Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 Populært innlegg #1 Skrevet 17. juni 2023 Broren min spurte om jeg kunne passe barna hans, 7 og 9 år, 10 dager i sommerferien og at de kunne få seg en langhelg på fjellet som kjærester. De første 7 dagene skal jeg passe barna, altså ha dem hos meg hele arbeidsdagen deres. I tillegg til dette skal de reise vekk en langhelg, da må jeg ha dem på overnatting. Jeg sa nei, hovedsakelig fordi jeg ikke vil stille opp for de to og fordi barna deres er kjempevanskelige å ha med å gjøre. Her snakker jeg om store adferdsvansker, stygg språkbruk og utagering. Jeg har vært igjennom ett tøft år, og jeg MÅ bruke ferien på å komme meg, slik at jeg ikke går på en smell og blir utbrent. Jeg har nylig blitt alene med barnet mitt på 4 år, har vært gjennom en skilsmisse, salg av felles bolig og flytting til ny bolig. Dette har vært kjempevanskelig for meg, men ikke en gang har bror eller hans kone tilbydd meg noe hjelp. Da jeg ba om hjelp til flytting, det var snakk om en formiddag, så sa de blankt nei. Da jeg sa nei, så ble de to veldig irriterte. Broren min ble så forbanna at han ringte meg opp og spurte meg hva jeg skulle de to ukene, siden jeg ikke kan stille opp som barnevakt. Jeg svarte bare kort at jeg har andre planer med sønnen min, det er de to ukene jeg har med han og har lyst til å ta han med på utflukter, tilbringe litt kvalitetstid med han, før han må til barnefar. Dessuten har jeg fremdeles litt jeg må gjøre i boligen jeg nylig har flyttet inn i. Dette mente broren min bare var dårlige unnskyldinger for å slippe å sitte barnevakt. Det var ikke noe i veien for at barna hans også kunne være med på både utflukter og andre ting jeg skulle gjøre med sønnen min. Barna våre har ingenting til felles og brors unger er så krevende at det er overhode ikke er enkelt å ha dem med på ting. Det siste sa jeg ikke høyt. Broren min ble forbanna og sa at hvis jeg skulle være sånn så måtte jeg ikke forvente noe av hjelp av han heller. Jeg greide å si at det er jeg ikke vant til heller. Etter telefonsamtalen vår ringte moren min meg, og sa at det var dårlig gjort av meg å si nei til å stille opp som barnevakt. Jeg var jo hjemme uansett, så her sa jeg nei bare for å være «vanskelig». Mamma var enig i at barna til broren min var krevende, men hun skulle jo ha dem boende hos seg i 2 uker, da bror med familie besøker henne i Spania i sommer. Så da bør jeg kunne «holde ut» 10 arbeidsdager. «Fordi familie må stille opp for hverandre» og nå burde jeg ringe broren min og be om unnskyldning fordi jeg trenger dem mer enn noen gang nå som jeg har blitt alene. Jeg har alltid vært en som har latt meg bli utnyttet grovt, både på jobb og privat. Sagt ja, når jeg burde si nei. Funnet meg i dårlig behandling og mye ugreit jeg egentlig burde satt en stopper for. Jeg tenker med gru tilbake på alle helger/påskeferier/høstferier jeg har passet ungene til broren min. Barna har vært vanskelige hver eneste gang og jeg føler de har lite respekt for meg og voksne generelt. Nå orker jeg ikke mer, vil ikke bli kalt hore, drittkjerring og gud vet hva. Orker ikke å få stuen min rasert enda en gang. Spesielt ikke når jeg ikke får så mye som en tekstmelding tilbake fra broren min og hans kone.. Nå er jeg den store stygge ulven i familien. Hun som ødelegger for broren sin og hans kone, min tante gikk så langt som å si at jeg gjør det fordi jeg er misunnelig og ikke unner broren min og kona en kjærestehelg, fordi jeg selv er singel og nyskilt. Søsteren min ringte meg og sa at jeg burde si ja til en av tingene, om ikke begge. Hun er redd for at dette kan ødelegge forholdet vårt for alltid. Og at hun hadde bare holdt ut med barna hans de dagene for å bevare familiefreden. Jeg står på mitt fremdeles, men nå grubler jeg over om jeg faktisk er urimelig. Hva tenker dere? Er jeg vanskelig nå eller er det greit å si nei? Anonymkode: fcdec...848 10 112 2
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 Populært innlegg #2 Skrevet 17. juni 2023 Herregud, du er IKKE urimelig. Håper du greier å stå på ditt. Anonymkode: 3da24...b7b 166 14 37
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 Populært innlegg #3 Skrevet 17. juni 2023 Hvorfor spør du bare ikke om hvorfor du skal sette av 10 dager for å hjelpe når de ikke kunne gi deg en formiddag en gang? Anonymkode: a05d3...fb7 141 1 31
Populært innlegg drohatha Skrevet 17. juni 2023 Populært innlegg #4 Skrevet 17. juni 2023 Du kan jo si til dem at du kan stille opp for dem, straks de begynner å stille opp for deg, noe de åpenbart ikke gjør. Så har de bare seg selv å takke. Og at de bare forventer at du skal passe barna deres. Det er jo passe sprøtt. Selvfølgelig lov av dem å spørre, men da må man jo tåle et nei, så er mer reaksjonen deres jeg reagerer på. Her må du bare stå på ditt, og nyt dagene med sønnen din med god samvittighet. Og nei, man trenger ikke stille opp for familien sin om det bare går den ene veien. 37 3 11
Populært innlegg Tantemor Skrevet 17. juni 2023 Populært innlegg #5 Skrevet 17. juni 2023 Jeg er så stolt av deg hi, det er fantastisk å høre at du klarte å si nei. Jeg forstår deg veldig godt, og du må for all del stå i det nå og ikke bøye deg i siste liten bare for å gjøre alle glad. Jeg vet så inderlig vel hvordan det er å "må" passe tantebarn som er krevende. Jeg har bitt meg i det og sagt ja mange ganger uten at jeg var i form til det. Jeg ble så stresset av det at jeg mistet nattesøvnen og gikk på en stor smell. Det er ikke verdt det. Du skal kose deg med sønnen din, og gjøre det som faller dere inn. Familien din er sinte nå, ja ja så er de det, men det går over, og gjør det aldri det så er det deres problem. Jeg blir sint jeg på dine vegne at de skal presse deg på en sånn ufin måte. Så vær stolt av at du klarte å si nei. Steng av all kritikk fra familien, og IKKE LA DEG OVERTALE. God ferie 🤗 82 9 23
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 Populært innlegg #6 Skrevet 17. juni 2023 Det kan høres ut som skilsmissen har gjort deg godt, du har lært å si nei. Keep it up! De er jo superegoister, hele gjengen! Du kan godt si at ungene oppfører seg helt uakseptabelt og så lenge de ikke lærer seg folkeskikk, så passer ikke du de. Anonymkode: 62726...f46 64 4 18
Populært innlegg Kinder Skrevet 17. juni 2023 Populært innlegg #7 Skrevet 17. juni 2023 For en egoistisk bror du har, jeg kjenner at jeg blir provosert på dine vegne. Stå på ditt, ts. Broren din er ekstremt urimelig og frekk her. Og tanta di høres ikke helt god ut hun heller. Du får si til henne at hun får tilby seg som barnevakt da, om hun syns så synd i broren din og kona hans. 49 1 10
Intervence Skrevet 17. juni 2023 #8 Skrevet 17. juni 2023 (endret) Bare å stå på! Ikke la deg bli presset. Bare å steng kritikken ut selv om det ikke er enkelt. De har ingen forståelse for deg. Så hvorfor skal du da bry deg om hva de mener? Du må få lov til å prioritere deg selv. Dette her er noe broren din burde ha sakt ifra om i god stund i forveien. Du har sakt du har planer med sønnen din. Hold deg til den storyen. Slike folk er så jævlige respektløse! De forventer å få alt servert på «sølvfatet». Endret 17. juni 2023 av Intervence 19 3
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #9 Skrevet 17. juni 2023 Utrolig bra at du ikke lar deg behandle som den dørmatta familien din tydeligvis tror du er. Keep it up! Anonymkode: 4b9f4...0a0 26 1 11
Eva-Lena Skrevet 17. juni 2023 #10 Skrevet 17. juni 2023 Bare stå på ditt og si nei. Samtidig kan du si du kjenner flere som mente du burde si ja. Du kan anbefale de for broren din. Jeg hadde ikke passet andres barn i min ferie, selv om jeg bare skulle vært hjemme. Ferie er gullverdt og da vil jeg slappe av. 32 6
AnonymBruker 42 Skrevet 17. juni 2023 #11 Skrevet 17. juni 2023 (endret) Det var et utrolig langt innlegg for å fortelle at broren din er tonedøv (evt. alle andre typer på mangel av sanser man kan inneha) 😅 Be han ta seg en bolle (som det heter på KG-esk)... Om dette er noe som ødelegger et "forhold" - så er det ikke et forhold verdt å ha uansett... OG det er selv om det er snakk om familie! Edjith : Dette var virkelig ikke noe å "gruble" over, om det ikke kom tydelig nok frem av innlegget mitt, TS... Endret 17. juni 2023 av AnonymBruker 42 6 5
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #12 Skrevet 17. juni 2023 Så bra at du ikke lar deg bli tråkket på! 💪💪💪 Anonymkode: 35a8e...335 22 1
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 Populært innlegg #13 Skrevet 17. juni 2023 Herregud, be han vokse opp og slutte å sladre til mamma når ting ikke går akkurat som han vil…🙄 Anonymkode: 89e0f...cae 43 7
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #14 Skrevet 18. juni 2023 Gratulerer til deg som setter grenser for deg selv, når din familie ikke evner å tenke eller ta hensyn ❤️ nyt sommeren med din sønn med god samvittighet! Ethvert oppegående menneske skjønner at du trenger å hente deg inn etter alt du har vært gjennom. Det er tydelig hvor du har din bror og svigerinne. Dessverre bør de nok holdes på armlengdes avstand.. Anonymkode: 48cd3...c41 22 1 5
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #15 Skrevet 18. juni 2023 Lol! Løper og sladrer til mamma når han ikke får viljen sin. IKKE gi deg på dette ts, kanskje de lærer at nei betyr nei fremover. Å du skylder da ikke folk en forklaring på hvorfor du ikke kan passe dyr, hus, unger eller hva det måtte være. Anonymkode: 2c77c...cf7 29 1 7
Gjest CSe0gvmY2b Skrevet 18. juni 2023 #16 Skrevet 18. juni 2023 Bra gjort Ts. Nyt ferien med din sønn, og gi F i din egoistiske bror 😉
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 Populært innlegg #17 Skrevet 18. juni 2023 Din søster og tante kan vel være barnevakt, når de mener du skal. Anonymkode: c4bb7...4f3 38 2 11
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #18 Skrevet 18. juni 2023 SÅ bra du sa nei!❤️ Dette er så typisk i noen familier, at en av søsknene får viljen sin i ett og alt. Dette er emosjonell utpressing, og jeg vet altfor godt hvordan det føles. Moren din setter ikke grenser for seg selv, og da skal ikke du ha rett til det heller, ifølge henne. Nå blir det dårlig stemning i ferien, og det er du som klandres, selv om det er broren din og moren din som er urimelige og ikke ser deg og din situasjon. Du er alene med et barn, har det tøft i en omstiliingsfase i livet. Egentlig burde DU få hjelp med barnepass. Jeg føler med deg❤️ Hold ut, og finn noen å snakke med❤️ Anonymkode: 47de4...a5e 20 2 3
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #19 Skrevet 18. juni 2023 Man ser jo hvor barna til broren din har arvet personligheten fra. Han oppfører seg jo som en uoppdragen unge selv. Kos deg i ferien, sammen med barnet ditt ♥️ Anonymkode: 3ce39...3ad 19 4 4
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #20 Skrevet 18. juni 2023 Dette tror jeg ikke veldig på. De skal 2 uker til spania hvor bestemor skal passe dem, og så skulle du ha dem i 10 dager. Så da er det altså nesten 4 uker de forventer at andre skal ta ansvar for deres barn? Anonymkode: f662d...505 6 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå