AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #121 Skrevet 18. juni 2023 Pass de det du har lovet og si NEI til senere passing. Så utakknemlige. Anonymkode: 8a5cc...486 1 1 1
Bøtteballetten Skrevet 18. juni 2023 #122 Skrevet 18. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er dessverre ingen andre enn meg som kan (eller vil) stille opp som barnevakt. Min søster bor på den andre siden av landet, mamma bor i utlandet. Jeg kjenner ikke slekta til brors kone, men tror ikke mange har tid eller krefter til å ta seg av barna hans så lenge. De er som sagt krevende og ikke enkle å ha med å gjøre. Anonymkode: fcdec...848 De kan ikke forvente at du skal stille opp for dem. De har ikke hjulpet deg med noe heller ut fra det jeg forstår. Og du trenger å ta vare på deg selv og ditt barn. Og det ser også ut til at det er kun deg som "skal" stille opp. Din svigerinne har familie hun også, da burde noen fra den familien stille opp og. Det kunne vært en ide at de fikk ordnet seg med reservebesteforeldre som hadde hatt tid og energi til å kunne avlaste ved behov. 5 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #123 Skrevet 18. juni 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Grunnen til at de kommer med slike «trusler» er at de ikke er vant til at jeg sier nei. Det er kanskje første gangen jeg har sagt nei til å være barnevakt for tantebarna. Anonymkode: fcdec...848 Da skriver du dette til din bror og sier det til din mor. Så minner du om at de ikke stilte opp for deg ved flytting. Og de som er to og trenger pause må da skjønne at du som er én trenger mer pause. Spesielt etter at du nå har fått livet snudd opp ned. Ikke gi deg!!!! Anonymkode: 2a60b...033 18 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #124 Skrevet 18. juni 2023 Full Ugle skrev (37 minutter siden): Jeg håper du også ble invitert med til denne ferien og at de forsøkte å legge kabalen slik at du og ditt barn også kan delta? Hvis du ikke kan dra pga økonomi håper jeg din bror/mor helt sikkert har sagt seg villig til å spandere billett med tanke på at de forventer at du kan huse to rabiate barn i nesten to uker? Jeg ble faktisk invitert ned dit i sommer, men valgte å ikke dra fordi bror og hans familie skal være der i samme tidsrom. Det er slitsomt å bo i hus med så mange, så vi valgte å bli hjemme i Norge. Jeg og sønnen min skal en liten tur til Lilleputthammer, bortsett fra det har vi noen rolige dager hjemme med dagsturer til stranda, museum og fornøyelsesparker i nærområdet. Anonymkode: fcdec...848 13 17
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #125 Skrevet 18. juni 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Grunnen til at de kommer med slike «trusler» er at de ikke er vant til at jeg sier nei. Det er kanskje første gangen jeg har sagt nei til å være barnevakt for tantebarna. Anonymkode: fcdec...848 Uff. Syns synd på deg, men også barna til broren din. Det er jo tydelig at foreldrene ikke liker å være med dem. Tenk å sende ungene vekk hele tiden? Broren din og kona må skjerpe seg. Stå på ditt! Du har et eget barn som skal følges opp. Anonymkode: be53f...c9b 11
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #126 Skrevet 18. juni 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Broren min ble forbanna og sa at hvis jeg skulle være sånn så måtte jeg ikke forvente noe av hjelp av han heller. Jeg greide å si at det er jeg ikke vant til heller. Anonymkode: fcdec...848 Genialt svar. ❤️❤️❤️ Si du er for sliten étter flytting og ikke pass de så mye. Du blir utnyttet. Anonymkode: 8a5cc...486 6 3 3
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #127 Skrevet 18. juni 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Dette kommer nok av hvordan de har blitt oppdratt - av mor. Anonymkode: cd401...87a Det kan være du har rett, men hun har oppdradd ts også. Anonymkode: 64e20...46d
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #128 Skrevet 18. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg ble faktisk invitert ned dit i sommer, men valgte å ikke dra fordi bror og hans familie skal være der i samme tidsrom. Det er slitsomt å bo i hus med så mange, så vi valgte å bli hjemme i Norge. Jeg og sønnen min skal en liten tur til Lilleputthammer, bortsett fra det har vi noen rolige dager hjemme med dagsturer til stranda, museum og fornøyelsesparker i nærområdet. Anonymkode: fcdec...848 Du blir bare barnevakt hvis du blir med. Ellers takk hadde jeg svart. Anonymkode: 8a5cc...486 11 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #129 Skrevet 18. juni 2023 Maskinfører skrev (6 timer siden): Har du dem i disse dagene kanskje du klarer og endre adferden deres ? Det er da ikke ts sin jobb å oppdra andres unger på 10 dager. Anonymkode: 3bdc7...50a 12 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #130 Skrevet 18. juni 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Du er ikke urimelig. Hadde sendt en felles mail til alle. Jeg skjønner jeg har blitt en syndebukk pga de 3 dagene jeg har sagt nei til å passe ungene til min bror. Jeg sender denne felles, siden dette tydeligvis er blitt en familiesak og ikke en sak mellom meg og min bror. Nå har jeg blitt kalt (rems opp, div du har blitt kalt) og syntes det er merkelig tilsvarende iht å si. Nei til 3 dager pass, når jeg skal passe allerede i 7 dager. Jeg har andre planer. Og jeg antar at når man blir spurt om noe, har man rett til også å si nei. Slik alle svarte meg når jeg skulle flytte. Ingen som kalte min bror egoist , ikke stille opp for familien osv, da når jeg trengte min familie. Jeg har akkurat flyttet, ting er ikke på stell, og jeg trenger tid til å komme i orden i ny bolig. Og litt egentid med mitt barn, som nå trenger det litt ekstra i en vanskelig situasjon for han. Er jeg slem, grusom , osv fordi jeg velger å prioritere det vi har behov for akkurat nå. Så får jeg bare være det. Men da får det gjelde andre veien når jeg også får nei til hjelp. 7 dager holder Anonymkode: aba55...561 TS har sagt nei til alt pass. Også de 7 dagene. Anonymkode: bbb64...716 10
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #131 Skrevet 18. juni 2023 Ble fysisk uvel av å lese dette. Stakkars barna der som tydeligvis lider under ignorante foreldre Anonymkode: 9f944...0d0 4
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #132 Skrevet 18. juni 2023 Bra at du sa nei ts. Man glemmer å sette pris på andre mennesker i disse dager. Og mange tar det som en selvfølge at familie MÅ stille opp. Om de i det minste hadde satt pris på deg hadde pipen hatt en annen lyd, og ikke minst om de faktisk kunne stilt opp for deg også. Som man reder ligger man. Syns det er utrolig skuffende på dine vegne at mor og søster ikke forstår deg i denne situasjonen. Men det er tydelig at broren din har blitt bortskjemt. Ikke rart ungene mangler manerer når far er som han er. Anonymkode: 2d767...ba6 5
Hactar Skrevet 18. juni 2023 #133 Skrevet 18. juni 2023 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Det er dessverre ingen andre enn meg som kan (eller vil) stille opp som barnevakt. Min søster bor på den andre siden av landet, mamma bor i utlandet. Jeg kjenner ikke slekta til brors kone, men tror ikke mange har tid eller krefter til å ta seg av barna hans så lenge. De er som sagt krevende og ikke enkle å ha med å gjøre. Anonymkode: fcdec...848 Det er ikke ditt problem. De kan sende barna i forveien til Spania, eller bestemor kan ta turen til Norge, om det er så avgjørende for henne at bror får passet barn. Omsorgen og støtten burde gå fra det etablerte paret med noenlunde store barn til den nyskilte alenemoren med en smårolling i denne situasjonen. Du står i en livsendrende omveltning, mens alt de står i er sin egen dårlige planlegging. Hvis de ikke er på tilbudssiden nå, kommer de aldri til å tilby noe som helst. Og da faller argumentet at "familie hjelper hverandre" helt bort. 9 2 3
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #134 Skrevet 18. juni 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Broren min spurte om jeg kunne passe barna hans, 7 og 9 år, 10 dager i sommerferien og at de kunne få seg en langhelg på fjellet som kjærester. De første 7 dagene skal jeg passe barna, altså ha dem hos meg hele arbeidsdagen deres. I tillegg til dette skal de reise vekk en langhelg, da må jeg ha dem på overnatting. ----- Jeg sa nei, hovedsakelig fordi jeg ikke vil stille opp for de to og fordi barna deres er kjempevanskelige å ha med å gjøre. ---- Etter telefonsamtalen vår ringte moren min meg, og sa at det var dårlig gjort av meg å si nei til å stille opp som barnevakt. Jeg var jo hjemme uansett, så her sa jeg nei bare for å være «vanskelig». Mamma var enig i at barna til broren min var krevende, men hun skulle jo ha dem boende hos seg i 2 uker, da bror med familie besøker henne i Spania i sommer. Så da bør jeg kunne «holde ut» 10 arbeidsdager. «Fordi familie må stille opp for hverandre» og nå burde jeg ringe broren min og be om unnskyldning fordi jeg trenger dem mer enn noen gang nå som jeg har blitt alene. ------ Søsteren min ringte meg og sa at jeg burde si ja til en av tingene, om ikke begge. Anonymkode: fcdec...848 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Pass de det du har lovet og si NEI til senere passing. Så utakknemlige. Anonymkode: 8a5cc...486 Jepp, pass dem det du har lovet (altså ingenting) og fortsett å si nei til det de forsøker å presse deg til. De kan betale for barnepass eller ta seg fri selv, som alle andre må. AnonymBruker skrev (1 time siden): Hun skrev at hun skulle ha de når de var på jobb og sa nei til de 3 ekstra dagene Anonymkode: aba55...561 Les en gang til. TS har blitt SPURT om 10 dager. 7 ukedager på dagtid mens foreldrene jobber, og så 3 dager døgnet rundt, så foreldrene kan ha kjærestetid. TS har sagt "NEI" til alt sammen, fordi hun er alene med eget barn i denne perioden, og ønsker å tilbringe kvalitetstid med barnet sitt alene. (Siden det er hos faren etterpå.) Som du også kan lese, foreslår TS søster at hun burde si ja til "en av delene". Altså støtter det oppunder at TS har sagt nei til begge deler. Jeg forstår at det er ovveraskende for broren til TS, som er vant til at TS er deres gratis barnevakt i alle ferier, så de slipper å finne andre løsninger for barna sine. Men bra for TS, som faktisk står opp for seg selv og eget barn! Hvorfor føler disse foreldrene at de har mer rett på alenetid som kjærester, enn at TS har rett på alenetid med barnet sitt før det skal til faren? Foreldrene har ansvaret for at barna deres har det bra. TS har kun ansvar for eget barn, mens disse foreldrene har valgt å få 3 barn, og bør klare å ta ansvaret for dem selv. Også i ferier. Jeg forstår godt at TS ikke ønsker å reise til Spania og være der sammen med bestemor, bror, brorens kone og brorens barn. Hun ville jo åpenbart blitt manipulert til å være barnevakt for barna "så foreldrene kunne ha kjærestekveld på restaurant" eller noe tilsvarende. Kjære TS! Stå på ditt. Du er på ingen måte urimelig. Det er det resten av familien som er. Du bør også vurdere som du ikke skal ta deg en liten "pause" fra familien din, mens du bygger deg selv opp etter skillsmissen. Det er åpenbart at du er på rett vei. Men disse høres ikke ut som folk du bør ha rundt deg i denne perioden. De tenker ikke på deg og sønnen din. Eller på hva de kan gjøre for dere. De tenker på seg selv, og hva du kan gjøre for dem. Kanskje blir det lettere for deg å forholde deg til dem når du har blitt sterkere, og har et større nettverk som ikke kun involverer dem. Anonymkode: 5fdd4...c6c 16 1 6
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #135 Skrevet 18. juni 2023 Dysfunksjonell familie du har. Jeg hadde krevd full betaling, det er det minste de burde tilbydd deg. Anonymkode: 5d765...7ef 2
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #136 Skrevet 18. juni 2023 Bare det at ungene hadde kaldt meg «hore» og «drittkjerring» hadde vært nok til at jeg aldri ville passet dem igjen. SPESIELT hvis det hadde skjedd mer enn EN «uheldig» gang!! Anonymkode: 9a2dc...25d 6 1 6
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #137 Skrevet 18. juni 2023 Stå på! Du er ikke urimelig. Heller en stor ulv enn et utbrent skall. Den familien din kan holde kjeften sin. Anonymkode: 9acae...c27 7
lillevill Skrevet 18. juni 2023 #138 Skrevet 18. juni 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): «Fordi familie må stille opp for hverandre» og nå burde jeg ringe broren min og be om unnskyldning fordi jeg trenger dem mer enn noen gang nå som jeg har blitt alene. Her hadde det gått en faen i meg og aldri mer spurt om hjelp. Jeg får aldri noe hjelp til barnepass. Går helt fint. 4
Tradegy Skrevet 18. juni 2023 #139 Skrevet 18. juni 2023 Denne er sterk og på siden av temaet. Men når flere rotter seg sammen, så kan summen av oppførsel, dem i mellom minne om dette: 1 4
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #140 Skrevet 18. juni 2023 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Broren min spurte om jeg kunne passe barna hans, 7 og 9 år, 10 dager i sommerferien og at de kunne få seg en langhelg på fjellet som kjærester. De første 7 dagene skal jeg passe barna, altså ha dem hos meg hele arbeidsdagen deres. I tillegg til dette skal de reise vekk en langhelg, da må jeg ha dem på overnatting. Jeg sa nei, hovedsakelig fordi jeg ikke vil stille opp for de to og fordi barna deres er kjempevanskelige å ha med å gjøre. Her snakker jeg om store adferdsvansker, stygg språkbruk og utagering. Jeg har vært igjennom ett tøft år, og jeg MÅ bruke ferien på å komme meg, slik at jeg ikke går på en smell og blir utbrent. Jeg har nylig blitt alene med barnet mitt på 4 år, har vært gjennom en skilsmisse, salg av felles bolig og flytting til ny bolig. Dette har vært kjempevanskelig for meg, men ikke en gang har bror eller hans kone tilbydd meg noe hjelp. Da jeg ba om hjelp til flytting, det var snakk om en formiddag, så sa de blankt nei. Da jeg sa nei, så ble de to veldig irriterte. Broren min ble så forbanna at han ringte meg opp og spurte meg hva jeg skulle de to ukene, siden jeg ikke kan stille opp som barnevakt. Jeg svarte bare kort at jeg har andre planer med sønnen min, det er de to ukene jeg har med han og har lyst til å ta han med på utflukter, tilbringe litt kvalitetstid med han, før han må til barnefar. Dessuten har jeg fremdeles litt jeg må gjøre i boligen jeg nylig har flyttet inn i. Dette mente broren min bare var dårlige unnskyldinger for å slippe å sitte barnevakt. Det var ikke noe i veien for at barna hans også kunne være med på både utflukter og andre ting jeg skulle gjøre med sønnen min. Barna våre har ingenting til felles og brors unger er så krevende at det er overhode ikke er enkelt å ha dem med på ting. Det siste sa jeg ikke høyt. Broren min ble forbanna og sa at hvis jeg skulle være sånn så måtte jeg ikke forvente noe av hjelp av han heller. Jeg greide å si at det er jeg ikke vant til heller. Etter telefonsamtalen vår ringte moren min meg, og sa at det var dårlig gjort av meg å si nei til å stille opp som barnevakt. Jeg var jo hjemme uansett, så her sa jeg nei bare for å være «vanskelig». Mamma var enig i at barna til broren min var krevende, men hun skulle jo ha dem boende hos seg i 2 uker, da bror med familie besøker henne i Spania i sommer. Så da bør jeg kunne «holde ut» 10 arbeidsdager. «Fordi familie må stille opp for hverandre» og nå burde jeg ringe broren min og be om unnskyldning fordi jeg trenger dem mer enn noen gang nå som jeg har blitt alene. Jeg har alltid vært en som har latt meg bli utnyttet grovt, både på jobb og privat. Sagt ja, når jeg burde si nei. Funnet meg i dårlig behandling og mye ugreit jeg egentlig burde satt en stopper for. Jeg tenker med gru tilbake på alle helger/påskeferier/høstferier jeg har passet ungene til broren min. Barna har vært vanskelige hver eneste gang og jeg føler de har lite respekt for meg og voksne generelt. Nå orker jeg ikke mer, vil ikke bli kalt hore, drittkjerring og gud vet hva. Orker ikke å få stuen min rasert enda en gang. Spesielt ikke når jeg ikke får så mye som en tekstmelding tilbake fra broren min og hans kone.. Nå er jeg den store stygge ulven i familien. Hun som ødelegger for broren sin og hans kone, min tante gikk så langt som å si at jeg gjør det fordi jeg er misunnelig og ikke unner broren min og kona en kjærestehelg, fordi jeg selv er singel og nyskilt. Søsteren min ringte meg og sa at jeg burde si ja til en av tingene, om ikke begge. Hun er redd for at dette kan ødelegge forholdet vårt for alltid. Og at hun hadde bare holdt ut med barna hans de dagene for å bevare familiefreden. Jeg står på mitt fremdeles, men nå grubler jeg over om jeg faktisk er urimelig. Hva tenker dere? Er jeg vanskelig nå eller er det greit å si nei? Anonymkode: fcdec...848 Jeg må bare spørre hvorfor har de ikke hjulpet deg, passet ditt barn eller hjulpet deg med flyttingen? Du har vært igjennom ett tungt år, skilsmisse og flytting. Du har ett lite barn som du har de 2 ukene, du er fremdeles i innflytting. Og du er nesten utbrent. Hvorfor skal de forvente at du passer barns så lenge?? Eller i det hele tatt no?? For noen egoister! Anonymkode: 9875a...527 10 5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå