AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #1 Skrevet 18. juni 2023 For ei jente på 168 cm, ved hvilken vekt tenker du at man er sexy-chubby, og når går man over til å være feit? Anonymkode: da9f2...c58
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #2 Skrevet 18. juni 2023 Det kommer jo ann på hvor vekten legger seg. Umulig å si. Anonymkode: d201f...2f2 3 2 2
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #4 Skrevet 18. juni 2023 Er 168 selv og ville følt meg feit om jeg rundet 70 (og småfeit fra 65… har vært der..) Men det er jo forskjell på hvor kiloene legger seg, muskelmasse ++ så for meg er feit når livvidden går utover hoftene, og det blir ubehagelig å bøye seg/sette seg. Anonymkode: a3502...cc6
Furuholmen Skrevet 18. juni 2023 #5 Skrevet 18. juni 2023 Sexy-chubby 70-100kg Kraftig 100-120 kg (Liker ikke ordet feit, men vil si fra 120 kg) 1 2
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #6 Skrevet 18. juni 2023 Er 168 selv, og på bilder fra da jeg veide 65 kg synes jeg st jeg er feit. Veier 54 nå og synes det er passe for meg. Anonymkode: dd550...f79
AprilLudgate Skrevet 18. juni 2023 #7 Skrevet 18. juni 2023 (endret) Tjukk tenker du? Om jeg skulle tenkt nøytralt at personen er tjukk/stor så er det oppover fedmegradene, forbi grad 1. Husker ei jeg kjenner skulle reflektere litt rundt min vekt når jeg hadde BMI på 26. Altså rett over normalvekt. Hun refererte da til «og tenk at du var SÅ stor da!» 😅🙃 Jeg bare…..jo ok. Men tjukk, da tenker jeg sykelig overvekt. Begrepet feit er jo litt mer degraderende - det vil jo en med BMI på 20 kunne si at de «føler». Det er jo ikke korrekt, men litt som å si ting som «stygg/hot/sexy» osv - litt ulne begreper. Endret 18. juni 2023 av AprilLudgate
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #8 Skrevet 18. juni 2023 AprilLudgate skrev (5 minutter siden): Tjukk tenker du? Om jeg skulle tenkt nøytralt at personen er tjukk/stor så er det oppover fedmegradene, forbi grad 1. Husker ei jeg kjenner skulle reflektere litt rundt min vekt når jeg hadde BMI på 26. Altså rett over normalvekt. Hun refererte da til «og tenk at du var SÅ stor da!» 😅🙃 Jeg bare…..jo ok. Men tjukk, da tenker jeg sykelig overvekt. Begrepet feit er jo litt mer degraderende - det vil jo en med BMI på 20 kunne si at de «føler». Det er jo ikke korrekt, men litt som å si ting som «stygg/hot/sexy» osv - litt ulne begreper. Ja, du var jo åpenbart stor når du var godt inn i kategorien «overvektig». Man er ikke slank eller tynn så fort man kommer inn i kategorien «normalvektig». Jeg er FEIT i enden av normalvektkategorien, de aller fleste (med unntak av de med stor muskelmasse) er ganske lubne og litt småfeite med en bmi på 24-25. Anonymkode: 5641f...9a1 2 2
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #9 Skrevet 18. juni 2023 85 kanskje? Når man er borti fedme. Men det er kjempevanskelig, for mange med lett til moderat fedme ser ofte ikke mer enn lubben ut. Spesielt om man har bukfedme med fettet sentrert rundt mage og livvidde mens armer, bein og ansikt ser normalt ut. En ser lettere tykk ut om man har stor underkropp synes jeg. Anonymkode: 0eb59...977
Blåttvann Skrevet 18. juni 2023 #10 Skrevet 18. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): For ei jente på 168 cm, ved hvilken vekt tenker du at man er sexy-chubby, og når går man over til å være feit? Anonymkode: da9f2...c58 Umulig å si uten å vite hvordan kroppsfasong eller hvor mye muskler du har, men jeg har samme høyde og føler meg feit når jeg har BMI over 24.
Gjest Elooon Skrevet 18. juni 2023 #12 Skrevet 18. juni 2023 Kommer an på bmi’en og om høy bmi kommer av muskler eller fett. Bmi fra 25-30 er overvekt. Det kaller jeg mer chubby hvis det kommer fra fett og ikke muskler. Bmi fra 30 og oppover er regnet som fedme. Fra 35-40 alvorlig fedme og fra 40 og oppover svært alvorlig fedme.
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #13 Skrevet 18. juni 2023 For egen del er det dessverre allerede rundt 62 kg. Dette er en BMI på ca 22 for meg. Grunnen til at en såpass lav bekt er overvekt for meg, er at jeg kun legger på meg rundt magen (ikke engang puppene får noe ekstra). Ved rundt 62 kg bikker jeg overvektkategorien for hofte/midje-ratioen. Hadde jeg lagt på meg andre steder, ville det selvsagt vært mye høyere vekt som bikket. Anonymkode: ec479...c97 1
Bombasi Skrevet 18. juni 2023 #14 Skrevet 18. juni 2023 Helt umulig å si da folk lagrer fett på forskjellige plasser, har forskjellig muskelmasse og kler overvekt forskjellig. Der noen fortsatt holder seg slank kan andre med samme vekt være lubben. 1 3
AprilLudgate Skrevet 18. juni 2023 #15 Skrevet 18. juni 2023 (endret) AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ja, du var jo åpenbart stor når du var godt inn i kategorien «overvektig». Man er ikke slank eller tynn så fort man kommer inn i kategorien «normalvektig». Jeg er FEIT i enden av normalvektkategorien, de aller fleste (med unntak av de med stor muskelmasse) er ganske lubne og litt småfeite med en bmi på 24-25. Anonymkode: 5641f...9a1 Hva mener du konkret og objektivt med begrepet «feit»? Du kan jo gjerne kalle hvasomhelst et begrep, men den BMI’ en som er assosiert med lavest helserisiko er 24-26. En med alvorlig anoreksi og BMI på 15 vil jo også gjerne beskrive seg selv som «tjukk/feit» osv. Begrepet er jo helt meningsløst, og din subjektive vurdering er jo intetsigende. Og du: jeg inviterte ikke deg eller andre inn i en samtale rundt min kropp, så back ut derfra. Hva du synes om min BMI 26, eller 18 når den var det spurte jeg deg eller noen ikke om. Hold temaet til deg selv. Endret 18. juni 2023 av AprilLudgate 3 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #16 Skrevet 18. juni 2023 Helt umulig å si. Jeg er 165 cm høy og er ikke noe "feitere" nå med fem kilo mer på kroppen enn da jeg veide 53 kg. Trening har gitt meg større rumpe og fastere lår, men midjen er smalere. Anonymkode: ca894...d51
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #17 Skrevet 18. juni 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Ja, du var jo åpenbart stor når du var godt inn i kategorien «overvektig». Man er ikke slank eller tynn så fort man kommer inn i kategorien «normalvektig». Jeg er FEIT i enden av normalvektkategorien, de aller fleste (med unntak av de med stor muskelmasse) er ganske lubne og litt småfeite med en bmi på 24-25. Anonymkode: 5641f...9a1 Dette forumet er veldig pro-ana til tider... Anonymkode: 4c96f...427 4 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #18 Skrevet 19. juni 2023 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Ja, du var jo åpenbart stor når du var godt inn i kategorien «overvektig». Man er ikke slank eller tynn så fort man kommer inn i kategorien «normalvektig». Jeg er FEIT i enden av normalvektkategorien, de aller fleste (med unntak av de med stor muskelmasse) er ganske lubne og litt småfeite med en bmi på 24-25. Anonymkode: 5641f...9a1 Helt enig! For meg dekker «normalvekt» alt fra meget slank til og med chubby. »Tjukk», for meg, er alt over 25 (gjelder folk flest, ikke kroppsbyggere). Anonymkode: fb703...def
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #19 Skrevet 25. juni 2023 Dama mi er 167cm, og var ca 85 kg og sexy-chubby da vi ble sammen. Nå veier ho 30 kilo mer, og jeg syns fortsatt ho kan betegnes som sexy-chubby. Om ho blir større ville jeg uansett aldri betegnet ho som feit eller tjukk. Jeg syns frodig er et bedre ord! Feit/tjukk er så negativt ladet. Anonymkode: 37a6a...919 4 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå