Gå til innhold

Hvor mye penger har dere på konto?

provhekk86

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

K37 - 27 000 på brukskonto, 850 000 på sparekonto. Skulle ha satt dem i fond eller noe, men aner ikke hvordan. Samtidig skal vi kjøpe bolig etterhvert så lønner seg vel kanskje ikke. 

Anonymkode: 140d1...4c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

På brukskontoen er det 0,47 kroner.

K41

Anonymkode: 452b6...2bb

• Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

K37 - 27 000 på brukskonto, 850 000 på sparekonto. Skulle ha satt dem i fond eller noe, men aner ikke hvordan. Samtidig skal vi kjøpe bolig etterhvert så lønner seg vel kanskje ikke. 

Blir det litt offtopic, men investering i fond er ganske rett frem, så anbefaler å sette seg ned en time eller to og bare lese seg litt opp. Men hvis planen er å kjøpe bolig de nærmeste 2-3 årene, så ville jeg latt de stå på høyrentekonto til det er i boks. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

M28, Ca 10 k på bruks, 40 k på spar, og 100 k i aksjer, samt boliglån opp til ørene. 

Endret av drohatha
Legge til alder
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

850k på sparekonto er mye. Hadde tatt kontakt med banken om veiledning om fond. Er vell rett tid å kjøpe fond på også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Per dags dato har jeg minst verdier på konto grunnet inflasjon spiser opp all verdi, og på grunn av svak krone og stigende gull/sølv så har jeg heller investert i det.

Har per dags dato 50,000,- i sølv. Nettopp flyttet to ganger og det blir den siste på veldig lang tid! Flyttingen har spist opp 30-40,000,-

Skal starte igjen med å spare ca. 9,000,- (i sølv) per måned igjen. Det å ha sølv/gull vil beskytte meg mot fullstendig kollaps ettersom alle i utlandet vil alltid være interessert i det. Det er dessuten en trygghet for meg å ha fysiske verdier fremfor "monopol penger" som er oppblåst pyramidespill, og dersom sentral bankene kommer til å innføre digitale valutaer vil verdien til valutaen kollapse helt.

Har per dags dato ingen tro på at den norske valutaen vil styrke seg igjen med tanke på inkompente investorer som mener masse gjeld er bedre enn å ha masse penger på sparekontoen (snakker om nok/usd). Failet økonomisk land som USA har sterkere valuta enn det lille landet norge som har oppsparte midler til å holde landet oppe ti år uten inntekt.

USA kan ikke holde landet oppe ei uke uten å trykke opp mere penger. Noe annet jeg bekymrer meg over er den stadig svakere valutaen vil bli neste venezuela med god bidrag ifra våre inkompente politikere (høyre og venstresiden) nesten ingen som har jobbet i arbeidslivet, men skal bestemme over hvordan utfallet til næringslivet vil bli og som heller ikke har noen forståelse for formueskatten. De skremmer bort alle til å investere i landet.

M30

Endret av Intervence
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Rundt 25k på brukt og 600k på spare/bsu?

Anonymkode: c1f22...c1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Just now, provhekk86 said:

850k på sparekonto er mye. Hadde tatt kontakt med banken om veiledning om fond. Er vell rett tid å kjøpe fond på også. 

Litt risky med fond på kort sikt og de har snart tenkt å kjøpe bolig. Vil ikke anbefale fond da.

Anonymkode: 88049...0a0

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

101.000 på brukskonto (pga feriepenger) 

og ca 150.000 på sparekonto :) 

K35 

Anonymkode: 7adeb...229

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Litt risky med fond på kort sikt og de har snart tenkt å kjøpe bolig. Vil ikke anbefale fond da.

Anonymkode: 88049...0a0

Sant nok👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

K26 16 000kr på bruks/25 000kr på buffer og 110 000kr i fond.

Anonymkode: 6964e...d97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Totalt 60k. Masse gjeld og ingen sparekonto:( k38

Anonymkode: cbed5...bad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Automagisk
provhekk86 skrev (20 minutter siden):

Rett tid å kjøpe fond nå?..Hvis du mener aksjefond sier krystallkula mi det stikk motsatte egentlig..minner veldig om situasjonen i 08 dette og fortsatt stigende renter er gift for aksjemarkedet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...