Gjest ¤Humlen¤ Skrevet 11. januar 2006 #1 Skrevet 11. januar 2006 (endret) Jenter. Dere som har värt borte flere utdrikkningslag og bryllup enn jeg, og kjenner til dette. Nå trenger jeg deres råd :-) En av mine tidligere "bestevenninner" fra vgs gifter seg til sommeren. Hun bor i Norge, jeg Sverige. Utdrikkningslaget er allerede planlagt og jeg er invitert til å delta. Jeg vet ennå ikke om jeg blir invitert til selve bryllupet - fordi jeg ikke nå er innsatt i hvor stor festen skal väre, og hvordan de planlegger. Uannsett föler jeg at jeg og min samboer vil bli inkudert. Men jeg er ikke sikker. Det er forsåvidt heller ikke relevant til saken, bortsett fra at jeg såklart vil jeg delta på noe som dreier seg om hennes bryllup. Jeg er veldig glad i denne jenta. Men nå er jeg invitert til en "ny" venninnes bryllup, her i Sverige, der jeg bor - samme helg som min andre venninnes "utdrikkningshelg". Og jeg har også veldig lyst til å dra på bryllupet. Vi har flere felles kjente her, og jeg vet det kommer til å bli en fantastisk dag. Er det dårlig av meg å takke nei til utdrikkningslaget til en av mine gode venner? Hva synes dere, og hvordan hadde dere fölt - sett fra begge brudenes perspektiv og gjestens? Jeg takker på forhånd for alle eventuelle råd og innspill :-) Endret 11. januar 2006 av ¤Humlen¤
Gjest gjest1 Skrevet 11. januar 2006 #2 Skrevet 11. januar 2006 Eg trur eg ville valgt bryllup framfor utdrinknings-lag, dersom det er ei venninne som betyr noko for deg. Men dette må du kjenne på sjølv.. Utdrikningslaget kan ikkje flyttast på då?
Gjest ¤Humlen¤ Skrevet 11. januar 2006 #3 Skrevet 11. januar 2006 Takk veslo, for svar. Det går dessverre ikke å flytte på utdrikkningslaget. Det er planlagt lenge, og inkluderer ca 15 jenter.. Men jeg er enig i det du sier. Jeg vil nok velge bryllup. Det er bare kjekt å höre om hvor sensetiv man skal väre mht utdrikkningslag, sånn generellt.. Om det er noen generell regel, da :blunke:
kitekatt Skrevet 11. januar 2006 #4 Skrevet 11. januar 2006 Ville valgt bryllupet. Det kan jo hende at du allikevel blir invitert i bryllupet til hun som skal ha utdrikningslaget, så da vil du jo få deltatt på begge delene. Bryllup er viktigere synes jeg For ikke å snakke om mer praktisk for deg. Tror venninnen din vil forstå
Gjest ¤Humlen¤ Skrevet 11. januar 2006 #5 Skrevet 11. januar 2006 Ville valgt bryllupet. Det kan jo hende at du allikevel blir invitert i bryllupet til hun som skal ha utdrikningslaget, så da vil du jo få deltatt på begge delene. Bryllup er viktigere synes jeg For ikke å snakke om mer praktisk for deg. Tror venninnen din vil forstå ← Takk, ja det er hele 60 mil mer praktisk også... Tror jeg går i bryllupet jeg. Nå som to stk her har svart meg, forsvinner litt av min dårlige samvittighet" som det jo igrunn ikke er nödvendig å ha. takk
Gjest Gjest Skrevet 11. januar 2006 #6 Skrevet 11. januar 2006 Jeg hadde ikke vært i tvil engang. Et bryllup er en veldig spesiell begivenhet og kan ikke tas igjen. Forklar enkelt og greit at du gjerne ville vært med i utdrikkingslaget, men at du er invitert i bryllup denne dagen. Kanskje du kan skrive et morsomt kort eller noe som forloveren hennes gir henne på selve utdrikkingslaget? Da har du også vist at du tenker på henne denne dagen:o)
Gjest gjest1 Skrevet 11. januar 2006 #7 Skrevet 11. januar 2006 Jeg tror også jeg ville valgt bryllupet - hvertfall hvis jeg hadde regnet med å bli invitert i bryllupet til den "gamle venninnen". Men om dato for utdrikkingslaget er hemmelig så husk å ikke si til bruden at du ikke kan komme da. Det skjedde med oss da en venninne giftet seg for ett par år siden. Vi hadde planlagt lenge og var strålende fornøyd da det nærmet seg med stortskritt og bruden selv ikke hadde noen mistanke om når det skulle skje. Og så var det plutselig en (en studievenninne av bruden som ingen av oss andre kjente noe særlig) som sendte melding til bruden og beklaget at hun ikke kunne komme i utdrikkingslaget på lørdag... Grr At det er mulig!
Gjest Piper Skrevet 11. januar 2006 #8 Skrevet 11. januar 2006 Jeg personlig anser et bryllup som viktigere enn et utdrikingslag, og ville uten tvil valgt å gå i bryllupet. Om personen er en god venninne av deg, vil hun forstå dette. Blir du ikke invitert i bryllupet hennes, kan du jo besøke henne en annen gang for å finne på noe sammen med henne.
natasha Skrevet 11. januar 2006 #9 Skrevet 11. januar 2006 Jeg ville helt klart valgt bryllup, synes det er en viktigere begivenhet enn utdrikkingslag.
Gjest ¤Humlen¤ Skrevet 11. januar 2006 #10 Skrevet 11. januar 2006 Hehe, neida jeg skal pröve å ikke sende henne en melding det var jo bare litt klönete da Jo, det er en större begivenhet med bryllup. Og om vi ikke bli invitert til deres bryllup, har vi jevnlig kontakt uannsett - så jeg vil nok få tilbrakt tid med dama igjen. Og kanskje ta del av hele sulamitten med å skrive ett kort/gi en gave til forlover. Jeps, bra å få bekreftet tankene mine
Gjest lilletroll Skrevet 11. januar 2006 #11 Skrevet 11. januar 2006 Dra i bryllup, og IKKE ha dårlig samvittighet!!!
Arkana Skrevet 11. januar 2006 #12 Skrevet 11. januar 2006 Jeg synes helt klart selve bryllupsdagen langt overgår et utdrikningslag, så jeg hadde ikke nølt med å takke nei til sistnevnte og gå i bryllupet.
Floja Felíz Skrevet 11. januar 2006 #13 Skrevet 11. januar 2006 Helt enig, bryllup er viktigst! Og dessuten vil hun nok forstå at du ikke kommer uansett, med den avstanden. Håper at du blir invitert i bryllupet da, så du får være med på begges store dag.
Gjest *Snart medlem* Skrevet 11. januar 2006 #14 Skrevet 11. januar 2006 Bryllup er jo en større begivenhet, så dra i det. Men forklar det gjerne for den andre venninnen.
Gjest Markblomsten Skrevet 11. januar 2006 #15 Skrevet 11. januar 2006 Hvis jeg setter med selv i din motsatte situasjon ville jeg blitt veldig skuffet om du ikke hadde kommet i mitt bryllup fordi du skulle i et utdrikningslag. Dersom du ikke kunne kommet i utdrikninglaget fordi du var bedt i bryllup hadde jeg ikke hatt noe å si på det. Min konklusjoner altså som så mange andres her: dra i bryllup - og det med god samvittighet
Gjest Gjest Skrevet 11. januar 2006 #16 Skrevet 11. januar 2006 Enig med Markblomsten (og alle de andre)
Gjest Aloha Skrevet 11. januar 2006 #17 Skrevet 11. januar 2006 Jeg er enig med de andre. Dra i bryllupet, det er en mye større begivenhet enn et utdrikningslag som er mer som en vanlig "fest". Kanskje du blir invitert i begge bryllup uansett, hvis ikke forstår nok venninnen din at du ikke kan være med og drikke henne ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå