AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #1 Skrevet 18. juni 2023 Jeg hadde jobbet noen år på sykehjem i Oslo kommune før jeg søkte jobb på Ahus. I Oslo kommune hadde jeg utbetalt 37-38 000 hver måned. På Ahus får jeg ca. 35 000 per måned. Ahus har 3-delt turnus mens Oslo kommune har 2-delt turnus. Nå vurderer jeg å søke meg tilbake til sykehjem i Oslo kommune. Mye mer behagelig arbeidstempo der, og mindre arbeidsmiljø. Hva ville dere andre sykepleiere valgt? Jeg er 38 år. Har to barn 50% og ønsker meg ny kjæreste etter samlivsbrudd. Tenker jo at det ikke er lett å leve i et forhold når man jobber 3-delt. Bedre da å jobbe mest dagtid på sykehjem med et par kveldsvakter per uke. Anonymkode: 53e31...2ac
Nuttery Skrevet 18. juni 2023 #2 Skrevet 18. juni 2023 Dette må du velge selv. Jeg jobber i OUS, og kunne ikke tenke meg å jobbe på sykehjem i Oslo om så noen betalte meg bedre for det og lot meg gå 2-delt istedenfor 3-delt 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #3 Skrevet 18. juni 2023 Nuttery skrev (1 minutt siden): Dette må du velge selv. Jeg jobber i OUS, og kunne ikke tenke meg å jobbe på sykehjem i Oslo om så noen betalte meg bedre for det og lot meg gå 2-delt istedenfor 3-delt Kan jeg spørre om grunnen til at du ikke kan tenke deg å jobbe på sykehjem? Og har dere god sykepleierdekning på OUS? Eller mange assistenter på hver vakt? På Ahus er ikke sykepleierdekningen den beste, dessverre. Ts Anonymkode: 53e31...2ac
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #4 Skrevet 18. juni 2023 Det spørs jo helt hva du interesserer deg for og ønsker å jobbe med. Jeg kunne ikke tenke meg å jobbe i kommunehelsetjenesten, 2-delt turnus og noen få tusen i mnd hadde vært alt for lite til å lokke meg over. Stortrives på sykehus og har vært der mesteparten av min 20-åringe sykepleiekarriere, både på sengeposter, i akuttmottak og nå med videreutdanning på operasjonsavdelingen. Men det er jo du som skal jobbe ett sted og trives der du er, så det hjelper jo ikke hva alle andre syns, det er du som må kjenne på det. Anonymkode: bd876...93f 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #5 Skrevet 18. juni 2023 Som sykepleier har du jo muligheten til å få jobb nesten hvorsomhelst og nårsomhelst. Prøv forskjellige steder til du finner det du trives best med og som passer livet ditt? Anonymkode: d7b03...e2d 4 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #6 Skrevet 18. juni 2023 Med mindre du er totalavhengig av de ekstra pengene, ville jeg valgt sykehus. Ikke akkurat Ahus da, det skal innrømmes… Anonymkode: 73aa3...cbb
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #7 Skrevet 18. juni 2023 Det høres jo ut som om du gjerne vil tilbake til sykehjem da. Du vil jo unektelig være sårt trengt der. Ville fulgt magefølelsen. Anonymkode: 94887...e64 1 1
Nuttery Skrevet 18. juni 2023 #8 Skrevet 18. juni 2023 (endret) AnonymBruker skrev (6 timer siden): Kan jeg spørre om grunnen til at du ikke kan tenke deg å jobbe på sykehjem? Og har dere god sykepleierdekning på OUS? Eller mange assistenter på hver vakt? På Ahus er ikke sykepleierdekningen den beste, dessverre. Ts Anonymkode: 53e31...2ac Jeg har gjort det tidligere, og sammenlignet med der jeg jobber nå var det lite kollegialt, lav kompetanse blant store deler av bemanningen, lite tid og mye viktig arbeid ble forsaket grunnet det. I tillegg synes jeg mye av det ble ganske faglig kjedelig etter hvert, og jeg synes det var slitsomt med mange av de samme pasientene over lengre tid. Jeg jobber i kreftklinikken på OUS og opplever at vi jevnt over er godt bemannet, har mye assistenter som vi kjenner godt og som er gode i faget, og at det er en spennende og variert arbeidshverdag..Vi følger gjerne en del av de samme pasientene over tid, men da over ulike innleggelser, så man får litt pause. Jeg har også jobbet en tur på Ahus for noen år siden, og det ga ikke mersmak… Har en eks kollega som begynte der for et par måneder siden, og som allerede ser etter ny jobb. Det kan jo selvsagt bare være de to ulike avdelingene det var noe rart med, men det er ikke direkte oppløftende å høre. Endret 18. juni 2023 av Nuttery 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #9 Skrevet 18. juni 2023 Nuttery skrev (5 timer siden): Jeg har gjort det tidligere, og sammenlignet med der jeg jobber nå var det lite kollegialt, lav kompetanse blant store deler av bemanningen, lite tid og mye viktig arbeid ble forsaket grunnet det. I tillegg synes jeg mye av det ble ganske faglig kjedelig etter hvert, og jeg synes det var slitsomt med mange av de samme pasientene over lengre tid. Jeg jobber i kreftklinikken på OUS og opplever at vi jevnt over er godt bemannet, har mye assistenter som vi kjenner godt og som er gode i faget, og at det er en spennende og variert arbeidshverdag..Vi følger gjerne en del av de samme pasientene over tid, men da over ulike innleggelser, så man får litt pause. Jeg har også jobbet en tur på Ahus for noen år siden, og det ga ikke mersmak… Har en eks kollega som begynte der for et par måneder siden, og som allerede ser etter ny jobb. Det kan jo selvsagt bare være de to ulike avdelingene det var noe rart med, men det er ikke direkte oppløftende å høre. Takk for at du deler din erfaring! ❤️ Ahus har dårlig rykte har jeg hørt (hørte det etter at jeg begynte der). Anonymkode: 53e31...2ac
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #10 Skrevet 18. juni 2023 Hva med å søke på en poliklinikk? Jeg jobber på en poliklinikk og stortrives. Den er på Ahus. Anonymkode: a004b...d41
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #11 Skrevet 18. juni 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hva med å søke på en poliklinikk? Jeg jobber på en poliklinikk og stortrives. Den er på Ahus. Anonymkode: a004b...d41 Har du videreutdanning? Hvordan fikk du den jobben? Anonymkode: 53e31...2ac
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #12 Skrevet 19. juni 2023 Kan ikke fatte at noen ønsker å jobbe på sykehjem. Masse tiss og bæsj, demente som er forvirret og angriper når de føler seg truet. Hva er det som gjør at ansatte ønsker å jobbe der? Anonymkode: 651c8...9b9 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #13 Skrevet 19. juni 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Kan ikke fatte at noen ønsker å jobbe på sykehjem. Masse tiss og bæsj, demente som er forvirret og angriper når de føler seg truet. Hva er det som gjør at ansatte ønsker å jobbe der? Anonymkode: 651c8...9b9 Det jeg har inntrykk av: Dårlig norsk og/eller lavt faglig nivå er fellesnevneren. Det er mange ubrukelige sykepleiere som jobber 25 år på sykehjem fordi det er det de har kapasitet til. En og annen nyutdannet som er innom sykehjem i maks seks måneder før de går videre. Men det er alltid noen som er brukbare i faget sitt, men som bare ikke klarer tredelt turnus eller ikke får det til å gå opp med privatlivet. Anonymkode: 73aa3...cbb
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #14 Skrevet 19. juni 2023 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Kan ikke fatte at noen ønsker å jobbe på sykehjem. Masse tiss og bæsj, demente som er forvirret og angriper når de føler seg truet. Hva er det som gjør at ansatte ønsker å jobbe der? Anonymkode: 651c8...9b9 Javel, så du slipper unna bæsj og tiss på gastrokirurgen f.eks., mener du? 😂 Til og med demente pasienter har jeg opplevd der (dette var Gastro på sykehuset Østfold). På Ahus er jeg på en medisinsk sengepost. Anonymkode: 53e31...2ac 3
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #15 Skrevet 19. juni 2023 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Det jeg har inntrykk av: Dårlig norsk og/eller lavt faglig nivå er fellesnevneren. Det er mange ubrukelige sykepleiere som jobber 25 år på sykehjem fordi det er det de har kapasitet til. En og annen nyutdannet som er innom sykehjem i maks seks måneder før de går videre. Men det er alltid noen som er brukbare i faget sitt, men som bare ikke klarer tredelt turnus eller ikke får det til å gå opp med privatlivet. Anonymkode: 73aa3...cbb Vær forsiktig med å skjære alle under en kam. Det finnes sykepleiere som meg, som er opptatt av høyt faglig nivå, det å ivareta en god og fin hverdag i livets siste fase og verdighet i palliativ omsorg. Det å se beboerne som individer og unike mennesker. Noen av oss har i tillegg videreutdanning i demens, kreftsykepleie, palliasjon eller psykiatri. Ts Anonymkode: 53e31...2ac 6 3 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #16 Skrevet 19. juni 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Vær forsiktig med å skjære alle under en kam. Det finnes sykepleiere som meg, som er opptatt av høyt faglig nivå, det å ivareta en god og fin hverdag i livets siste fase og verdighet i palliativ omsorg. Det å se beboerne som individer og unike mennesker. Noen av oss har i tillegg videreutdanning i demens, kreftsykepleie, palliasjon eller psykiatri. Ts Anonymkode: 53e31...2ac Nuttery skrev (På 18.6.2023 den 17.28): Jeg har gjort det tidligere, og sammenlignet med der jeg jobber nå var det lite kollegialt, lav kompetanse blant store deler av bemanningen, lite tid og mye viktig arbeid ble forsaket grunnet det. I tillegg synes jeg mye av det ble ganske faglig kjedelig etter hvert, og jeg synes det var slitsomt med mange av de samme pasientene over lengre tid. Jeg jobber i kreftklinikken på OUS og opplever at vi jevnt over er godt bemannet, har mye assistenter som vi kjenner godt og som er gode i faget, og at det er en spennende og variert arbeidshverdag..Vi følger gjerne en del av de samme pasientene over tid, men da over ulike innleggelser, så man får litt pause. Jeg har også jobbet en tur på Ahus for noen år siden, og det ga ikke mersmak… Har en eks kollega som begynte der for et par måneder siden, og som allerede ser etter ny jobb. Det kan jo selvsagt bare være de to ulike avdelingene det var noe rart med, men det er ikke direkte oppløftende å høre. Hvordan ser dere på hjemmesykepleien? Anonymkode: 4725f...719
Topsi Skrevet 19. juni 2023 #17 Skrevet 19. juni 2023 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Det jeg har inntrykk av: Dårlig norsk og/eller lavt faglig nivå er fellesnevneren. Det er mange ubrukelige sykepleiere som jobber 25 år på sykehjem fordi det er det de har kapasitet til. En og annen nyutdannet som er innom sykehjem i maks seks måneder før de går videre. Men det er alltid noen som er brukbare i faget sitt, men som bare ikke klarer tredelt turnus eller ikke får det til å gå opp med privatlivet. Anonymkode: 73aa3...cbb Hos oss er det høyt faglig nivå, vi har mange sykepleiere fordi det er godt arbeidsmiljø. Og jeg for min del er faglig sterk om jeg skal si det selv. Karakterene mine sier ihvertfall det, holder på med videreutdanning, elsker å kunne gi god omsorg til pasient og pårørende fordi vi er blitt kjent over tid 1
Nuttery Skrevet 19. juni 2023 #18 Skrevet 19. juni 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hvordan ser dere på hjemmesykepleien? Anonymkode: 4725f...719 Vanskelig å si. Det virker underbemannet mange steder, og jeg har hatt litt varierende samarbeid med hjemmesykepleien i mine år på sykehuset. Men jeg har aldri jobbet der, så kan ikke uttale meg om akkurat det..
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #19 Skrevet 19. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kan ikke fatte at noen ønsker å jobbe på sykehjem. Masse tiss og bæsj, demente som er forvirret og angriper når de føler seg truet. Hva er det som gjør at ansatte ønsker å jobbe der? Anonymkode: 651c8...9b9 Fordi jeg vil gjøre en forskjell for en svært sårbar gruppe pasienter. Demensavdeling i 10 år, fortsetter i 10 år til... Men noe latmannsliv er det ikke! Anonymkode: e7763...d67 2
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #20 Skrevet 19. juni 2023 Jeg jobber på sykehus, barneavdeling. Lønnen min skulle være godt over millionen for at jeg hadde byttet til sykehjem. Godt over, kanskje nærmere to mill skulle jeg hatt. Da ville jeg vurdert det Anonymkode: a9072...a25
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå