AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #1 Del Skrevet 18. juni 2023 Er det bare meg eller bruker jenter i alderen 12-15 mye sminke?, jeg husker når jeg var ung i den alderen, så brukte vi sminke men det var ikke mye, jeg fikk lov til og bruke om gangen, idag syns jeg dem bruker mye mer, da tenker jeg "hvor er foreldra?", tør dem ikke og sette ned foten?, eller er foreldre i dag blitt innmari "care"?, så ei ung jente på et bibliotek, som hadde så mye mascara, at du nesten ikke så øynene hennes , hadde jeg sminket meg sånn, når jeg var i den aldersgruppen, så hadde vel moren min, dratt meg inn på badet, etter håret og fjernet det XD. Anonymkode: cd842...8b0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 18. juni 2023 #2 Del Skrevet 18. juni 2023 ? Jeg ser ikke mye jenter nå til dags med veldig mye sminke - trenden nå er «no makeup makeup». Og nei, min mor utøvde ikke vold mot meg eller tvang av sminken jeg brukte. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Humle Brumle Skrevet 18. juni 2023 #3 Del Skrevet 18. juni 2023 Hvorfor bryr du deg? 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
volvo1991 Skrevet 18. juni 2023 #4 Del Skrevet 18. juni 2023 (endret) AprilLudgate skrev (2 minutter siden): ? Jeg ser ikke mye jenter nå til dags med veldig mye sminke - trenden nå er «no makeup makeup». Og nei, min mor utøvde ikke vold mot meg eller tvang av sminken jeg brukte. Det varierer nok fra sted til sted, det er definitivt jenter i den alderen, som bruker mye sminke, men altså det er jo opp, til hver en det hvor mye sminke, som skal brukes hvis ikke foreldrene bryr seg Endret 18. juni 2023 av volvo1991 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #5 Del Skrevet 18. juni 2023 Når jeg var 12-13 i 97 så gikk jentene rundt som oversminka bratzdukker , vet ikke når du vokste opp men at jenter eksperimenterer med sminke er ikke akkurat en ny greie. Er alt for mange som glemmer hvordan ting var når de vokste opp eller så har dere blitt skjermet for realiteten. Anonymkode: 26490...f8d 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karmaisabitch Skrevet 18. juni 2023 #6 Del Skrevet 18. juni 2023 Velg dine kamper 😅 Og la henne betale sminken selv. Det løser fort litt av «problemet» 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #7 Del Skrevet 18. juni 2023 AprilLudgate skrev (3 minutter siden): ? Jeg ser ikke mye jenter nå til dags med veldig mye sminke - trenden nå er «no makeup makeup». Og nei, min mor utøvde ikke vold mot meg eller tvang av sminken jeg brukte. No Makeup Makeup er jo sminke, men de er sminket sånn at de ikke ser sminket ut men sminket er de. Anonymkode: 933a3...e2c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 18. juni 2023 #8 Del Skrevet 18. juni 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): No Makeup Makeup er jo sminke, men de er sminket sånn at de ikke ser sminket ut men sminket er de. Anonymkode: 933a3...e2c Ja? Det er hele konseptet for begrepet. Jeg skjønner ikke hva du vil frem til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 18. juni 2023 #9 Del Skrevet 18. juni 2023 volvo1991 skrev (3 minutter siden): Det varierer nok fra sted til sted, det er definitivt jenter i den alderen, som bruker mye sminke, men altså det er jo opp, til hver en det hvor mye sminke, som skal brukes hvis ikke foreldrene bryr seg Ja, absolutt. Jeg hadde selv klappet igjen med mindre ungdommen begynte å tegne nazisymboler eller en svær kuk i fjeset. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #10 Del Skrevet 18. juni 2023 Jeg kjøpte min første mascara da jeg var 15 og begynte å bruke litt sminke i 16 17 18 års alderen, men har aldri brukt foundation og pudder slik som jentene går rundt med i dag. Jeg var i et miljø der de fleste brukte mascara, øyenskygge og leppestift når de skulle på fest, men ellers ingenting. Min bonusdatter på 13 år bruker foundation highlight solpudder mascara øyenskygge brynsfarge lipgloss og setting spray + 3 forskjellige parfymer, før hun går på skolen. Hadde hun vært min biologiske datter hadde jeg satt foten ned etter mascara og lipglossg En liten 12 /13 åring skal ikke gå rundt og se ut som en deltager i en barnemisse konkurranse i USA. Anonymkode: 933a3...e2c 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CrazyCatLady2500 Skrevet 18. juni 2023 #11 Del Skrevet 18. juni 2023 AprilLudgate skrev (1 minutt siden): Ja, absolutt. Jeg hadde selv klappet igjen med mindre ungdommen begynte å tegne nazisymboler eller en svær kuk i fjeset. Kunne ikke sagt det bedre 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #12 Del Skrevet 18. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Når jeg var 12-13 i 97 så gikk jentene rundt som oversminka bratzdukker , vet ikke når du vokste opp men at jenter eksperimenterer med sminke er ikke akkurat en ny greie. Er alt for mange som glemmer hvordan ting var når de vokste opp eller så har dere blitt skjermet for realiteten. Anonymkode: 26490...f8d Og low waist bukser med stringtrusa godt synlig😅 Anonymkode: 8c95d...187 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #13 Del Skrevet 18. juni 2023 Det blir som og si at idag er lange fake negler, populært og det er det jo hvis du ser på pinterest, men når jeg gikk i 7 klasse, så var det ei jente i klassen, som hadde sånne lange negler, tipper 4-5 cm lange, flere jenter på skolen, som hadde det så jo, det og sminke, ble brukt når vi var ung, men ikke like mye som idag. Anonymkode: cd842...8b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #14 Del Skrevet 18. juni 2023 AprilLudgate skrev (2 minutter siden): Ja? Det er hele konseptet for begrepet. Jeg skjønner ikke hva du vil frem til. Du skriver at de ikke bruker sminke, men de bruker sminke som ser ut mest mulig usynlig ut. Hvorfor ikke droppe all denne foundation da, hvis det skal være så naturlig og ikke se sminket ut. Anonymkode: 933a3...e2c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #15 Del Skrevet 18. juni 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Og low waist bukser med stringtrusa godt synlig😅 Anonymkode: 8c95d...187 Omg ja, og navlen, ofte med en hjemmelaget piercing... 🤢 Anonymkode: 26490...f8d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 18. juni 2023 #16 Del Skrevet 18. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du skriver at de ikke bruker sminke, men de bruker sminke som ser ut mest mulig usynlig ut. Hvorfor ikke droppe all denne foundation da, hvis det skal være så naturlig og ikke se sminket ut. Anonymkode: 933a3...e2c Jeg sa mange bruker ikke sminke, og nå generelt er trenden no makeup makeup look. Ikke samme gruppe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #17 Del Skrevet 18. juni 2023 Så tydelig med skrivestil og kommabruk at du svarer deg selv 😅 Anonymkode: d34d4...f13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #18 Del Skrevet 18. juni 2023 Min mor lot meg styre med slikt som jeg ønsket. Vet du hva? Jeg klarte å ta en mastergrad og lande en veldig god jobb, likevel. Anonymkode: f964c...b2d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #19 Del Skrevet 18. juni 2023 Hvertfall her jeg bor er det veldig stort press for det på skolene. Anonymkode: ed836...a14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #20 Del Skrevet 18. juni 2023 Sosiale medier har nok skylda i dette og. Anonymkode: 06aca...2e8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå