Gå til innhold

Hvor mange is om dagen for barna på varme sommerdager?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bør man begrense seg til én eller er tre is om dagen også greit?

Anonymkode: 06c69...0b5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nå har jeg tenåringer da og de får spise hvor mange is de vil. Blir kanskje 2 noen dager og ingen is noen dager 

Anonymkode: 63533...1e2

AnonymBruker
Skrevet

Øh... Om dagen?? 

Anonymkode: 041f4...497

• Liker 22
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Her kan nok barna få 3 is om dagen. Men ikke ofte de spør om det. Men uansett så dør de ikke av 3 is om dagen når det er deilig sommervær 🌞

Anonymkode: 90430...307

• Liker 4
Skrevet

Jeg lager is av saft og da kan barnebarn få så mange is de måtte ønske uansett vær. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

KG mener nok-ingen. For is er noe man får kun en gang i måneden pga sukkermengden.

Jeg personlig mener kanskje en til to. Prøver å unngå det selv. Ellers gi isbiter i drikke. Barn elsker isbiter i drikke 😊 

Anonymkode: c4b0a...59a

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Altså nå er det nesten 30 grader hos oss. Da får de så mye is de vil. 

Anonymkode: 5aca6...d3c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg lager min egen smoothie-is. Spiser somregel en eller to om dagen. Har ingen grense egentlig. Ungen mister ofte matlyst på de varmeste dagene. Da er det greit med is som har noe næring i seg. 

Anonymkode: ba4f2...be2

• Liker 7
Skrevet

Når det er veldig varmt som det har vært de siste ukene: Så mye de vil, men de må selvsagt også spise mat. 

Det kommer jo også litt an på alder. Veldig små barn klarer ikke selv å regulere det, så de trenger hjelp. 
Det kommer også an på hvilken størrelse is fu har i fryseren. Forskjell på små saftispinner og kroneis liksom. 

Sommeren er kort, hos oss blir det mye is og jordbær, vannmelon, ting som hører sommerkosen til 😁 

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Øh... Om dagen?? 

Hva mener du? Går du for en gang hvert fjerde år, kanskje?

Anonymkode: 06c69...0b5

• Liker 5
  • Nyttig 3
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Bare å lage saftis på sukkerfri Saft? 

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer an på isen. Er det virkelig varmt kan tolvåringen sikkert få både fire og fem vaniljepinn, men det er uaktuelt med så mange Gigant eller Daim balltop.

Anonymkode: ea236...0fd

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Altså nå er det nesten 30 grader hos oss. Da får de så mye is de vil. 

Anonymkode: 5aca6...d3c

Så barn fra sydligere strøk eller steder i verden hvor sol og over 30 grader er normalen store deler av året skal spise is hele tiden? OK. Her på Østlandet er det veldig fine og lange somre, som regel, og det blir mye om barna skal spise is HELE tiden. 

Anonymkode: 407ba...c14

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Blir ikke barne tjukke av å spise så mye is? Blir jo som å spise mange ekstra måltider hver dag, men kun fett og sukker…

Anonymkode: e2ec2...8f8

• Liker 10
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Øh... Om dagen?? 

Spiser du is på natten  kanskje???

Anonymkode: f4512...d62

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjøper de sunneste isene jeg finner, evt lager de selv, og spiser flere om dagen selv. 

Hadde gitt mine barn et par til 3 om dagen selv om jeg hadde barn, evt laget iskald smoothie og fryst. Det er tross alt sommer. 

Anonymkode: f4512...d62

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Blir ikke barne tjukke av å spise så mye is? Blir jo som å spise mange ekstra måltider hver dag, men kun fett og sukker…

Anonymkode: e2ec2...8f8

Finnes annen type is enn kremis, vettu. 

Anonymkode: c5f90...261

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Har dere regler for alt?

Noen dager har vi ubegrenset is, noen dager ditt og noen datt, vi lever ikke etter en protokoll.

Anonymkode: 9ba48...b19

• Liker 17
  • Nyttig 2
Skrevet

Veldig enkelt.

Hjemmelaget is av frossen yoghurt eller most frukt/smoothie, så mange de vil så lenge det ikke er rett før middag.

Kroneis og lignende, 1 når  vi har.

Kjøpes er ikke særlig bra (nesten alle inneholder mykgjører som er dårlig for bakteriene i fordøyelsessystemet) , hjemmelaget er mye sunnere. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Så barn fra sydligere strøk eller steder i verden hvor sol og over 30 grader er normalen store deler av året skal spise is hele tiden? OK. Her på Østlandet er det veldig fine og lange somre, som regel, og det blir mye om barna skal spise is HELE tiden. 

Anonymkode: 407ba...c14

De er jo vant til varmen da, kan absolutt ikke sammenlignes. 

Anonymkode: 8118a...690

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...