AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #1 Skrevet 18. juni 2023 Det er veldig varmt for meg nå i denne lumre sommer som er en eldre mann på snart 60 år å sitte i en så varm liten leilighet hele døgnet. Jeg er tom for penger og vil ikke dra noe sted langt borte uten nok penger til å klare meg selv alene. Så må jeg bli hjemme. Jeg kom meg til KIWI i går og kjøpte en liten plastbøtte med billig små snacktomater og 2 billig agurk. Det trenger jeg til "juksemat" for min sultne diett. Å lure kroppen min til å tro at den får mat når jeg er sulten og uvel. Nå må jeg begynne å gå ned i vekt igjen hver måned resten av 2023 og hele 2024. Ellers vil jeg aldri få vekten min under 90 kilo. Jeg må også de neste 1-2 årene betale ned toppen av gjelden min på de 3 x 20 000 kroner kredittkortgjeld. Jeg må også betale ned de 500 kronene i måneden på den frivillige avtalen som nok blir ferdig rundt julen 2024, neste år. Med andre ord, veldig lang tid. Så de neste 1-2 årene blir nok ikke så hyggelige i livet mitt med sultediett, gjeldsavdrag og isolasjon alene i den lille leiligheten min med lite penger. Men hvis jeg kommer ut på den andre siden om 1-2 år, kan jeg kanskje få noen gode siste år i livet mitt når jeg er mellom 60-70 år. Anonymkode: 8a0cc...3a8 1 10
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #2 Skrevet 18. juni 2023 Hva med å jobbe frivillig på festivaler? Så får du litt sosialt ute. Anonymkode: 79cd4...fd9 5 3
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #3 Skrevet 18. juni 2023 Poster du dette hver dag? Anonymkode: 62eff...069 9 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #4 Skrevet 18. juni 2023 Du kan gå deg en tur eller sette deg et sted ute i skyggen. Du trenger ikke være isolert i leiligheten Anonymkode: 85371...447 24 5
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #5 Skrevet 18. juni 2023 Hva med å kjøpe vanlige tomater som koster en tredjedel av snacktomatene? Enda bedre, kjøpe noe billig som faktisk metter. Gå en tur, tur i skogen og plukke bær, tur til en strand. Anonymkode: 1b338...36a 19 1
Sofakona Skrevet 18. juni 2023 #6 Skrevet 18. juni 2023 Hvor mye får du inn i mnd og hvor mye går ut da? 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #7 Skrevet 18. juni 2023 Du har jo allerede bestemt deg for at de neste årene skal bli nitriste og jævlige! Ja det er hardt med dårlig økonomi, men den holdningen og «stakkars meg» hjelper lite. Skogsturer er gratis, her kan du trene og svømme, stikk en tur til parken og spis niste der, maten skulle du spist uansett og kanskje treffer du noen? Anonymkode: 9bb7e...35c 14 3
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #8 Skrevet 18. juni 2023 Dette var et merkelig innlegg. Anonymkode: 742a5...74d 14 4
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #9 Skrevet 18. juni 2023 «Juksematen» din er unødvendig dyr. Vil du spare penger og spise sunn mat, kjøper du en halvannenkilos pose med gulrøtter fra FirstPrice du kan knaske på. Anonymkode: f325b...bcd 7 3
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #10 Skrevet 18. juni 2023 Skjøner at dette ikke er noe gøy. Men et tips er å prøve å sette pris på hvor flink du er som jobber med å få livet bedre. Gi deg selv ros for hver krone du klarer å betale av gjelden og for hvert gram du klarer å gå ned i vekt. Anonymkode: 47230...f16 6 2
Sofakona Skrevet 18. juni 2023 #11 Skrevet 18. juni 2023 Rens 1000 sin kneip koster 9 kroner, da har du brød hele uken. Så finner du eks 2 tuber smøreost, eller Prima skinke. Da har du noe å spise for en uke 70 kroner 4
Oktoberknøttet Skrevet 18. juni 2023 #12 Skrevet 18. juni 2023 (endret) Hverken snacktomater eller agurker er billige. På Kiwi vil disse tingene komme på ca 100 kr. For samme summen vil du kunne få brød og pålegg til minst en uke. Man er ikke isolert i en liten leilighet fordi man ikke har råd til å dra på tur. Kom deg ut og nyt været. Endret 18. juni 2023 av Oktoberknøttet Skrivefeil 9
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #14 Skrevet 18. juni 2023 Du er deprimert, men du må huske på at selv om du var det tøft nå så kan du får det bedre. Husk på det. Sett deg et mål om at du skal klare dette, for gjennomfører du dette, så vil du får det mye bedre enn du har det nå. Du må ta vare på deg selv i alt dette. Drikk vann, spis sunt, gå en liten tur ut hver dag selv om det er tungt. Vet ikke om dette vil få deg til å føle deg bedre, men jeg kjenner en 80 år gammel mann som har masse gjeld og han bor svært billig langt ute på landet i et gammelt, trekkfullt lite hus. Han betaler vel 2000 kr i mnd i husleie. Alt han gjør er å synes synd på seg selv og drikker og røyker. Han nekter å oppsøke hjelp, for han kan faktisk få gjeldsordning, men nei. Han kommer til å dø med gjelden sin. Dårlig helse har han fått også, og skal nok snart på gamlehjem. Du klarer dette. ❤️🌈🍀✨🌻☀️ Anonymkode: 09e09...6c8 1 2
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #15 Skrevet 18. juni 2023 Selvmedlidenheten lenge leve... Anonymkode: 4c8b2...ef8 4 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #16 Skrevet 18. juni 2023 Du vet at hvis du sulteslanker deg så vil du gå like fort opp igjen etterpå? Du sier du skal isolere deg og knaske på no tomat og agurk. Hvorfor må du isolere deg? Slå to fluer i en snekker, gå tur hver dag og kjøp inn ordentlig og sunn mat. Kneip til under en tier som en skriver her ja, og kjøp deg en pose Havregryn. Benytt tiden til å lære deg å lage enkle sunne middags retter som gir middag til flere dager. Anonymkode: 6ec5c...150 3
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #17 Skrevet 18. juni 2023 Du sykla jo til Kiwi 5 ganger igår for å kjøpe cola for de 2 neste ukene så du kommer deg jo ut. Og du har jo tydeligvis penger, men du velger å heller bruke det på Cola istedenfor mat. Anonymkode: e4b85...ebd 11 4
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #18 Skrevet 18. juni 2023 Jeg har en idé. Det finnes mange smatye sparekontoer på Instagram. Sparetips, billig mat, gjør det til en slags hobby. Pant flasker. Bruk 2good2go-appen, da får du masse mat til en billig penge! Kjøp råvarer som er frosset, de er rimelige og sunne. Jeg har lang erfaring som fattig, som har levd i ni år på aap, altså det minimale. Jeg vet det kan oppleves veldig urettferdig og kjipt. Men ikke la deg knekke. Det kunne ha vært verre. Stå på, er mange mange sparetips der ute, men dette var det jeg kom på i farta. Anonymkode: d966c...273 2
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #19 Skrevet 18. juni 2023 60k i kredittkortgjeld bør du forsøke å refinansiere i et samlelån. Istedenfor å syns synd på deg selv burde du heller ta litt grep. Det koster ikke penger å legge en god økonomisk plan (Nav har gratis gjeldsveiledning) og å planlegge et sunnere kosthold. Dersom du har mye fritid har du tid til å legge disse planene. Anonymkode: bd4d0...749 3
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #20 Skrevet 18. juni 2023 8 minutter siden, AnonymBruker said: Skjøner at dette ikke er noe gøy. Men et tips er å prøve å sette pris på hvor flink du er som jobber med å få livet bedre. Gi deg selv ros for hver krone du klarer å betale av gjelden og for hvert gram du klarer å gå ned i vekt. Anonymkode: 47230...f16 Edit: Dette må se selvsagt ikke tas for bokstavelig, for da kan du få spiseforstyrrelser. Følg en sunn diett og ha et sunt forhold til vektnedgangen! Men det jeg mener er at man må lære å sette pris på veien man tar, selv om den er tung. Det er det alle suksessfulle gjør. De deler opp jobben i mange delmål og de gir seg selv skryt for hvert delmål de når. Om man kun skal gi seg selv skryt etter to år med diett og nedbetaling av gjeld så blir jobben uendelig mye tyngre. Anonymkode: 47230...f16
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå