Mt3 Skrevet 18. juni 2023 #21 Skrevet 18. juni 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Greit nok at de burde byttet med en gang. Men du bør ikke la din dårlige tid gå utover andre, du nektet å gå inn i butikken igjen, noen andre måtte finne i str M, det er dårlig gjort. Det er sånn som gjør at andre og blir vanskelige. Anonymkode: e2ea2...7d2 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): "Bare" er ikke alltid "bare" for en ungdom som er ny i jobben. Selv ikke for første som blir tilkalt. Vil anta antall personer som ombestemmer seg for kjøp ca 5 sekunder etter at de er ferdig i kassen er forsvinnende lavt. Dessuten...dette er en lavpriskjede. Handler jeg på Høier forventer jeg at de løper rundt og finner riktig størrelse. På XXL forstår jeg at jeg må løpe selv. Anonymkode: 5a63c...934 Men nå gikk jo ts inn i butikken og fikk hjelp til å finne strM av en tilfeldig ekspeditør inni butikken, om hun da måtte tatt med seg den kjøpte varen inn i butikken for å få den byttet der inne ved avdelingsdisken så burde disse blitt sendt med inn når hun gikk for å finne rett størrelse. 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #22 Skrevet 18. juni 2023 Mens jeg leste innlegge ditt forestilte jeg meg hvor mange ganger du måtte gå runder rundt og rundt hele butikken😵💫 Anonymkode: 94cf7...be2
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #23 Skrevet 18. juni 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Kassene våre kunne åpnes for retur av "låste" varer, så ikke alle kassesystemer er like og det er dumt å anta det. Anonymkode: 7be8f...1ff Mitt poeng. Det er dumt å anta at det automatisk kan fikses lett. Det er dumt å anta at den som står bak kassa akkurat da har løsningen, da få retunrerer varer 5 sekunder etter at de er kjøpt. Anonymkode: 5a63c...934
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #24 Skrevet 18. juni 2023 Mt3 skrev (11 minutter siden): Men nå gikk jo ts inn i butikken og fikk hjelp til å finne strM av en tilfeldig ekspeditør inni butikken, om hun da måtte tatt med seg den kjøpte varen inn i butikken for å få den byttet der inne ved avdelingsdisken så burde disse blitt sendt med inn når hun gikk for å finne rett størrelse. De var allerede slått inn i kassa. Og må slås ut når bytte skal gjennomføres. Hvorfor da ta de med inn i butikken igjen? De er avhengig av å vite hvilke plagg og størrelser de har, varer må registreres ut, og inn. De kan ikke registrere ut en vare "gratis" og la kunden vandre avgårde med plagget. Anonymkode: 5a63c...934
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #25 Skrevet 18. juni 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Dagens utblåsning 🤯 Jeg var på XXL for å kjøpe inn 4 badeshortser til mine sønner Med noe dårlig tid gikk jeg inn i butikken for å finne, og fant ett stativ der det var nedsatt til 199 kr stk. Tidligere på dagen hadde jeg brettet klær hjemme, da brettet jeg en badeshorts i str L så jeg var ganske sikker på at det var str L jeg skulle kjøpe. Jeg fant – og tok med meg 3 str L Jeg hastet av gårde til kassen og betalte. Da hun i kassen brettet sammen badeshortsene såg jeg at de virket veldig store i str. Så jeg ba om kvittering fordi jeg muligens trengte å bytte. Da sa hun at det ikke er mulig å bytte badeshorts. Ok, men da må jeg se litt mere på de og vurdere om de er for store eller om jeg skal ha str M i stedet, sa jeg. Så jeg gikk litt til siden for kassen og etter nøye vurdering kom jeg frem til at str M ville være det beste. Jeg sa til hun i kassen at jeg heller går for str M. Hun sa jeg skulle gå inn i butikken å hente 3 stk str M. jeg traff på en hyggelig ansatt der som fant str M til meg etter at jeg forklarte at jeg nettopp hadde betalt 3 stk i str L, men at de så noe store ut. Hun sa jeg skulle ta de med til kassen. Så gikk jeg tilbake til kassen og sa at jeg har funnet 3 str M. Da måtte hun tilkalle hjelp – muligens for å slå i retur. Hjelpen kom og hun fikk forklart hvorfor jeg ville bytte, så ringte hun inn i butikken og sa jeg måtte gå inn til avdelingen. Det nektet jeg fordi jeg hadde dårlig tid og det var langt å gå (stor butikk) Og jeg sa at jeg hadde snakket med ei inne i butikken som hjalp meg med å finne str M. Da ringte hun igjen inn i butikken og sa så til meg : «Vi kan ikke bytte badeklær» DA hisset jeg opp! Det endte med at jeg fikk bytte – men jeg følte meg som den «Karen» og blikkene deres viste at de mente jeg var en urimelig og vanskelig kunde. Og jeg måtte huske til neste gang at jeg ikke kunne bytte(!) Det var skikkelig ubehagelig og flaut å stå der og forklare ørten ganger at jeg hadde nettopp betalt de og bedt om kvittering i tilfelle de ikke passet og at jeg fikk fortalt at de ikke kunne byttes - og at jeg derfor ville vurdere en annen størrelse før jeg gikk hjem. Jeg skjønner at unge folk som jobber der ønsker å fylle regler og slikt. Men her var det total mangel på sunn fornuft og evne til å se situasjonen som oppstod. Ja, jeg burde nok ha studert str før jeg betalte, men de hang på hengerel noe brettet og jeg var som sagt rimelig sikker på str L. Og jeg var ikke klar over at de ikke kunne byttes, vanlige bukser kan jo byttes, og det er da ingen som prøver badeshortser uten boxere/truser på. Men jeg skjønner jo prinsippet om å ikke få bytte badeklær. Men jeg hadde ikke engang vært utenfor butikken når jeg fant ut jeg hadde kjøpt feil størrelse 😅😅 Anonymkode: ab558...511 Hvorfor så stor skrift??? Anonymkode: 2a5c7...652 2
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #26 Skrevet 18. juni 2023 Hvorfor skal hele verden stå på pinne for deg fordi du har dårlig tid? Du kunne selv gått inn til avdeling og henta døden rett størrelse! Jeg blir flau på dine vegne. At du ikke tok tøyet ut av butikken er greit, men de er like fullt slått ut i kassa og er ikke en plankekjørt retur! Anonymkode: 63b00...a76 1
Boetica Skrevet 18. juni 2023 #27 Skrevet 18. juni 2023 Herregud så elendig kundebehandling. Jeg nekter å tro at det er umulig å slå en vare i retur. Når jeg opplever sånt går jeg aldri tilbake til den butikken. Det er nok å velge i. 3
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #28 Skrevet 20. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 18.6.2023 den 16.45): Hvorfor skal hele verden stå på pinne for deg fordi du har dårlig tid? Du kunne selv gått inn til avdeling og henta døden rett størrelse! Jeg blir flau på dine vegne. At du ikke tok tøyet ut av butikken er greit, men de er like fullt slått ut i kassa og er ikke en plankekjørt retur! Anonymkode: 63b00...a76 Ts her. jeg gikk inn å hentet rett størrelse. Gikk tilbake til kassen med str M og fikk etterhvert beskjed om å gå inn igjen 🤦♀️ DET nektet jeg. Anonymkode: ab558...511 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #29 Skrevet 20. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 18.6.2023 den 15.57): Herlighet, skjerp dere! Dette er jo usedvanlig dårlig kundebehandling (jeg har selv jobbet mange år i butikk). Det er lov å bruke hodet og skjønn - her har ikke TS vært ute av butikken. Det er en grunn til at badetøy ikke kan byttes, men i dette tilfellet var jo den grunnen åpenbart ikke til stede. Anonymkode: ac7ad...1ba Helt enig! Er lov å bruke dømmekraft!Hun var jo i butikken... Merkelig at du kan prøve badetøy og ubdertøy i butikken men ikke hjemme.. Anonymkode: 8c8a5...725
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #30 Skrevet 20. juni 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ts her. jeg gikk inn å hentet rett størrelse. Gikk tilbake til kassen med str M og fikk etterhvert beskjed om å gå inn igjen 🤦♀️ DET nektet jeg. Anonymkode: ab558...511 Det er alltid sånn på XXL at du må inn i butikken til riktig avdeling med retur og reklamasjon... Anonymkode: 0f76f...4ff
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #31 Skrevet 20. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 18.6.2023 den 16.16): Jeg skjønner at ts reagerte på at hun ikke skulle få bytte badetøy som ikke hadde vært ute av butikken engang. Men litt spesielt at du betalte før du sa i fra at du ville bytte. Anonymkode: ae014...d47 Ts her. Ja - hun i kassa slo inn varene og jeg betalte og da tok hun av hengerene og la de i sammen- og jeg såg da at de var ganske store i størrelsen. Så jeg ba om kvittering i tilfelle jeg måtte bytte. Noe jeg ofte gjør når jeg er usikker på størrelsen på f.eks T-skjorter, bukser. Fikk så beskjed om at de ikke byttet badetøy - DERFOR ville jeg vurdere størrelsen nøye for ikke å kaste bort 600kr i feil størrelse. Men i følge XXL så ble det ett problem selv om jeg ikke hadde forlatt butikken 🤷♀️ Anonymkode: ab558...511
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #32 Skrevet 20. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er alltid sånn på XXL at du må inn i butikken til riktig avdeling med retur og reklamasjon... Anonymkode: 0f76f...4ff Ok- da burde de i avdelingen sagt det til meg når jeg var inne for å hente str M. Jeg fikk jo hjelp til å finne rett størrelse. Da sa de jeg skulle gå tilbake til kassen Anonymkode: ab558...511 1
Million Skrevet 20. juni 2023 #33 Skrevet 20. juni 2023 Så lenge shortsene fortsatt lå på disken ved kassa og ikke hadde forlatt butikken, ser jeg absolutt saken fra din side, ts, og er enig med deg. Hadde nok blitt forbannet på de ansatte selv om de skulle ri regelverket så til de grader og ikke utvise sunn fornuft og logikk. GRUNNEN til at badetøy ikke kan byttes er jo fordi de kan ha sittet på en naken kropp på intime steder. Det sier seg jo selv at badeshortsene ikke kan ha vært gjennom noe sånt, der de lå på butikkens egen disk! Synes du gjorde rett i å stå på ditt og bli littegranne sint, jeg! 😄 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #34 Skrevet 20. juni 2023 Som butikkansatt selv har jeg fått printet inn at kundens behov kommer først, og man skal alltid prøve å finne en løsning for kunden. I ditt tilfelle skulle det ikke vært noe problem i det hele tatt, man ser jo på kvitteringen at varen er kjøpt for noen minutter siden og tar en individuell vurdering. Du skal ihvertfall ikke ha dårlig samvittighet for at du skapte bry, butikkene er der tross alt for kundene👍🏻 Anonymkode: 19737...2d9 3
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #35 Skrevet 20. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 18.6.2023 den 16.45): Hvorfor skal hele verden stå på pinne for deg fordi du har dårlig tid? Du kunne selv gått inn til avdeling og henta døden rett størrelse! Jeg blir flau på dine vegne. At du ikke tok tøyet ut av butikken er greit, men de er like fullt slått ut i kassa og er ikke en plankekjørt retur! Anonymkode: 63b00...a76 Helt feil. Butikkens oppgave er å stå på pinne for kunden! De lever av kundene og må også kunne gjøre individuelle fornuftige vurderinger, det er en stor del av jobben. Det heter serviceyrke av en grunn. Anonymkode: 19737...2d9 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå