Gå til innhold

Oi! Jeg har funnet ut av hva som funker for meg mtp slanking. Ned i vekt med langtidskoker.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har før vært på Candida diett, og greide å gå ned en god del i vekt da. Jeg spiste det meste utenom sukker olje og meieri produkter, og nå er jeg tilbake på diettkjøret.

Jeg steg på vekta i starten av juni og var 78 kilo, og hadde akkurat blitt dumpa, så nå skal jeg nå trivselvekta mi på 65 kilo ila juli. Jeg er nede på 74 nå. 

Jeg har kjøpt meg langtidskoker og jeg bruker grønnsaker, buljong, og lyst kjøtt eller fisk. Spiser sånn hver dag, og bruker ikke olje eller sukker på noe. Spiser ikke godteri. Jeg drikker også masse vann. De dagene jeg ikke har en sånn middag, så kjøper jeg sushi. Jeg har fullstendig sluttet med pizza, potetgull, sjokolade.. Ihvertfall frem til at jeg når målet mitt. 

Planen var en kilo i uka, men jeg går faktisk ned to kilo i uka. 😳

Tenkte jeg kom til å nå målet mitt i august, men fortsetter jeg sånn så greier jeg det i juli. Kansje skal jeg dele fremgangen her? Langtidskoker er virkelig saken! 

Anonymkode: 3244d...f26

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har kjøpt meg langtidskoker og jeg bruker grønnsaker, buljong, og lyst kjøtt eller fisk. Spiser sånn hver dag, og bruker ikke olje eller sukker på noe. Spiser ikke godteri. Jeg drikker også masse vann. De dagene jeg ikke har en sånn middag, så kjøper jeg sushi. Jeg har fullstendig sluttet med pizza, potetgull, sjokolade.. Ihvertfall frem til at jeg når målet mitt. 

Planen var en kilo i uka, men jeg går faktisk ned to kilo i uka. 😳

Tenkte jeg kom til å nå målet mitt i august, men fortsetter jeg sånn så greier jeg det i juli. Kansje skal jeg dele fremgangen her? Langtidskoker er virkelig saken! 

Det er det som gjør at du fyker opp i vekt igjen når du er "ferdig med slanking"

Velg heller et kosthold du kan ha resten av livet. 

Slow cooker er også populært her i huset. Men da i kombinasjon med pizza og sjokolade. Innimellom. 

Anonymkode: f5083...5bf

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er det som gjør at du fyker opp i vekt igjen når du er "ferdig med slanking"

Velg heller et kosthold du kan ha resten av livet. 

Slow cooker er også populært her i huset. Men da i kombinasjon med pizza og sjokolade. Innimellom. 

Anonymkode: f5083...5bf

Joa, men ser for meg at jeg kan fortsette med det her. Maten blir jo ganske god. Og når jeg når trivselsvekt så trenger jeg jo ikke gå ned mer. Da kan jeg jo spise sunt men samtidig unne meg en sjokolade på en fredag, feks. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg hadde gått ned to kilo i uka hadde jeg gått til legen. 

Anonymkode: ec0ce...ad3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hvis jeg hadde gått ned to kilo i uka hadde jeg gått til legen. 

Okei? Hvorfor det?

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Okei? Hvorfor det?

Fordi det er ikke normalt. Det er hva man kaller unaturlig vekttap som man ser hos folk med aggressiv kreftsykdom. 

• Liker 1
Skrevet

Så bra du har funnet noe som fungerer for deg, TS, og takk for tips!

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Fordi det er ikke normalt. Det er hva man kaller unaturlig vekttap som man ser hos folk med aggressiv kreftsykdom. 

Det er normalt for meg om jeg spiser masse sunn mat og kutter ut sukker ihvertfall. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Helt normalt hvis TS har mye vekt å miste.

Anonymkode: aebc8...ed1

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

14000/2000=7

Det ville jeg og gjort. For å gå ned 2 kg i uken må bety at du har fastet hele uken.

Jeg vet ikke om dette er dietten til ts. Å bare la være å spise. Kanskje hun har tatt inspirasjon fra Jesus som fastet i 40 dager. Så skal hun gå ned til trivselsvekten sin.

Anonymkode: 9b3a3...d0b

Hæ? Jeg skriver at jeg har kutta ut sukker, olje, og veldig fete meieriprodukter som vanlig melk, rømme,lettmelk. Jeg spiser all slags frukt, havregryn med 00% yougurt eller knekkebrød med kalkun og tomat til lunch og kvelds. Middag er grønnsaker (løk,squash,gulrøtter,hvitløk,tomat,søtpotet og lyst kjøtt ( feks kylling eller kalkun, evt fisk ) som jeg lar surre i langtidskoker med buljong. Det blir veldig god smak på maten, så føler ikke at jeg går glipp av noe ved å utelate fete produkter som rømme og fløte og sånt. Og så får jeg masse energi da. Men dette er det jeg spiser.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Helt normalt hvis TS har mye vekt å miste.

Anonymkode: aebc8...ed1

Ja, jeg har en del å gå ned. Men jeg er bare ti kilo unna normal vekt da. Jeg er 40.

Skrevet

Mer enn en kilo i uka er i meste laget. En kilo er også mye. Husk at til å begynne med mister kroppen ofte mye væske. Da tror en gjerne at slankingen går lett. Husk også å trimme, gjerne styrketrening. Ellers kan du lett miste muskler mens du beholder fettet. Lykke til med slankngen.

Min metode er periodevis fasting tre ganger i uken fra middag til lunsj neste dag. Dvs. ca 16 - 18 timer. Synes det går veldig lett. Satser på langsiktig vekttap. I perioder jeg ikke faster porsjonerer jeg maten slik at jeg holder vekten.

Forige gang jeg drev med dette gikk jeg ned ca 18 - 20 kilo på et år. Har siden holdt vekten veldig bra og har nettop startet igjen med målsetning ned 10 kilo i løpet av 2023. Spiser sunt, året rundt..  Unngår brus, godteri allslags søppelmat.

AnonymBruker
Skrevet

2 kg i uka de to første ukene er da ikke unormalt. Tror du skal være fornøyd hvis du når trivselsvekten i løpet av august!

Anonymkode: 35154...ffe

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...