AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #1 Skrevet 18. juni 2023 Dere som har opplevd samlivsbrudd etter dere fikk barn, hvorfor valgte dere å gå fra hverandre og har du angret i ettertid? Anonymkode: bffb7...4b9 2
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #2 Skrevet 18. juni 2023 Fordi det var først etter at vi fikk barn og jeg trengte hans støtte og bidrag som voksen, ansvarlig mann og far at jeg forstod at dette var en egoistisk drittsekk som kun brydde seg om seg selv og aldri ville vokse opp.👍 Anonymkode: 60121...d60 5 1 6
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #3 Skrevet 18. juni 2023 Fordi det er etter barna helvete begyner. Anonymkode: 28f67...ca2 3 2
Vaffelhunden Skrevet 18. juni 2023 #4 Skrevet 18. juni 2023 Fordi de fleste menn ikke vil ha barn og bare gir etter fordi dama maser, og så blir dama overasket over at mannen ikke er så gira etter at barnet er født. 2 1
Miss91 Skrevet 18. juni 2023 #5 Skrevet 18. juni 2023 Fordi det kan ta noen år og forandringer før den virkelige personligheten kommer frem feks. 1 3
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #6 Skrevet 18. juni 2023 Han var den som ønsket seg barn mest av oss to. Det han derimot gledet seg til var når barna ble elder å kunne bli med på ting han liker å gjøre… ikke de første årene med småbarn. Det ble med det ene barnet. Da alt endte på meg uansett, kunne jeg like gjerne bli alenemor, for jeg følte meg i teorien som det uansett. Anonymkode: a0ee0...4d5 1 2
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #7 Skrevet 18. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Fordi det var først etter at vi fikk barn og jeg trengte hans støtte og bidrag som voksen, ansvarlig mann og far at jeg forstod at dette var en egoistisk drittsekk som kun brydde seg om seg selv og aldri ville vokse opp.👍 Anonymkode: 60121...d60 Elsker sånne svar. Typ jeg er perfekt og innser ikke at jeg må faktisk jobbe for forholdet. Jeg får alle mine oxytocin behov møtt av å få kos med ungen/e. Mannen ser jeg kun som min personlig tjener og gud forbyr at han ønsker seg å ha meg som kjæreste. Anonymkode: 43f1a...b7c 2
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #8 Skrevet 18. juni 2023 Å ha barn er i bunn og grunn et minusprosjekt når det gjelder innsats og energi. Barna kan selvfølgelig gi noe tilbake i form av hygge og tilfredshet med tilværelsen, men i praksis så yter du og tar deg av noen som ikke gir det samme tilbake. Det blir dermed utrolig viktig hva partneren yter og jeg tror mange har et slags regnskap over hva de får ut av forholdet i og med at de allerede er i minus på grunn av barna som bare krever. Det skal dermed fryktelig lite til for at man føler man får for lite ut av å være i forholdet, mens man ville ha hatt mer å gå på hvis man var et par uten barn. Så jeg forstår egentlig ganske godt at mange forhold ryker og jeg har ingen god løsning. Anonymkode: 300c8...538 3 2
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #9 Skrevet 18. juni 2023 Vaffelhunden skrev (30 minutter siden): Fordi de fleste menn ikke vil ha barn og bare gir etter fordi dama maser, og så blir dama overasket over at mannen ikke er så gira etter at barnet er født. Dette er det største våset jeg har lest på lenge. Hos oss var det mannen som maste seg til barn. Jeg var egentlig frivillig barnløs i godt voksen alder og hadde informert ham om at jeg ikke ønsket barn. 2 år senere ble jeg gravid etter massiv mas fra ham å få barn. Han visste jo det var dårlig tid pga jeg nærmet meg 40. Anonymkode: 94158...a6d 2 2
Trøndere1 Skrevet 18. juni 2023 #10 Skrevet 18. juni 2023 Vaffelhunden skrev (39 minutter siden): Fordi de fleste menn ikke vil ha barn og bare gir etter fordi dama maser, og så blir dama overasket over at mannen ikke er så gira etter at barnet er født. Dette er vel mesteparten av sannheten. 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #11 Skrevet 18. juni 2023 I omgangskretsen ser jeg ulike varianter; 1) mor blir oppslukt i barnet. Forelsket på nytt. Samsoving, null sex, glemmer hele forholdet. Følelsene dør. 2) far var en slask i utgangspunktet. Når barna kom ble det uutholdelig å både ta vare på små barn, et hus, og en mannebaby. 3) man var egentlig ikke kompatible, men holdt bare ut sammen. Når barna kom er det "dråpen" som gjør at man til slutt begynner å hate hverandre. Anonymkode: 1d067...6ed 3
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #12 Skrevet 18. juni 2023 Far skjønte ikke at man må bidra i hjemmet når man blir voksen. Han skjønte heller ikke at han ikke kunne gå på grøftefylla hver helg, og være med kompiser hver dag etter jobb. Han trodde også at han var så deilig at han fortjente å være med en "supermodell". Han fant noen med finere kropp etter 7 år. Hun likte også grøftefylla. Men nå har de fått unge, så nå må hun være hjemme og passe ungen. Anonymkode: 355d3...f15 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #13 Skrevet 18. juni 2023 Mannen som ønsket barn her, og jeg gikk med på det. Men da barnet kom ville han ikke endre på noe i livet, så han fortsatte som før. Jeg tok alt med barn og hus, og i tillegg til det hadde vi mye sex og jeg prøvde å gi ham det han trengte. Han svarte med å være utro og begynne å misbruke alkohol. Jeg prøvde å holde familien samlet i to år, men det gikk ikke. Enveiskjøring fungerer sjelden. Anonymkode: 7078d...e29 4
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #14 Skrevet 18. juni 2023 Det å få barn var her en boost for forholdet. Tror neppe vi hadde holdt sammen om vi ikke hadde fått barn. Han er en veldig god pappa. Det han ikke er god på, er å være kjæreste. Vi ble mer og mer ulike og vokste ifra hverandre.. Han ble mer og mer deprimert, men ville ikke gjøre noe med det. Alt jeg gjorde var feil, og det ble mye drittslenging. Enklere å la det prelle av når vi ikke er sammen. Anonymkode: bc4e7...b85
Andro Skrevet 18. juni 2023 #15 Skrevet 18. juni 2023 Hvorfor? Fordi han ble et helvete. Nei, jeg angrer ikke at jeg ba ham dra. Det var livsnødvendig. Jeg er ikke av dem som angrer og grubler på ting egentlig, men skulle jeg gjort noe om igjen så ville det vært å ikke ta med hjem den fyren da jeg var nitten. Som ble der i tjue år, og var ganske grei helt til vi fikk barn og han følte mer makt. 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #16 Skrevet 18. juni 2023 Fordi mannens oppgave er å befrukte kvinnene, og etter kvinnen har født er hun bare opptatt av å amme og komme seg etter fødsel. Mannen vil jo ha sex og ha det gøy, så det blir jo ikke så gøy med en kvinne som ikke kan ha sex og med gråt og bleier. Anonymkode: e092f...f31
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #17 Skrevet 18. juni 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Fordi mannens oppgave er å befrukte kvinnene, og etter kvinnen har født er hun bare opptatt av å amme og komme seg etter fødsel. Mannen vil jo ha sex og ha det gøy, så det blir jo ikke så gøy med en kvinne som ikke kan ha sex og med gråt og bleier. Anonymkode: e092f...f31 Om han får sex? Kjipt likevel? Anonymkode: 7078d...e29
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #18 Skrevet 18. juni 2023 Da barna var 3 og 6 år meldte han seg ut av familien. Vi så ham en liten time daglig man-fre, et par timer i helgene. Absolutt alt falt på meg. Mye av tiden han var borte, jobbet han (jeg tjente fortsatt mer), men resten av tiden var han utro. Han innledet forhold til minst to andre kvinner samtidig. Jeg fant det ut da meldinger begynte å komme inn på vår sønns iPad. Da ba jeg ham pakke sakene sine og dra. Anonymkode: 9379e...a1d 3
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #19 Skrevet 18. juni 2023 Det var han som veldig gjerne ville ha barn. Men han taklet ikke at jeg måtte dele oppmerksomheten min i to & ikke fortsette å forgude bare han slik som før. Anonymkode: b6eb2...203
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #20 Skrevet 18. juni 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Dere som har opplevd samlivsbrudd etter dere fikk barn, hvorfor valgte dere å gå fra hverandre og har du angret i ettertid? Anonymkode: bffb7...4b9 Fordi etter at barna kom så ble det nesten ikke sex Anonymkode: 81d78...1d9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå