeg kan å få i den vann i dag, men det er nytteløst.

Hadde jeg hatt bil ville jeg tatt med katten til dyrlegen selv og tipper dyrlegen ville krevd å avlive den. Men jeg har ikke bil og heller ikke penger til taxi. 

Hvem kan jeg ringe for å ta ansvar for katten? Politi? Mattilsynet?

Hva gjør jeg?

Anonymkode: f208a...bb3

Ta katten til dyrlege og oppgi hvem som er eier, de har plikt til å hjelpe 

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Topsi skrev (2 minutter siden):

Ta katten til dyrlege og oppgi hvem som er eier, de har plikt til å hjelpe 

Les 3. avsnitt en gang til 

Anonymkode: 0872d...ff4

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Les 3. avsnitt en gang til 

Anonymkode: 0872d...ff4

Ja, så ikke det...

AnonymBruker
Skrevet

Herregud, få katten til dyrlege ASAP. Du er vel ikke så ressurssvak at du ikke kan be en nabo om å kjøre deg og katten?
En har PLIKT til å hjelpe dyr i nød

Anonymkode: cbb9a...a47

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ring politiet ASAP eller spør naboer om noen kan kjøre. 

Håper du oppdaterer her hvordan det går ❤️ 

Anonymkode: 2159a...e99

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.6.2023 den 18.22):

Herregud, få katten til dyrlege ASAP. Du er vel ikke så ressurssvak at du ikke kan be en nabo om å kjøre deg og katten?
En har PLIKT til å hjelpe dyr i nød

Anonymkode: cbb9a...a47

Hun prøver å hjelpe, ikke driv med skittkasting.

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde prøvd å ringe nærmeste dyrlege for råd, i alle fall dersom ikke Mattilsynet kan hjelpe. 

Anonymkode: f3c59...3f7

AnonymBruker
Skrevet

Trondheim? Dehydrering? Wtf?

Anonymkode: df0c3...953

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Trondheim? Dehydrering? Wtf?

Anonymkode: df0c3...953

Hva har Trondheim med denne saken å gjøre? Spør du om katten befinner seg i Trondheim? Av alle steder i landet der det finnes katter, er vel sjansen liten for at denne ligger i Trondheim...

Anonymkode: b6219...9a4

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Mennesker dør på samme måte. Legg den i skyggen, og våk over den. Eller hør med viltnemnda/dyrlegen om avlivning. 

Anonymkode: 9e798...5b9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...