Gå til innhold

Hvor lenge var du hjenme med rier før de var tette nok til sykehuset?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er på 24. timen nå. Men får ca hvert 8minutt, noen ganger flere innenfor 10min,men ikke i lengden. 

Hvor lenge lå du hjemme før du hadde stabile rier å fikk komme inn på 

Anonymkode: d637a...a09

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kom inn med 5 minutters mellomrom mellom riene

Anonymkode: 089c8...c3e

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Jeg kom inn med 5 minutters mellomrom mellom riene

Anonymkode: 089c8...c3e

Ja det stemmer. Men hvor mange timer tok det før det var 5 min imellom dem? Riene starter jo ikke så tett hos de fleste 

Anonymkode: d637a...a09

AnonymBruker
Skrevet

Jeg startet litt uregelmessig med 8-10 minutter mellom riene søndag kveld. Sovnet litt ved 23 tiden. Men ettter ca 1 times søvn kom riene tilbake og da med 6 minutter mellom. Regelmessig. Reiste ril sykehuset (førstegangsfødene) og ble lagt inn pga hjerterytmen til baby falt for mye under riene. Det kunne gått veldig ille dersom jeg hadde sittet hjemme og ventet. Babyen måtte nemlig raskt ut. 

anbefaler deg derfor å ringe føden nå og avtale litt med de. Ikke vent hjemme for lenge. Du skal klare å gå inn på sykehuset også liksom. 

masse lykke til med fødsel! ❤️

Anonymkode: db3df...c18

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Var hjemme i omtrent 17 timer fra første rie. Dro til sykehuset da det var 2-5 minutter mellom riene, ble da lagt inn. Men det tok enda 19 timer til før baby var ute! 

Anonymkode: cd5e9...cb8

AnonymBruker
Skrevet

Med første var jeg hjemme ca 1,5 døgn, med en liten svipptur innom føden før jeg ble sendt hjem igjen i løpet av den tida. Etter 1,5 døgn fikk jeg riestimulerende drypp for å få fortgang på ting. 

med nummer to var jeg hjemme ca 1 time med rier før de var tette nok. Kom så vidt inn på sykehuset før baby var ute

Anonymkode: bafcd...343

AnonymBruker
Skrevet

Hadde 3 minutter eller noe imellom. Fikk komme da fordi det var det jeg selv ville, var rolig på føden. Da hadde jeg hatt rier i nesten ti timer, men det var fortsatt nesten et døgn til babyen var ute 🥲

Anonymkode: 007a8...bde

AnonymBruker
Skrevet

Riene begynte i 6 tiden om morgenen. Ble innlagt på sykehuset med 4 cm åpning i kl 13.

Anonymkode: bea5f...bd9

AnonymBruker
Skrevet

Litt over et døgn med første. Ringte sykehuset og vi ble enige om at jeg skulle komme inn for en sjekk den ettermiddagen (dette var setefødsel, og om ting går for treigt, eller egentlig alt ikke går på skinner, så tar de keisersnitt i stedet). Hadde vel 2cm åpning og 1-2 rier på ti minutter da, fikk velge mellom å reise hjem og vente eller bli lagt inn til observasjon. Valgte å bli på sykehuset, vannet gikk midt på natta (når jeg endelig hadde fått sove litt 😅). Hun ble født neste morgen, nesten to døgn etter at det startet med rier. Epidural er din venn i sånne langtrukne forløp. 

Med neste begynte riene så smått om kvelden, ringte vel sykehuset rundt to om natta som sa vi kunne komme inn når vi ville. Det kjentes ikke så intenst ennå, så ble hjemme litt til og dro inn i firetida. Da hadde jeg åtte cm åpning 😯. Etter en stund med full åpning men liten framgang tok de vannet og derfra gikk det fort. Hun ble født (i en helt ukomplisert hodefødsel) klokka ni om morgenen. Hadde ikke behov for epidural den fødselen men hadde god hjelp av lystgass. 

Lykke til, du har snart en baby 🥰🥰

Anonymkode: c8268...aa4

AnonymBruker
Skrevet

Med første ca fire timer fra jeg forsto det var rier, ca sju timer sett i retrospektiv. Med andre ca tre timer, skjønte det var rier på første sammentrekning den gangen 😂 De ble født ca fire timer etter at vi kom inn begge gangene, men hadde fødestue i henholdsvis tre og en time, så var glad vi reiste inn så tidlig med nr to at vi stod i køen til å få ei fødestue før ungen kom ut 🤪

Anonymkode: 364de...978

AnonymBruker
Skrevet

Jeg våknet på natten klokken 4 og kjente at det var noe på gang 😅 ringte i 8 tiden fordi da var de blitt ganske tette og vonde, men de ville ikke la meg komme. Så ringte eksmannen min og sa at vi ble å komme nå fordi jeg hadde så vondt 😅 så da dro vi, ca 4 timer etter det startet. 

Anonymkode: 0b224...a7b

AnonymBruker
Skrevet

Nr 1 startet med vannavgang uten rier. Dro på sykehuset for sjekk, mens vi var der startet riene. Ble sendt hjem, var hjemme ca 1 time før vi dro tilbake. I ettertid skjønner jeg at jeg aldri skulle ha blitt sendt hjem.

Nr 2 startet med rier, og vi dro til sykehuset etter ca 4 time. 

Begge gangene ble ungen født ca 1 time etter ankomst.

Anonymkode: d0fe4...e83

AnonymBruker
Skrevet

Riene startet med 5min fra første rie startet til neste begynte. Og så ble de kjapt (kvarter?) tettere, med pause på tjue sekund mellom riene. 

Så da dro vi inn. 

Da vi kom på føden hadde jeg 8cm åpning. Og riene fortsatte med maks 15 sekund pause mellom i 18 timer.  

Etter 1.5 timer med pressrier ble det keisersnitt. 

Da var barnet blått og livløst og med et blødende brannsår på 3cm i diameter fra gnikkinga inni meg. Og på operasjonssalen kjeftet de på jordmødrene og fødselslegen som ikke hadde kommet med meg flere timer tidligere.

Men de fikk liv i barnet til slutt. Og alt gikk fint. Heldigvis. 

Mine neste barn ble født under 1 time etter første rie. Så jeg har en svært effektiv fødekropp, det var bare nr1 som var for stor og lå i seteleie. 

Anonymkode: ca534...931

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg våknet på natten klokken 4 og kjente at det var noe på gang 😅 ringte i 8 tiden fordi da var de blitt ganske tette og vonde, men de ville ikke la meg komme. Så ringte eksmannen min og sa at vi ble å komme nå fordi jeg hadde så vondt 😅 så da dro vi, ca 4 timer etter det startet. 

Anonymkode: 0b224...a7b

Samme her, ringte i seks-tiden etter riene startet fire da de kom regelmessig 3 ganger på 10 min. Fikk ikke komme 🙃 Dro likevel en time etterpå, da var babyen ute en halvtime senere.

Anonymkode: 38f2c...8df

AnonymBruker
Skrevet

Med første kom jeg inn etter ca 8 timer(begynte med maserier, hadde ca 3 timer med vanlige rier), hadde da 5 cm. Med andre dro vi etter ca 1 time, fødte på vei bort til fødestua. Med tredje dro vi inn etter ca 4 timer, hadde 6 cm. Med tredje hadde jeg ikke regelmessige rier, men ringte og fikk komme inn da jeg begynte å få skikkelig nedpress. 

Anonymkode: 1de90...f9c

AnonymBruker
Skrevet

5 døgn. Riene mine ble aldri regelmessig da, men plutselig var de veldig tette. Jeg hadde vært på sykehuset flere ganger de dagene, og de hadde sagt det bare var å komme, så vi dro bare ned med en gang. 3 timer etterpå var babyen ute. 

Anonymkode: 79718...848

AnonymBruker
Skrevet

Tok mange timer til 5 min mellom riene. Riene startet i 2-tiden på natta. Dro vel inn i 18.00- tiden dagen etter. Da hadde jeg 5 min mellom og 3 cm 

Anonymkode: 003f8...54d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Riene begynte i 6 tiden om morgenen. Ble innlagt på sykehuset med 4 cm åpning i kl 13.

Anonymkode: bea5f...bd9

Samme her med førstemann😅 en time senere med andremann (innlagt klokken 14)

Anonymkode: 0a780...109

Skrevet

Våknet av rier på natten, ringte føden, fikk beskjed om at de ikke regelmessig nok, fødte på badet 1 time senere😊 
Med første fikk jeg rier rundt 2100, dro på sykehuset 0030, var da 4 cm. Ute 14 timer senere. 

AnonymBruker
Skrevet

Første gang var jeg hjemme med rier i to timer før vannet gikk. Etter det var det plutselig under ett minutt mellom riene, jeg kjente ikke alltid ordentlig hvor en rie stoppet og neste begynte, og da reiste vi. Vi rakk så vidt å komme oss til føden før barnet ble født. 

Andre gang startet det rett på tette rier, så da reiste vi med en gang. 

Anonymkode: 4408e...4e6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...