GĂ„ til innhold

XXL - for en opplevelse😛

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dagens utblĂ„sning đŸ€Ż
Jeg var pÄ XXL for Ä kjÞpe inn 4 
badeshortser til mine sÞnner

Med noe dÄrlig tid gikk jeg inn i butikken for Ä finne, og fant ett stativ der det var nedsatt til 199 kr stk.

Tidligere pÄ dagen hadde jeg brettet klÊr hjemme, da brettet jeg en badeshorts i str L sÄ jeg var ganske sikker pÄ at det var str L jeg skulle kjÞpe.

Jeg fant – og tok med meg 3 str L Jeg hastet av gĂ„rde til kassen og betalte. Da hun i kassen brettet sammen badeshortsene sĂ„g jeg at de virket veldig store i str. SĂ„ jeg ba om kvittering fordi jeg muligens trengte Ă„ bytte. 

Da sa hun at det ikke er mulig Ä bytte badeshorts. 

Ok, men da mÄ jeg se litt mere pÄ de og vurdere om de er for store eller om jeg skal ha str M i stedet, sa jeg. SÄ jeg gikk litt til siden for kassen og etter nÞye vurdering kom jeg frem til at str M ville vÊre det beste.

Jeg sa til hun i kassen at jeg heller gÄr for str M. Hun sa jeg skulle gÄ inn i butikken Ä hente 3 stk str M. 
jeg traff pÄ en hyggelig ansatt der som fant str M til meg etter at jeg forklarte at jeg nettopp hadde betalt 3 stk i str L, men at de sÄ noe store ut. Hun sa jeg skulle ta de med til kassen.

SĂ„ gikk jeg tilbake til kassen og sa at jeg har funnet 3 str M. Da mĂ„tte hun tilkalle hjelp – muligens for Ă„ slĂ„ i retur. 

Hjelpen kom og hun fikk forklart hvorfor jeg ville bytte, sÄ ringte hun inn i butikken og sa jeg mÄtte gÄ inn til avdelingen. Det nektet jeg fordi jeg hadde dÄrlig tid og det var langt Ä gÄ (stor butikk) Og jeg sa at jeg hadde snakket med ei inne i butikken som hjalp meg med Ä finne str M.

Da ringte hun igjen inn i butikken og sa sÄ til meg : «Vi kan ikke bytte badeklÊr»

DA hisset jeg opp! Det endte med at jeg fikk bytte – men jeg fĂžlte meg som den «Karen» og blikkene deres viste at de mente jeg var en urimelig og vanskelig kunde. Og jeg mĂ„tte huske til neste gang at jeg ikke kunne bytte(!) Det var skikkelig ubehagelig og flaut Ă„ stĂ„ der og forklare Ăžrten ganger at jeg hadde nettopp betalt de og bedt om kvittering i tilfelle de ikke passet og at jeg fikk fortalt at de ikke kunne byttes  - og at jeg  derfor ville vurdere en annen stĂžrrelse fĂžr jeg gikk hjem. 

Jeg skjÞnner at unge folk som jobber der Þnsker Ä fylle regler og slikt. Men her var det total mangel pÄ sunn fornuft og evne til Ä se situasjonen som oppstod. Ja, jeg burde nok ha studert str fÞr jeg betalte, men de hang pÄ hengerel noe brettet  og jeg var som sagt rimelig sikker pÄ str L. Og jeg var ikke klar over at de ikke kunne byttes, vanlige bukser kan jo byttes, og det er da ingen som prÞver badeshortser uten boxere/truser pÄ. Men jeg skjÞnner jo prinsippet om Ä ikke fÄ bytte badeklÊr.
Men jeg hadde ikke engang vĂŠrt utenfor butikken nĂ„r jeg fant ut jeg hadde kjĂžpt feil stĂžrrelse 😅😅

Anonymkode: ab558...511

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette kunne du vurdert nÄr du sto ved stativet og ikke i kassen. At du tar dÄrlige valg nÄr du har det travelt er ikke personen i kassa, eller forsÄvidt xxl sin feil. Det er helt vanlig at badetÞy ikke kan byttes, shorts eller bikinitruse. 

Dette er ikke flaut for noen andre enn deg, med god grunn. 

Anonymkode: 8e7c5...baf

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet

Enig, med den over her. Dette burde du vurdert fÞr du betalte. Du lagde unÞdig mye styr fordi du ikke vurderte stÞrrelsen fÞr du «sÄ» shortsene i kassa. 

Anonymkode: c29ac...936

• Liker 5
Skrevet

Har vÊrt ute for slike kunder som TS. For noen brÄkebÞtter. MÄ pÄ dÞd Ä liv lage mest mulig styr.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du kunne ha vurdert bedre og XXL kunne ha visst bedre skjÞnn. Men hey, det er Norge, alt skal gÄ etter tekstboka og skjÞnn er vi for late til Ä bruke i hverdagen.  

Anonymkode: 7be8f...1ff

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du plukker feil stĂžrrelse.

Du tenker deg ikke om fĂžr du er i kassa.

Du har ikke satt deg inn i butikkens regler (og det som egentlig er generelle regler i butikker); badetĂžy/undertĂžy byttes ikke.

Du drar et Karen-tantrum i kassa. 

Huff.... 

Anonymkode: 5a63c...934

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Herlighet, skjerp dere! Dette er jo usedvanlig dÄrlig kundebehandling (jeg har selv jobbet mange Är i butikk). Det er lov Ä bruke hodet og skjÞnn - her har ikke TS vÊrt ute av butikken. Det er en grunn til at badetÞy ikke kan byttes, men i dette tilfellet var jo den grunnen Äpenbart ikke til stede.

Anonymkode: ac7ad...1ba

• Liker 15
  • Nyttig 8
Skrevet

Her er ikke TS "Karen" eller spesielt vanskelig.  Å  nekte "bytte" varer som ikke har vĂŠrt utenfor butikken tyder pĂ„ "regelstyrt" personale som ikke forstĂ„r Ă„rsaken til at en del varer ikke byttes.

• Liker 11
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Herlighet, selvsagt kunne hun bytte nĂ„r hun fortsatt var i kassa 😂 er jo av hygieniske Ă„rsaker det ikke byttes, sĂ„ dette var bare tĂ„pelig av betjeningen.

Anonymkode: 1c45f...b86

• Liker 10
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nÄ):

Herlighet, skjerp dere! Dette er jo usedvanlig dÄrlig kundebehandling (jeg har selv jobbet mange Är i butikk). Det er lov Ä bruke hodet og skjÞnn - her har ikke TS vÊrt ute av butikken. Det er en grunn til at badetÞy ikke kan byttes, men i dette tilfellet var jo den grunnen Äpenbart ikke til stede.

Om du selv har jobbet i butikk sÄ vet du fÞlgende;

Badeshorten er solgt. De er slÄtt inn i kassa. Det er sperre for Ä bytte disse. SelvfÞlgelig mÄ en tenÄring/sommervikar ha hjelp nÄr noen er sÄ tette at de ikke tenker seg om fÞr de handler ting som ikke kan byttes. 

Fullt mulig de mÄtte overkjÞre systemet og gjÞre noe de senere ville fÄtt refs for bare for Ä fÄ Karen bort fra butikken. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
anonym 4545 skrev (1 minutt siden):

Her er ikke TS "Karen" eller spesielt vanskelig.  Å  nekte "bytte" varer som ikke har vĂŠrt utenfor butikken tyder pĂ„ "regelstyrt" personale som ikke forstĂ„r Ă„rsaken til at en del varer ikke byttes.

Eller et kassesystem som er lÄst for returer av varer som ikke kan byttes. 

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Godt poeng som jeg ikke tenkte pÄ.

AnonymBruker
Skrevet
anonym 4545 skrev (Akkurat nÄ):

Godt poeng som jeg ikke tenkte pÄ.

Alt kan overstyres, men ikke alle ansatte kan gjÞre det. 

AnonymBruker
Skrevet

DÄrlig kundeservice nÄr du fortsatt var inne i butikken. Litt ekstra burde man gi, det er ikke et problem for de om det ikke er mye folk 

Anonymkode: 60980...776

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjÞnner at ts reagerte pÄ at hun ikke skulle fÄ bytte badetÞy som ikke hadde vÊrt ute av butikken engang.

Men litt spesielt at du betalte fĂžr du sa i fra at du ville bytte.

Anonymkode: ae014...d47

• Liker 1
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Om du selv har jobbet i butikk sÄ vet du fÞlgende;

Badeshorten er solgt. De er slÄtt inn i kassa. Det er sperre for Ä bytte disse. SelvfÞlgelig mÄ en tenÄring/sommervikar ha hjelp nÄr noen er sÄ tette at de ikke tenker seg om fÞr de handler ting som ikke kan byttes. 

Fullt mulig de mÄtte overkjÞre systemet og gjÞre noe de senere ville fÄtt refs for bare for Ä fÄ Karen bort fra butikken. 

De skriver jo bare en forklaring bak pÄ byttelappen som legges i kassen, kvitteringen vil jo vise at det gikk sÄ kort tid mellom byttet at ts umulig kan ha brukt badebuksen utenfor butikken.

Den i kassen fikk jo hjelp av en som kunne overstyre systemet, sÄ da kunne de spart seg for protester nÄr byttet skjedde sÄ raskt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Greit nok at de burde byttet med en gang. Men du bÞr ikke la din dÄrlige tid gÄ utover andre, du nektet Ä gÄ inn i butikken igjen, noen andre mÄtte finne i str M, det er dÄrlig gjort. Det er sÄnn som gjÞr at andre og blir vanskelige. 

Anonymkode: e2ea2...7d2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Mt3 skrev (1 minutt siden):

De skriver jo bare en forklaring bak pÄ byttelappen som legges i kassen, kvitteringen vil jo vise at det gikk sÄ kort tid mellom byttet at ts umulig kan ha brukt badebuksen utenfor butikken.

Den i kassen fikk jo hjelp av en som kunne overstyre systemet, sÄ da kunne de spart seg for protester nÄr byttet skjedde sÄ raskt.

"Bare" er ikke alltid "bare" for en ungdom som er ny i jobben. Selv ikke for fÞrste som blir tilkalt. 

Vil anta antall personer som ombestemmer seg for kjÞp ca 5 sekunder etter at de er ferdig i kassen er forsvinnende lavt. 

Dessuten...dette er en lavpriskjede. Handler jeg pÄ HÞier forventer jeg at de lÞper rundt og finner riktig stÞrrelse. PÄ XXL forstÄr jeg at jeg mÄ lÞpe selv. 

• Liker 1
Gjest Elooon
Skrevet

NÄ vet du det til neste gang at du mÄ du finne ut av dette fÞr du betaler. At du har dÄrlig tid er ingen unnskyldning. Da mÄ du gi deg selv bedre tid.
De som jobber i butikken har ikke gjort noe galt her.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Kassene vÄre kunne Äpnes for retur av "lÄste" varer, sÄ ikke alle kassesystemer er like og det er dumt Ä anta det.

Anonymkode: 7be8f...1ff

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Opprett ny...