Mt3 Skrevet 18. juni 2023 #21 Skrevet 18. juni 2023 Den anonyme skrev (17 minutter siden): Nei! I det øyeblikket de bestemte seg for å ødelegge hele livet til et uskyldig barn, har de ikke lenger rett på noen verdens ting! Men da må vi vel heller endre straffen til dødsdom da. For som enkelte skriver her, hvorfor returnere tilbake til samfunnet og prøve å leve et lovlydig liv om en allikevel er offentlig stemplet dømt til evig tid? Ja, jeg er helt enig i at de som er dømt for overgrep mot barn aldri skal få jobbe med barn, derav politiattest ved alle slike verv og jobber. At de som er dømt for overgrep mot voksne ikke skal kunne jobbe med grupper de kan gjøre nye overgrep mot. Og om loven rundt politiattest er for svak så bør den styrkes heller enn at alle skal kunne ha oversikt over hvem som tidligere har vært dømt, det vil kun føre til falsk trygghet for de som ikke har dømte i nabolaget, samt gapestokk for de som har vært dømt. Om det kunne lages et overvåkingsprogram av dømtes bevegelser de 5 første årene etter løslatelse så kunne jo det programmet bli idømt, men ikke at private personer skulle hatt tilgang. Det samme programmet kunne jo vært brukt på voldsdømte, voldtektsdømte... 8
Bergenseren_47 Skrevet 18. juni 2023 #22 Skrevet 18. juni 2023 Den anonyme skrev (3 timer siden): Nei! I det øyeblikket de bestemte seg for å ødelegge hele livet til et uskyldig barn, har de ikke lenger rett på noen verdens ting! Rettssystemet er lagt opp slik at det skal være mulig å endre seg mens man soner straffen sin for så å kunne returnere til samfunnet som en bedre person. Politiet har jo registre og følger opp den biten, og politiattesten hindrer personen fra å jobbe med barn. 3 2
Gjest Huldertøsa Skrevet 18. juni 2023 #23 Skrevet 18. juni 2023 Den anonyme skrev (7 timer siden): Ja, jeg ønsker meg at det skal være mulig å få et nabovarsel dersom en pedofildømt flytter i nærheten av mitt nabolag! Hvorfor skal de skjermes? Har de gjort noe sånt, så trenger folk å få vite om det! Ja til nabovarsel!! Du vil altså vite om en 16 åring har hatt sex på en på 15 med andre ord? Kan tenke meg at hvis du hadde fått varsel om alle sedelighetsdømte i nabolaget så hadde du antagelig låst døra og aldri turd å gå ut...
Leselusa Skrevet 18. juni 2023 #25 Skrevet 18. juni 2023 Tråden er ryddet for personangrep. Tråden flyttes til skråblikk/generaliseringer. Mvh. Leselusa, mod.
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #26 Skrevet 19. juni 2023 Folk må gjerne si at dette er en "slipper slope" tankefeil, Men dersom du starter med register over dem som er dømt for seksuelle overgrep mot mindreårige, så hvorfor ikke... Register over dem som er dømt for seksuelle overgrep mot voksne? Eller, register over dem som er dømt for vold? Eller, register over dem som er dømt for innbrudd? Eller, register over dem som er dømt for å kjøre i beruset tilstand? Eller, register over dem som er dømt for bedrageri? osv. osv. Før du vet ordet av det, så har vi registre over alt her i Norge - og ingen er "ferdig" med saken sin, eller får noen sjanse til å starte med blanke ark. For ikke å snakke om den absolutte realiteten for at noen blir feildømt, og aldri får hvitvasket navnet sitt fra noen liste. Da har vi gått over til å bli et hevnbasert samfunn, og ikke et som skal rehabilitere folk. Anonymkode: 79aa4...9e4 5
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #27 Skrevet 19. juni 2023 VXL100 skrev (På 18.6.2023 den 12.29): Dette er bare tullball, mot sin hensikt. Dette blir dustehuenes tråd. Jepp👍 Anonymkode: 5293b...316 3
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #28 Skrevet 21. juni 2023 Den anonyme skrev (På 18.6.2023 den 12.47): Jeg kunne ikke brydd meg mindre om naboen snyter på skatten(!) men er han pedofil så vil jeg vite det! Greit at naboen stjeler fra deg/oss? Anonymkode: 94898...008 1
Den anonyme Skrevet 22. juni 2023 Forfatter #29 Skrevet 22. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 21.6.2023 den 12.59): Greit at naboen stjeler fra deg/oss? Anonymkode: 94898...008 Selvfølgelig ikke, og det var vel heller ikke det jeg skrev..?
Jodaneida Skrevet 22. juni 2023 #30 Skrevet 22. juni 2023 Den anonyme skrev (På 18.6.2023 den 16.27): Nei! I det øyeblikket de bestemte seg for å ødelegge hele livet til et uskyldig barn, har de ikke lenger rett på noen verdens ting! Om de ikke får jobb så de kan betale skatt så havner de på sosialen på skattebetalerenes regning…
Fru Uperfekt Skrevet 22. juni 2023 #31 Skrevet 22. juni 2023 Den anonyme skrev (På 18.6.2023 den 12.21): Ja, jeg ønsker meg at det skal være mulig å få et nabovarsel dersom en pedofildømt flytter i nærheten av mitt nabolag! Hvorfor skal de skjermes? Har de gjort noe sånt, så trenger folk å få vite om det! Ja til nabovarsel!! Jeg og, men ikke helt etter den amerikanske modellen hvor en er SO selv om en er 16 og den andre 15 men på reelle saker. 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #32 Skrevet 22. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 20.6.2023 den 1.30): Folk må gjerne si at dette er en "slipper slope" tankefeil, Men dersom du starter med register over dem som er dømt for seksuelle overgrep mot mindreårige, så hvorfor ikke... Register over dem som er dømt for seksuelle overgrep mot voksne? Eller, register over dem som er dømt for vold? Eller, register over dem som er dømt for innbrudd? Eller, register over dem som er dømt for å kjøre i beruset tilstand? Eller, register over dem som er dømt for bedrageri? osv. osv. Før du vet ordet av det, så har vi registre over alt her i Norge - og ingen er "ferdig" med saken sin, eller får noen sjanse til å starte med blanke ark. For ikke å snakke om den absolutte realiteten for at noen blir feildømt, og aldri får hvitvasket navnet sitt fra noen liste. Da har vi gått over til å bli et hevnbasert samfunn, og ikke et som skal rehabilitere folk. Anonymkode: 79aa4...9e4 X en til en venninne er pedo, han har sittet inne flere ganger men fortsetter likevel så jo han burde vært i ett SO register Anonymkode: 5bdd2...afe 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #33 Skrevet 22. juni 2023 Den anonyme skrev (På 18.6.2023 den 12.21): Ja til nabovarsel!! Uenig om du tenker på nabovarsel gruppen på FB så er jeg ikke enig at den gruppen bør støttes. For det første er grunnleggeren av selve gruppen kriminell selv han truer politiet oppsøker uskyldige familiemedlemmer av domfelte og er meget aggressiv dessuten har han tidligere filmet et hus i et nabolag hvor han filmet FEIL hus han sa at i det huset bodde det pedofile men det var feil hus.. Han har også kommet med trusler mot politiet det sier mye om hvor ustabil man er. Jeg er enig i at barnefamilier og småbarnsfamilier bør bli ekstra beskyttet mot pedofile og kriminelle, men nabovarsel nei takk. Kjenner til flere administratorer i den nabovarsel gruppen hvor hun ene som styrer gruppen er meget ustabil. Så blir ingen nabovarsel gruppe for min del. https://www.nrk.no/norge/truet-og-skjelte-ut-politikvinne-1.15512697 Anonymkode: 6b31f...731 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #34 Skrevet 22. juni 2023 I den ti sider lange tiltalen kommer det fram at Jahnsen har lagt ut film av et feil hus da han skulle henge ut en overgrepsdømt politimann. Jahnsen er blant annet tiltalt for paragrafene 266 og 267 i straffeloven: Straffeloven § 266 for ved skremmende eller plagsom opptreden eller annen hensynsløs atferd å ha forfulgt en person eller på annen måte krenket en annens fred. Straffeloven § 267 for gjennom offentlig meddelelse å ha krenket privatlivets fred. https://no.shotoe.com/aron-jahnsen-st_236566/news/eksponert-overgrepsdmte-p-snapchat-og-instagram-oppske-tidligere-overgriper-sn_2825870/ Anonymkode: 6b31f...731 3
Den anonyme Skrevet 22. juni 2023 Forfatter #35 Skrevet 22. juni 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Uenig om du tenker på nabovarsel gruppen på FB så er jeg ikke enig at den gruppen bør støttes. For det første er grunnleggeren av selve gruppen kriminell selv han truer politiet oppsøker uskyldige familiemedlemmer av domfelte og er meget aggressiv dessuten har han tidligere filmet et hus i et nabolag hvor han filmet FEIL hus han sa at i det huset bodde det pedofile men det var feil hus.. Han har også kommet med trusler mot politiet det sier mye om hvor ustabil man er. Jeg er enig i at barnefamilier og småbarnsfamilier bør bli ekstra beskyttet mot pedofile og kriminelle, men nabovarsel nei takk. Kjenner til flere administratorer i den nabovarsel gruppen hvor hun ene som styrer gruppen er meget ustabil. Så blir ingen nabovarsel gruppe for min del. https://www.nrk.no/norge/truet-og-skjelte-ut-politikvinne-1.15512697 Anonymkode: 6b31f...731 Visste ikke at det fantes en sånn gruppe på facebook jeg, så var ikke den jeg tenkte på 😅
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #36 Skrevet 22. juni 2023 Den anonyme skrev (2 minutter siden): Visste ikke at det fantes en sånn gruppe på facebook jeg, så var ikke den jeg tenkte på 😅 Åja🫣 my bad da beklager jeg det. Trodde det var nabovarsel gruppen du siktet til jeg,😅 ellers er jeg jo enig med deg at barn bør skjermes mot overgripere. Anonymkode: 6b31f...731 1 1
Gjest takinova Skrevet 22. juni 2023 #37 Skrevet 22. juni 2023 Den anonyme skrev (På 18.6.2023 den 12.21): Ja, jeg ønsker meg at det skal være mulig å få et nabovarsel dersom en pedofildømt flytter i nærheten av mitt nabolag! Hvorfor skal de skjermes? Har de gjort noe sånt, så trenger folk å få vite om det! Ja til nabovarsel!! Dårlig ide. Se hvordan dette har fungert i USA. Og hva er pedofile? Er det de som har voldtatt barn eller også en 16 åring som har hatt sex med en 15 åring? Hva med en som blottet seg som ungdom i fylla, de kommer også til å bli registrert i slike saker. Ender med at de blir boende i ghettoer. Totalt mot det vi ønsker i vårt rettsystem.
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2023 #38 Skrevet 23. juni 2023 Bergenseren_47 skrev (På 18.6.2023 den 20.02): Rettssystemet er lagt opp slik at det skal være mulig å endre seg mens man soner straffen sin for så å kunne returnere til samfunnet som en bedre person. Politiet har jo registre og følger opp den biten, og politiattesten hindrer personen fra å jobbe med barn. Skal være mulig ja, men de har enda ikke funnet en behandling som fungerer på pedofile. Politiet følger ikke opp nei. Det er borgerne som gjør det og melder inn til politiet. Noen ganger gjør politiet noe, i de fleste tilfeller ikke. Og nei, politiattesten er ikke vanntett og har mange smutthull. Anonymkode: cb261...f90 1
Example Skrevet 26. juni 2023 #39 Skrevet 26. juni 2023 Gapestokk er lite egnet, og vil trolig ikke forhindre noe som helst. Man kan alltids flytte til USA og nyte godene av null kriminalitet og pedofili som registre der medfører... 4
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #40 Skrevet 26. juni 2023 On 6/18/2023 at 1:43 PM, StinkySocks said: Hva skal de ellers gjøre da? være hjemløse, og aldri arbeide en eneste dag resten av livet fordi ingen ønsker å gi dem arbeid? Og du tror at dette vil forhindre dem fra å gjøre enda flere overgrep?? Enig med deg. Det siste vi ønsker er at pedofile føler de ikke har noe å tape. Anonymkode: de953...0d9 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå