Gå til innhold

Saft istedenfor vann .

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Må drikke 2 liter vann hver dag. Kan jeg drikke saft og juice istedenfor eller bør det være rent vann?

Anonymkode: a44d7...bda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Saft er innafor, men juice bør ikke inngå i mengden vann du drikker nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Må drikke 2 liter vann hver dag. Kan jeg drikke saft og juice istedenfor eller bør det være rent vann?

Du får i deg 2 liter væske, som er målet, uansett om du drikker saft, juice eller vann. Men med de to førstnevnte så får du også i deg endel kalorier. Om det er noe du tenker på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Juice er som kaloriinnholdet i en frukt og bør ikke drikkes mer enn en gang pr. dag. (2 dl glass) Saft uten sukker er helt ok, for en kan bli litt lei av bare vann hele tiden. :) 

Anonymkode: 4ed7f...d77

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Juice er nærmest bare sukker. Drikker du juice så unngå juice fra konsentrat da det ikke inneholder noe næring. Ferskpresset appelsinjuice med fruktkjøtt er det minst dårlige alternativet.

Saft med sukker er veldig usunt og ikke bra for tennene.

Saft uten sukker er ultraprosessert mat og burde heller ikke inntas.

Vann er best!

Anonymkode: 47ec3...d3a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Her har du misforstått! Du må ikke drikke 2l vann hver dag. Men få i deg 2 l væske gjennom diverse drikke og mat. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Grüner skrev (8 minutter siden):

Her har du misforstått! Du må ikke drikke 2l vann hver dag. Men få i deg 2 l væske gjennom diverse drikke og mat. 

Det var 2 liter væske utenom mat jeg fikk beskjed om.

Ellers takk for svar, folkens. Trenger kalorier, så da blir det litt saft og juice.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ellers takk for svar, folkens. Trenger kalorier, så da blir det litt saft og juice.

Noen spesiell grunn til at du må ha i deg så mye væske?

Anonymkode: 39db7...d49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Noen spesiell grunn til at du må ha i deg så mye væske?

Anonymkode: 39db7...d49

Er etter en operasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nei, det er medregnet.

IMG_4624.jpeg

Endret av Grüner
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Grüner skrev (14 minutter siden):

Nei, det er medregnet.

IMG_4624.jpeg

Jeg skriver at jeg har fått beskjed om å drikke 2 liter væske, så du trenger ikke kverulere på det. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

For en tid siden hadde jeg en tråd om at ansatt i bhg ikke ønsket at barnet mitt drakk saft i bhg. Det var svært mange som var enig i at barnet bare måtte drikke vann til absolutt alt. I følge noen i denne tråden er saft vann med litt smak og absolutt innafor som drikke.

Jeg gir fremdeles mitt bhg barn saft fordi det er vann med litt smak.

Det er rart hvordan folk skulle nærmest kneble meg, men i denne tråden er saft helt supert.

Anonymkode: ac87f...d2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

For en tid siden hadde jeg en tråd om at ansatt i bhg ikke ønsket at barnet mitt drakk saft i bhg. Det var svært mange som var enig i at barnet bare måtte drikke vann til absolutt alt. I følge noen i denne tråden er saft vann med litt smak og absolutt innafor som drikke.

Det er rart hvordan folk skulle nærmest kneble meg, men i denne tråden er saft helt supert.

Vann burde være førstevalg som tørstedrikk, spesielt hos barn. Grunnen til at jeg vurderer saft nå er fordi jeg er undervektig og sårt trenger ekstra kalorier, spesielt etter operasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Velkommen til Kvinneguiden! Man vet aldri om man får huden kjeftet full eller blir roset opp i skyene.

Men for å svare mer seriøst: det er nok ikke de samme som svarer på begge trådene.

Jeg er enig i at saft er helt helt greit å drikke i stedet for vann. Så lenge man får i seg nok væske er det viktigere enn hva den væsken er (iallefall når vi snakker om såppass ufarlige ting som saft). Men problemet med barn er at de fort blir vant til sånt, og kan til slutt nekte å drikke vanlig vann. Det kan være skadelig for tennene deres, hvis de bare vil drikke saft eller annen drikke med smak. Jeg var en sånn unge, og har ødelagt tennene mine for alltid pga syreskader. Så vær obs på det. :)

Anonymkode: fb0a8...6fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...