Gå til innhold

Jobb med sosial angst

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Programvareutvikler

Anonymkode: 70d1c...adf

Det virker så greit hvis man er god i realfag

Anonymkode: 72f50...d6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jobb som sykepleier kurerer sosial angst. Sikkert mange andre jobber også.

Anonymkode: 2926a...f8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Renholder funket greit for meg. 

Anonymkode: cde30...ff7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Den der  var spesiell. Sykepleierjobb er en hverdag full av uforutsigbarhet og stress uten like. At noen med sosial angst vil få angsten kurert av å bli sykepleier er noe av det dummeste jeg har lest. Tvert om vil det gjøre at flere blir uføretrygdede. 

Anonymkode: e1f14...6e3

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Den der  var spesiell. Sykepleierjobb er en hverdag full av uforutsigbarhet og stress uten like. At noen med sosial angst vil få angsten kurert av å bli sykepleier er noe av det dummeste jeg har lest. Tvert om vil det gjøre at flere blir uføretrygdede. 

Eksponeringsterapi er en vanlig behandlingsform for angst. Ikke den eneste, selvfølgelig, og ikke løsningen for alle.

Anonymkode: 15ff4...173

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sykepleier faktisk. Jeg er et helt annet menneske på jobb enn på fritiden. Det er ingen likheter. Har sterk sosial angst, men ganske god i jobben min. 

Anonymkode: dea70...79f

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg kjenner flere med sosial angst som har fått det veldig fint som sykepleier, og som har ett mye lavere symptomtrykk etter de begynte jobbe. Sosial angst opptrer ikke likt hos alle, man har ulike symptomer og i ulik grad, sosial angst påvirker hverdagen forskjellig hos alle.

Jeg holder kurs og foredrag. Det var helt jævlig i starten, etter hvert har ansgten stadig blitt bedre, for det er nettopp eksponering som hjelper best.

Anonymkode: fd9e8...9c0

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, gå inn i en jobb er du kan bli mobbet av slemme sykepleiere. Det hjelper sikkert. 

Anonymkode: c5996...c1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Advokatsekretær 

Anonymkode: b9973...063

Hva går denne jobben ut på og hvordan er lønna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Sykepleierjobben har, om ikke kurert, så hvertfall bedret, min sosiale angst. 

Anonymkode: 0d1e6...e04

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Datteren min har sosial angst og jobber som servitør/bartender som sommerjobb. Hun synes faktisk det er veldig gøy selv om hun blir sliten. Tror det handler om at hun har en satt rolle og fylle. 

Anonymkode: bb0e0...15f

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Eller man blir utbrent igjen og igjen

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Etter å ha sittet hjemme i flere år var jeg full av sosial angst. Ble presset inn i en jobb der jeg måtte forholde meg til mennesker. To år senere er jeg 90% kurert.

Anonymkode: d3116...9aa

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Helsefagarbeider. I starten var det skikkelig ubehagelig å ha oppfølgingssamtaler med pårørende, eller å gi pleie til beboere mens pårørende sto og så på, men utrolig nok så ble det bedre. Om jeg kan si det selv så fremstår jeg ganske trygg og profesjonell i jobben min. Tror ingen på jobb vet at jeg sliter med sosial angst, da jeg er en helt annen person på jobb. Tar på meg en rolle, på en måte. Hjemme kan jeg fortsatt kjenne på angsten. 

Anonymkode: d57e9...938

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Etter å ha sittet hjemme i flere år var jeg full av sosial angst. Ble presset inn i en jobb der jeg måtte forholde meg til mennesker. To år senere er jeg 90% kurert.

Anonymkode: d3116...9aa

Det var veldig heldig. Jeg har hatt som motto å aldri vike, ta utfordringer på strak arm. Tok en veldig sosial jobb og blir raskt utbrent og etter det ble angsten bare enda verre.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...