Gå til innhold

Stinker fra varmepumpa på kaldluft😨

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva kan det skyldes? . Ikke så lenge siden vi har brukt den på vanlig vis. Merket ingen lukt da. Men siden vi fikk 30 grader sommervær i dag, satte vi på varmepumpa på kaldluft. Det lukter så jævlig! Litt varm, kvalmende søtlig lukt, vanskelig å beskrive. Lukter gammelt tiss kansje? Flere som har merket slikt? Hva kommer det av? Er det noe med kjøringa som gir lukt? 

Anonymkode: b77a8...2f1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har dere kjørt tørk/rens på den?  

Vi fikk beskjed om at det var veldig viktig,  spesielt etter kjøling, fordi det legger seg fukt/kondens i innedelen som kan gi mugg og vond lukt. 

Anonymkode: d182c...437

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har dere kjørt tørk/rens på den?  

Vi fikk beskjed om at det var veldig viktig,  spesielt etter kjøling, fordi det legger seg fukt/kondens i innedelen som kan gi mugg og vond lukt. 

Ja men det er lenge siden nå. Hvor ofte skal det gjøres? Kan det komme mus inni varmepumpa? Føler at det lukter dødt dyr. 

Skrevet

Kan jo være at det dyr har dødd i den. bestille sjekk kanskje? Jeg skal ha service på min snart.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja men det er lenge siden nå. Hvor ofte skal det gjøres? Kan det komme mus inni varmepumpa? Føler at det lukter dødt dyr. 

Vi fikk beskjed om å gjøre det hver gang vi slo av varmepumpene , eller når vi byttet modus fra varme til kjøling, eller motsatt. 

Men hvis det lukter dødt dyr ville jeg bestilt service.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde en mus som hadde dødd i taket rett ovenfor varmepumpa og det luktet helt grusomt. Lukten kom liksom ut av varmepumpen. Ville sjekket det først om det var en mulighet. Vet at gammel «aircon væske» kan ligge å bli surt inni ledningen/røret hvor vannet kondenserer ut. Da kan det lukte mer som sur melk. Beste løsning for det er bare å la aircon stå på en stund

Anonymkode: 1661f...9e3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Vi hadde en mus som hadde dødd i taket rett ovenfor varmepumpa og det luktet helt grusomt. Lukten kom liksom ut av varmepumpen. Ville sjekket det først om det var en mulighet. Vet at gammel «aircon væske» kan ligge å bli surt inni ledningen/røret hvor vannet kondenserer ut. Da kan det lukte mer som sur melk. Beste løsning for det er bare å la aircon stå på en stund

Hvor lenge lukta det? Det lukter ikke sur melk. Tror heller det er død mus🤢hva gjorde dere med det? Jeg slo av pumpa men lukter alikevel. 

AnonymBruker
Skrevet

Kjente det samme i dag. Og jeg har bare hatt den i 2 dager. Virket som om det var noe kjemisk-kanskje kjøleveske? Har gått over nå.

Anonymkode: 802f2...8e9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kjente det samme i dag. Og jeg har bare hatt den i 2 dager. Virket som om det var noe kjemisk-kanskje kjøleveske? Har gått over nå.

Anonymkode: 802f2...8e9

Var det søtlig kvalmende lukt? 

AnonymBruker
Skrevet

Lukter enda strammere nå. 

AnonymBruker
Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Hvor lenge lukta det? Det lukter ikke sur melk. Tror heller det er død mus🤢hva gjorde dere med det? Jeg slo av pumpa men lukter alikevel. 

Det luktet helt til vi klatret opp i taket og fjernet den døde musa. Så hadde vi på full-speed og lukten var borte innen ti minutter 

AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg har fått kondens i airconditonen i bilen og kjører vifta uten ac så lukter det sure sokker og litt gammel spy. 

Skift filter og rens rørene. Bestill service.

Anonymkode: 7de75...ece

Skrevet

Hvor gammel er enheten? Og når hadde dere service sist? Glykol lukter søtlig kvalmende, og brukes ofte som kjølemiddel i større (eldre) kontorbygg. Har vært borti lekkasje på slikt engang, og det var interessant lukt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...