AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #1 Skrevet 18. juni 2023 Jeg er bare nysgjerrig på dette. Har en bekjent, jeg har hørt via ei venninne som kjenner hun godt. Hun vil reise på ferie til et land med mye farlige sykdommer(rødt på kartet på helsestasjonen), babyen er 6 mnd og ikke ferdig vaksinert. Både helsesøstra og legen anbefalte sterkt, og satt lenge(!) i samtale med mora og prøvde overtale hun til å ikke reise enda. Men hun skal reise likevel. Melder da helsestasjonen dette inn? Jeg tenker jo dette er røde flagg og egoistisk, men kanskje det er opp til hver foreldre å bestemme? Anonymkode: 734de...af7
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #2 Skrevet 18. juni 2023 Da får du anmelde meg også jeg reiste med barn uten en eneste vaksine. Anonymkode: 63a18...c0d 5 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #3 Skrevet 18. juni 2023 Opp til enhver å bestemme. Tror neppe det er en sak for barnevernet. For øvrig enig i at det er egoistisk. Anonymkode: 66519...7c6 3
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #4 Skrevet 18. juni 2023 Vaksiner er ikke obligatorisk. Dessuten er det noe som ikke stemmer her. Vi fikk vaksinere tidligere grunnet reiser til Afrikansk land med flere av våre barn. Det var aldri noe problem. Anonymkode: f788f...841 4
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #5 Skrevet 18. juni 2023 Med mindre vaksinen er lovpålagt hadde jeg ikke giddet. Og dersom den er lovpålagt er det vel politiet som er rette instans. Anonymkode: 33f85...3c5
Sofakona Skrevet 18. juni 2023 #6 Skrevet 18. juni 2023 Dessverre opp til dem...hadde aldri tatt mer en på 6 mnd til et land der de kan bli syke..og ikke vært vaksinert. Vi fikk tidligere vaksine pga vi skulle nedover. 3
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #7 Skrevet 18. juni 2023 44 minutter siden, AnonymBruker said: Med mindre vaksinen er lovpålagt hadde jeg ikke giddet. Og dersom den er lovpålagt er det vel politiet som er rette instans. Anonymkode: 33f85...3c5 Det er ingen vaksiner som er lovpålagt, meg bekjent. Anonymkode: 0fdd6...09a 3
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #8 Skrevet 18. juni 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg er bare nysgjerrig på dette. Har en bekjent, jeg har hørt via ei venninne som kjenner hun godt. Hun vil reise på ferie til et land med mye farlige sykdommer(rødt på kartet på helsestasjonen), babyen er 6 mnd og ikke ferdig vaksinert. Både helsesøstra og legen anbefalte sterkt, og satt lenge(!) i samtale med mora og prøvde overtale hun til å ikke reise enda. Men hun skal reise likevel. Melder da helsestasjonen dette inn? Jeg tenker jo dette er røde flagg og egoistisk, men kanskje det er opp til hver foreldre å bestemme? Anonymkode: 734de...af7 Litt OT men hvor kan man se et sånt kart? Anonymkode: 94e29...98b
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #9 Skrevet 18. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Da får du anmelde meg også jeg reiste med barn uten en eneste vaksine. Anonymkode: 63a18...c0d AnonymBruker skrev (2 timer siden): Med mindre vaksinen er lovpålagt hadde jeg ikke giddet. Og dersom den er lovpålagt er det vel politiet som er rette instans. Anonymkode: 33f85...3c5 Har aldri sagt jeg skal melde, og i alle fall ikke anmelde?! 🙈 Jeg spurte av nysgjerrighet, som sagt. AnonymBruker skrev (1 time siden): Litt OT men hvor kan man se et sånt kart? Anonymkode: 94e29...98b På helsestasjonen. Legen som tok frem for å vise mora at det landet ikke er trygt for barn uten vaksine 🤷♀️ Anonymkode: 734de...af7 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #10 Skrevet 18. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har aldri sagt jeg skal melde, og i alle fall ikke anmelde?! 🙈 Jeg spurte av nysgjerrighet, som sagt. På helsestasjonen. Legen som tok frem for å vise mora at det landet ikke er trygt for barn uten vaksine 🤷♀️ Anonymkode: 734de...af7 Nå er det vel snakk om meslinger her er det ikke? Anonymkode: e5144...b98
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #11 Skrevet 18. juni 2023 Kjempelurt, nå som polio er på fremmarsj igjen! https://www.panoramanyheter.no/helse-utviklingspolitikk-verden/en-milliard-til-kampen-mot-polio/137682 Anonymkode: d5b46...f70 2 2
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #12 Skrevet 18. juni 2023 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Nå er det vel snakk om meslinger her er det ikke? Anonymkode: e5144...b98 Usikker om det er akkurat den sykdommen de var redd for, men når jeg googla vaksinasjonslista for det landet var det 7 ulike vaksiner som er anbefalt. Ts. Anonymkode: 734de...af7
ailatan Skrevet 18. juni 2023 #13 Skrevet 18. juni 2023 Å skulle kontakte BV syntes jeg er drøyt og jævlig frekt. Er ikke dårlige foreldre bare fordi DU mener at det ikke er riktig! Tenk om Du skulle vært i fare for å miste barnet ditt fordi noen mente du ikke gjorde som DEM mente var korrekt.. Ærlig talt.. BV er ikke noe man tar lett på! Ikke sett foreldrene i en sånn situasjon.. 3 2
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #14 Skrevet 18. juni 2023 ailatan skrev (7 minutter siden): Å skulle kontakte BV syntes jeg er drøyt og jævlig frekt. Er ikke dårlige foreldre bare fordi DU mener at det ikke er riktig! Tenk om Du skulle vært i fare for å miste barnet ditt fordi noen mente du ikke gjorde som DEM mente var korrekt.. Ærlig talt.. BV er ikke noe man tar lett på! Ikke sett foreldrene i en sånn situasjon.. I alle dager da. Jeg har aldri sagt JEG skal kontakte noen! Les innlegget. Jeg spør om helsestasjon kontakter bv om slike tilfeller når de tydelig mener dette ikke er bra. Det er ren nysgjerrighet jeg spør her inne. Ts. Anonymkode: 734de...af7 3
Wilma89 Skrevet 18. juni 2023 #15 Skrevet 18. juni 2023 Barnevernet blir ikke kontaktet. Å vaksinere barna sine er anbefalt, men til syvende og sist frivillig. 4
ailatan Skrevet 18. juni 2023 #16 Skrevet 18. juni 2023 (endret) AnonymBruker skrev (10 minutter siden): I alle dager da. Jeg har aldri sagt JEG skal kontakte noen! Les innlegget. Jeg spør om helsestasjon kontakter bv om slike tilfeller når de tydelig mener dette ikke er bra. Det er ren nysgjerrighet jeg spør her inne. Ts. Anonymkode: 734de...af7 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): I alle dager da. Jeg har aldri sagt JEG skal kontakte noen! Les innlegget. Jeg spør om helsestasjon kontakter bv om slike tilfeller når de tydelig mener dette ikke er bra. Det er ren nysgjerrighet jeg spør her inne. Ts. Anonymkode: 734de...af7 Endret 18. juni 2023 av ailatan
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #17 Skrevet 18. juni 2023 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Usikker om det er akkurat den sykdommen de var redd for, men når jeg googla vaksinasjonslista for det landet var det 7 ulike vaksiner som er anbefalt. Ts. Anonymkode: 734de...af7 Men barnet har jo en Haug med vaksiner innen 6 mnd. Det mangler nok bare meslinger. Det er det desverre mange foreldre som dropper fordi de tror det forårsaker autisme. De blir ikke meldt til barnevernet for det om Anonymkode: e5144...b98
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #18 Skrevet 18. juni 2023 ailatan skrev (Akkurat nå): Ærlig talt.. Virker som du spør med skjult agenda.. Og som mamma kan jeg ikke annet enn å bli sint. Barnet mitt er vaksinert og alt det der, men det er opp til enn hver enkelt om man mener at det er det rette.. Da legger du en mening bak spørsmålet som jeg ikke har! Det får være ditt problem 😉 ærlig talt. Og dette dreier seg heller ikke om debatt om vaksiner/ikke vaksiner. Dette var et spørsmål om ei mor som går mot sterke anbefalinger fra helsepersonell, og av ren nysgjerrighet om noe skjer da. Det kunne vel like gjerne vært at jeg var mora og var redd for om jeg får konsekvenser for det?! 🤷♀️ Anonymkode: 734de...af7 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #19 Skrevet 18. juni 2023 Du tror ikke andre kan ta egne valg som de mener er riktig for de / deres barn? Herregud fei for egen dør! Har du ingenting annet å bruke tiden din på? Anonymkode: 8b3eb...c05 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #20 Skrevet 18. juni 2023 3 hours ago, AnonymBruker said: Usikker om det er akkurat den sykdommen de var redd for, men når jeg googla vaksinasjonslista for det landet var det 7 ulike vaksiner som er anbefalt. Ts. Anonymkode: 734de...af7 Hvorfor bryr du deg egentlig? Anonymkode: 83586...ac9 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå