Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei hei! Jeg er 17 uker på vei og i morgen tar jeg en 5 dagers tur til Spania. Vi har hus der, så mye mat blir ordnet av oss, men hvordan er det med mat på restaurant? Er det sannsynlig at grønnsakene blir vasket med kokt vann/ eller vann fra flaske? Samme gjelder isbiter. Eller burde begynne styre unna restaurant all together?

Takk for svar:)

Anonymkode: 3cecf...9a8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Grønnsakene skylles i krana, samme med isbiter.

Anonymkode: 22fc6...a1c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Grønnsakene skylles i krana, samme med isbiter.

Spiser ikke gravide på restaurant på utenlandstur da kanskje?

• Nyttig 2
Skrevet

Grønnsaker får du sjeldent rå da, de er jo behandlet. Ville styrt unna salat og isbiter, ellers er det jo ikke noe problem med noe av maten. 

Kan love deg at ingen, ingen restauranter opererer med flaskevann til grønnsaker/salaten/isbitene sine. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Malindalin skrev (1 minutt siden):

Grønnsaker får du sjeldent rå da, de er jo behandlet. Ville styrt unna salat og isbiter, ellers er det jo ikke noe problem med noe av maten. 

Kan love deg at ingen, ingen restauranter opererer med flaskevann til grønnsaker/salaten/isbitene sine. 

Regna med det :ler: Bare greit å høre hva man ellers kan spise der. Men det får vel blir kokte og stekte grønnsaker da

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jo, selvsagt, du drikker bare brus uten isbiter, eller bestiller flaskevann.

Spiser ikke grønnsaker osv. Jeg kjører de samme reglene gravid som ikke gravid.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Hei hei! Jeg er 17 uker på vei og i morgen tar jeg en 5 dagers tur til Spania. Vi har hus der, så mye mat blir ordnet av oss, men hvordan er det med mat på restaurant? Er det sannsynlig at grønnsakene blir vasket med kokt vann/ eller vann fra flaske? Samme gjelder isbiter. Eller burde begynne styre unna restaurant all together?

Det er vel mange steder i Spania det ikke er så dårlig drikkevann som der pleide å være lenger? Dette tror jeg er en litt gammeldags tanke. Mange steder er det rett og slett det at vannet smaker dårlig som er problemet. Ikke at det er farlig å drikke. Så jeg ville sjekker hvor du skal og vannkvaliteten deretter. 

Anonymkode: fe5ba...a15

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Det er vel mange steder i Spania det ikke er så dårlig drikkevann som der pleide å være lenger? Dette tror jeg er en litt gammeldags tanke. Mange steder er det rett og slett det at vannet smaker dårlig som er problemet. Ikke at det er farlig å drikke. Så jeg ville sjekker hvor du skal og vannkvaliteten deretter. 

Anonymkode: fe5ba...a15

Du har helt rett. Er overrasket over hvor uopplyste folk er. Spania er ikke noe u-land. Jeg blir flau.

Kvaliteten på drikkevann i Spania er ca lik som i Tyskland. 99,95 prosent av det er trygt. På alle store feriemål er det trygt. Ute på landet, for eksempel noen avsidesliggende steder på Mallorca, bør man forhøre seg før man drikker vann fra springen eller spiser isbiter.

Anonymkode: 3629a...f5b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Mener du virkelig at du i ditt eget hus i Spania skyller grønnsaker i flaskevann? Med mindre huset er forsynt fra en brønn i hagen er det helt unødvendig. Springvann skal være helt trygt.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Gravide og alle andre kan fint drikke vann fra kranen og spise grønnsaker skyllet i springvann.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Mener du virkelig at du i ditt eget hus i Spania skyller grønnsaker i flaskevann? Med mindre huset er forsynt fra en brønn i hagen er det helt unødvendig. Springvann skal være helt trygt.

Ja, det kommer jeg til å gjøre. Er det greit for deg?

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Du har helt rett. Er overrasket over hvor uopplyste folk er. Spania er ikke noe u-land. Jeg blir flau.

Kvaliteten på drikkevann i Spania er ca lik som i Tyskland. 99,95 prosent av det er trygt. På alle store feriemål er det trygt. Ute på landet, for eksempel noen avsidesliggende steder på Mallorca, bør man forhøre seg før man drikker vann fra springen eller spiser isbiter.

Så du bare går ut i fra at jeg skal til en storby,  du. I byen jeg skal til står det at det tryggeste er å drikke vann på flaske, så da blir det vann på flaske. Uansett hvor flau du måtte bli 

Edit, gikk for fort med anonymknappen da jeg ble oppkavet  :ler:

Endret av Fame
AnonymBruker
Skrevet
52 minutter siden, Fame said:

Så du bare går ut i fra at jeg skal til en storby,  du. I byen jeg skal til står det at det tryggeste er å drikke vann på flaske, så da blir det vann på flaske. Uansett hvor flau du måtte bli 

Edit, gikk for fort med anonymknappen da jeg ble oppkavet  :ler:

Hvilken by er dette? Ja, jeg går ut fra at når du har hus i Spania så er det i et område som Ikke er på landet med vannforsyning fra brønn. De færreste nordmenn har slike hus i Spania.

AnonymBruker
Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, det kommer jeg til å gjøre. Er det greit for deg?

Jeg synes det er sløseri. En ting er å drikke vann på flaske hvis du synes det smaker dårlig fra springen. Men å skylle grønnsaker i kjøpevann synes jeg er hysterisk og sløs av ressurser. Spanske myndigheter har de siste årene kjørt store opplysningskampanjer for å oppfordre folk til å bruke springvannet mer, da det er helt trygt de aller fleste steder.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg synes det er sløseri. En ting er å drikke vann på flaske hvis du synes det smaker dårlig fra springen. Men å skylle grønnsaker i kjøpevann synes jeg er hysterisk og sløs av ressurser. Spanske myndigheter har de siste årene kjørt store opplysningskampanjer for å oppfordre folk til å bruke springvannet mer, da det er helt trygt de aller fleste steder.

Kunne ikke vært mer enig i med deg. Er så lei av alt hysteriet rundt graviditet, som lett smitter over på unge gravide damer som ikke vet bedre og tror alt er farlig. 

Anonymkode: da728...1c3

• Liker 2
Skrevet

Jeg har vært på sydenferie i alle mine graviditeter og er nå 27 uker på vei og på sydenferie nå også. Har aldri blitt syk og aldri gjort noe spesielt, annet enn å se at kjøttet var godt stekt, men det ville jeg gjort uansett og det har alltid vært det uansett. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...