AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #1 Skrevet 18. juni 2023 😡😡 Jeg sjekker ofte jakkene hennes og vesker, idag tidlig fant jeg en pakke Marlboro Gold 100 i jakken, og det var 14 røyk igjen. Fy faen altså!! Hva skal jeg gjøre? Er så forbanna og skuffet nå at jeg egentlig burde komme meg ut å få litt luft. Anonymkode: 53b71...b1e
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #2 Skrevet 18. juni 2023 Ikke sjekk jakker og vesker til en 16 åring. De må få ha litt privatliv. Når du gjør det viser du at du ikke stoler på henne, og hun kan ikke stole deg. Prøv heller å snakke sammen, vær en person hun kan betro seg til om alt. Så slipper hun å skjule sånne ting. Anonymkode: e98bf...7d5 7
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #3 Skrevet 18. juni 2023 Få deg litt luft, og ta en roligere prat med henne når du har samlet deg litt Hvis du har noen å sparre med, så ring mens du er ute og går litt sinna-tur. Alltid greit å få luftet seg med mulighet for andres innspill når det stormer i toppen. Anonymkode: 2450d...f1a
Gjest WhisperingWind Skrevet 18. juni 2023 #4 Skrevet 18. juni 2023 (endret) Ikke så mye du får gjort. Og å kjefte vil iallefall ikke hjelpe. Men hun er 16 år så hun er opptatt av utseende og helse? Finn frem bilder av gule tenner, videoer av KOLS syke, lungekreft etc. Gi henne også et regnestykke som viser hvor mye penger røyk faktisk vil koste henne de neste 10 årene. Hvor mye hun kunne hatt om hun heller sparte de pengene. PUST!!!! Og sett deg rolig ned med henne og spør hvor lenge hun har røykt og hva som fikk henne til å starte. Si at du er skuffet over at hun har begynt å røyke i nyere opplyste tider der røyk faktisk er på vei til å bli bannlyst. Og vis og snakk om det overnevnte. Snakk og kommuniser. Forhåpentligvis setter det en spire av frykt om kreft og kols som gjør at hun slutter🤷♀️🙏 Endret 18. juni 2023 av WhisperingWind
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #5 Skrevet 18. juni 2023 WhisperingWind skrev (Akkurat nå): Ikke så mye du får gjort. Og å kjefte vil iallefall ikke hjelpe. Men hun er 14 år så hun er opptatt av utseende og helse? Finn frem bilder av gule tenner, videoer av KOLS syke, lungekreft etc. Gi henne også et regnestykke som viser hvor mye penger røyk faktisk vil koste henne de neste 10 årene. Hvor mye hun kunne hatt om hun heller sparte de pengene. PUST!!!! Og sett deg rolig ned med henne og spør hvor lenge hun har røykt og hva som fikk henne til å starte. Si at du er skuffet over at hun har begynt å røyke i nyere opplyste tider der røyk faktisk er på vei til å bli bannlyst. Og vis og snakk om det overnevnte. Snakk og kommuniser. Forhåpentligvis setter det en spire av frykt om kreft og kols som gjør at hun slutter🤷♀️🙏 Hun er 16 år Anonymkode: 31fa1...26b 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #6 Skrevet 18. juni 2023 Er også oppdratt til at røyking var det absolutt verste jeg kunne gjøre. Måtte selvfølgelig prøve å røyke når jeg var 12, det virket jo såååå forbudt å spennende. Har heldigvis aldri røykt fast, men festrøykt. Jeg tror det med røyking blir automatisk ukult etter en stund, da det er så få røykere igjen. Ville ikke kjeftet eller lagt meg oppi det, det blir bare mer spennende Anonymkode: b5935...309 1
Gjest WhisperingWind Skrevet 18. juni 2023 #7 Skrevet 18. juni 2023 PS. Er du veldig kontrollerende? Det er veldig innvandrerende å ransake tingene hennes. Snoker du på rommet hennes også?
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #8 Skrevet 18. juni 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ikke sjekk jakker og vesker til en 16 åring. De må få ha litt privatliv. Når du gjør det viser du at du ikke stoler på henne, og hun kan ikke stole deg. Prøv heller å snakke sammen, vær en person hun kan betro seg til om alt. Så slipper hun å skjule sånne ting. Anonymkode: e98bf...7d5 Ok, så det var bedre om jeg ikke sjekket og ikke visste det? Så slipper hun skjule slike ting? Skal hun da bare røyke da eller?? Åpenlyst?? Anonymkode: 53b71...b1e 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #9 Skrevet 18. juni 2023 Du kunne ha funnet verre ting enn sigaretter. Anonymkode: 0d63c...b50 2
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #10 Skrevet 18. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er også oppdratt til at røyking var det absolutt verste jeg kunne gjøre. Måtte selvfølgelig prøve å røyke når jeg var 12, det virket jo såååå forbudt å spennende. Har heldigvis aldri røykt fast, men festrøykt. Jeg tror det med røyking blir automatisk ukult etter en stund, da det er så få røykere igjen. Ville ikke kjeftet eller lagt meg oppi det, det blir bare mer spennende Anonymkode: b5935...309 Så du ville ikke sagt noe, bare gått rundt som vanlig og visst at hun røyker? Hvordan klarer dere dette? Anonymkode: 53b71...b1e 3 1
Gjest WhisperingWind Skrevet 18. juni 2023 #11 Skrevet 18. juni 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ok, så det var bedre om jeg ikke sjekket og ikke visste det? Så slipper hun skjule slike ting? Skal hun da bare røyke da eller?? Åpenlyst?? Anonymkode: 53b71...b1e Poenget er at om du viser henne så lite tillit så kan det fort snu til at ungen blir rebell og gjør ting det aldri ville gjort om du ikke var så på og invaderte privatlivet hennes. Har dere et godt og åpent forhold der hun føler seg trygg på å snakke med deg om ting?
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #12 Skrevet 18. juni 2023 WhisperingWind skrev (2 minutter siden): PS. Er du veldig kontrollerende? Det er veldig innvandrerende å ransake tingene hennes. Snoker du på rommet hennes også? Snoker og snoker, lov å se, hun er min datter og ikke myndig! Jeg er ikke kontrollerende men heg bestemmer faktisk at en 16 åring ikke får lov å røyke! Anonymkode: 53b71...b1e 3
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #13 Skrevet 18. juni 2023 WhisperingWind skrev (Akkurat nå): Poenget er at om du viser henne så lite tillit så kan det fort snu til at ungen blir rebell og gjør ting det aldri ville gjort om du ikke var så på og invaderte privatlivet hennes. Har dere et godt og åpent forhold der hun føler seg trygg på å snakke med deg om ting? Ja vi er nære og gode venner, vi kan ha lange samtaler og finne på ting sammen:) Anonymkode: 53b71...b1e
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #14 Skrevet 18. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du kunne ha funnet verre ting enn sigaretter. Anonymkode: 0d63c...b50 Ja kunne funnet kokain🤯 Anonymkode: 53b71...b1e
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #15 Skrevet 18. juni 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ok, så det var bedre om jeg ikke sjekket og ikke visste det? Så slipper hun skjule slike ting? Skal hun da bare røyke da eller?? Åpenlyst?? Anonymkode: 53b71...b1e Det er sååå mye værre ting hun kan gjøre. Mest sannsynlig er det fest røyk. Da de fleste gjør det om dagen. Min sønn feks røyker ikke men fest røyker. Noe han sa mange gjør om dagen. Røyker fast var vist ukultur. Og er tegn på svakhet Anonymkode: 6607c...2c5 2
Gjest WhisperingWind Skrevet 18. juni 2023 #16 Skrevet 18. juni 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Snoker og snoker, lov å se, hun er min datter og ikke myndig! Jeg er ikke kontrollerende men heg bestemmer faktisk at en 16 åring ikke får lov å røyke! Anonymkode: 53b71...b1e Det er faktisk ikke noe du kan bestemme, egentlig. Med mindre planen videre er satellitt overvåkning der du sender en drone etter henne med en vannbøtte hver gang hun tar seg en røyk ute🤔
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #17 Skrevet 18. juni 2023 Er ingen grunn til å bli sint. Snakk fornuftig med henne, og ikke minst slutt å gå igjennom sakene hennes. Det er tillitsbrudd når du går igjennom vesker og jakker. Anonymkode: 96272...ca5 1
senior Skrevet 18. juni 2023 #18 Skrevet 18. juni 2023 Kanskje mor og datter trenger en fortrolig samtale sammen . . ? Du trenger å skjerpe deg som invaderer privatlivet til en 16-åring ved å sjekke jakker og vesker. Sånt gjør man bare ikke . . . Hun trenger å få forklart farene ved å bli hekta på røyk, noe som garantert går ut over utseendet med gusten hud og som regel gir et kortere og dårligere liv. Hun må ikke tro at det går an å røyke "bare litt". Nikotinen er mer vanedannenede enn de fleste andre former for dop . .? Foreslår at du prøver å være imøtekommende og ikke for streng og belærende. Mor og datter burde kunne ha fortrolige samtaler og være litt venninder. Det med lommer og veske bør du innrømme og beklage . . . . 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #19 Skrevet 18. juni 2023 Vi har alle vært der datteren din er nå. Hjelper ikke hva du sier. Vil hun røyke så gjør hun det, men kommer til å skjule sine spor enda bedre i fremtiden. Det hjelper ikke mase om hva konsekvensene er, for det vet hun godt. Å snoke i tingene hennes og deretter innrømme du har gjort det er ikke noe smart... Anonymkode: 38b7a...f52 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå