Gå til innhold

Dine tips og triks til å få sove på langtur/bil/buss/tog/fly

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er dine forhåndsregler, forberedelser og tips og triks for å få sovne fort når man skal ta fly eller tog eller buss? 

Prøver du å ikke sove natten før? Drikker du beroligende te? Har du en telleteknikk for å få sove fort? Tar du med pute? Har du noen ørepropper som er mer effektive enn andre? Er det bedre for deg uten ørepropper så du sovner av bakgrunnsstøy og ikke overdøver øreproppenes stillhet med eget tankespinn? Lytter du på noe? Klesplagg? Ja er ute etter å høre alle tips og triks! 

Anonymkode: 25576...fa0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sovner lett på tog, buss og fly. Setter på en lydbok med behagelig opplever, headsett, lukker øynene og lener meg litt bakover. Har et lett ullsjal som en enkelt teppe. Reiser i noe behagelig. 

En forutsetning for å sovne er et behov for søvn, men slapper uansett godt av.

Anonymkode: 40dbe...572

AnonymBruker
Skrevet

Jeg brukte å ha mange lange flyturer i forbindelse med jobb. Jeg hadde alltid på komfortable klær (ikke nødvendigvis joggebukse, men noe som ikke strammet), og med øyemaske, ørepropper, gode øretelefoner + musikk jeg liker å slappe av til, og nakkepute (oppblåsbar så den ikke tar så mye plass). Et sjal/skjerf til om jeg blir kald. Vannflaske, og noe enkel snacks (blir alltid tørst på fly, pluss om man krysser mange tidssoner er det ikke sikkert du er sulten når det blir servert mat). 

Anonymkode: ef1b5...a40

AnonymBruker
Skrevet

Opp

AnonymBruker
Skrevet

1. Ikke ha ansvar for barn

2. Være trygg på at sjåføren kjører forsvarlig

Anonymkode: 3fe7c...756

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

1. Ikke ha ansvar for barn

2. Være trygg på at sjåføren kjører forsvarlig

Anonymkode: 3fe7c...756

Har ikke barn, men vet ikke om andre på fly/buss/toget har det 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...