AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #1 Skrevet 18. juni 2023 Jeg har ikke googlet på det. Nå kommer det opp annonser om brystreduksjon. Er det tilfeldig, eller kan de ut fra mine bilder se hva jeg trenger? Anonymkode: 472ce...5fb
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #2 Skrevet 18. juni 2023 Har du snakket om det i nærheten av en mobiltelefon e.l. er det ofte nok... Det har skjedd med meg mange ganger; at det dukker opp reklame for ting man akkurat har snakket om. Anonymkode: b0c1c...6ae 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #3 Skrevet 18. juni 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har du snakket om det i nærheten av en mobiltelefon e.l. er det ofte nok... Det har skjedd med meg mange ganger; at det dukker opp reklame for ting man akkurat har snakket om. Anonymkode: b0c1c...6ae Nei. Kan ikke huske det. Anonymkode: 472ce...5fb
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #4 Skrevet 18. juni 2023 Noen ganger sendes det ut helt random reklamer også for å sjekke interessen din for andre ting Anonymkode: 17b97...ef0 3
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #5 Skrevet 18. juni 2023 Reklamen er nok rettet mot kvinner i en viss aldersgruppe innenfor et visst geografisk område. Ikke alle reklamer er personlige. Anonymkode: f24c3...78f 2
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #6 Skrevet 18. juni 2023 Håper ikke det… jeg fikk en god periode mye reklame for slankeoperasjoner og jeg var vel i nærheten av undervektig den gang. tror det bare er random. Noen ganger treffer det tydeligvis 🤷🏼♀️ Anonymkode: 95d9c...59d 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #7 Skrevet 18. juni 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Har du snakket om det i nærheten av en mobiltelefon e.l. er det ofte nok... Det har skjedd med meg mange ganger; at det dukker opp reklame for ting man akkurat har snakket om. Anonymkode: b0c1c...6ae Dette er tilfeldigheter. Samtalene dine blir ikke tatt opp og brukt i noen reklamealgorytme. Det er nok heller det at noen av temaene du snakker om er er typiske for folk med ditt kjønn/aldersgruppe/grupper du er medlem av/videoer du har sett på/lenker du har trykket på/annen SoMe aktivitet. Anonymkode: f67e3...081 3
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #8 Skrevet 18. juni 2023 Svaret på tråden er også nei. Bildeanalyse krever riktignok ikke like mye dataoverføring som lydopptak, og det er kanskje heller ikke ulovlig slik som skjult lydopptak av en samtale man ikke deltar i er, men bilder blir nok ikke analysert slik. Anonymkode: f67e3...081 2
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #9 Skrevet 18. juni 2023 Etter dette innlegget her vil du i hvert fall få annonser om det... Anonymkode: 58bc0...21a 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #10 Skrevet 18. juni 2023 Nei målrettede annonser sendes ut til kjønn og aldersgruppe F eks "kvinner 25-45" De kan også sendes ut til spesifiserte byer, eller til spesifiserte fans for eksempel om man er fan av en sminkeside, fashionside, kosmetisk skjønnhetssalong side osv så kan annonsøren velge at de som følger for eksempel siden "Oslo beauty" skal få opp annonsene. Facebook og deres annonsører kan ikke analysere bildene dine og facebooks annonsører har ikke tilgang til bildene dine. Anonymkode: 01fc5...993 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå