Gå til innhold

Dette gjorde skikkelig vondt..ekskludert fra familiegruppe på chattekanal

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jrg må bare få ut tankene mine, for jeg kjenner dette var skikkelig vondt.

I dag fikk jeg tilsendt en innbydelse til en gruppe, noe jeg syns var skikkelig koselig. Jeg er ikke særlig opptatt av soMe, men syns familiegrupper er veldig kjekt, da vi kan oppdatere hverandre om den travle hverdagen, med bilder og kommentarer. 
Som sagt, jeg fikk i dag en slik invitasjon. Dette var fra mannens side av familien. Hele familien var inkludert i gruppen. 
Jeg spurte mannen min om han også hadde fått invitasjon, da han plutselig sa at gruppen hadde vært siden mars/april. 
Jeg fikk skikkelig klump i magen..og følte meg ekskludert rett og slett.

Mannen min har vært aktiv på gruppen, men sa at han ikke hadde kommet på at jeg ikke var en del av den..og det er egentlig det som såret mest. At han ikke engang har lagt merke til at jeg mangler. Jeg var den eneste som manglet, ellers var alle inkludert. 

Det har aldri vært konflikter i familien, jeg har alltid ordnet med presanger, selskaper, middagsbesøk osv med familien hans..så hvorfor jeg var ekskludert vet jeg ikke :( :( 

SoMe interesserer meg som sagt ikke i stor grad, så hvorfor gjør dette så veldig vondt? Det føles som om jeg ikke blir regnet med som en del av familien, som om jeg ikke har noen rolle i hans familie. Vi har vært sammen i 14 år, har snart 10 års bryllupsdag og felles barn..så jeg er ikke ny i familien heller (vi har vært sammen lengst av alle ac hans søsken). 

Nå frister det ikke å treffe dem..og jeg er skikkelig skuffet over mannen min. 

Anonymkode: ab78c...db6

• Hjerte 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville nok følt det samme, men tenkt at dette er en stor forglemmelse. Hvem var det som la deg til ?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge mannen din er invitert med i gruppen, så er ikke dere som familie ekskludert. Du skriver at du ikke er særlig opptatt av some, kanskje den som opprettet gruppen kun la til de familiemedlemmene de pleier å kommunisere med på denne plattformen, og har lagt det opp til de "biologiske" slekningene å legge til sine nærmeste som også tilhører familien. 

F.eks om jeg hadde skullet lage en gruppe med mannens familie så er det flere jeg ikke har hatt noe kontakt med på some og som jeg hadde tenkt at det er baturlig at deres samboer/ektefelle tar ansvar for å videreformidle til og eventimuelt invitere inn i gruppa. 

Tenker dermed at dette er et problem som ligger mellom deg og mannen din - ikke resten av hans familie. Hvorfor har ikke han snakket med deg om denne gruppa før? 

Anonymkode: 18259...4a5

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
Klott skrev (9 minutter siden):

Jeg ville nok følt det samme, men tenkt at dette er en stor forglemmelse. Hvem var det som la deg til ?

Det var hans bror som la meg til.

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Så lenge mannen din er invitert med i gruppen, så er ikke dere som familie ekskludert. Du skriver at du ikke er særlig opptatt av some, kanskje den som opprettet gruppen kun la til de familiemedlemmene de pleier å kommunisere med på denne plattformen, og har lagt det opp til de "biologiske" slekningene å legge til sine nærmeste som også tilhører familien. 

F.eks om jeg hadde skullet lage en gruppe med mannens familie så er det flere jeg ikke har hatt noe kontakt med på some og som jeg hadde tenkt at det er baturlig at deres samboer/ektefelle tar ansvar for å videreformidle til og eventimuelt invitere inn i gruppa. 

Tenker dermed at dette er et problem som ligger mellom deg og mannen din - ikke resten av hans familie. Hvorfor har ikke han snakket med deg om denne gruppa før? 

Anonymkode: 18259...4a5

Det var ikke bare «biologiske» som var lagt til..det var folk som har kommet inn i familien for bare 1 år siden, svigerforeldre til noen osv. Så den eneste som manglet var meg. 

Vi har god kontakt ellers, og er en relativt liten familie på hans side..så jeg syns det er sårt og merkelig at jeg liksom blir helt glemt..attpåtil i flere mnd. 

Han sa at han ikke hadde registrert at jeg ikke var på gruppen, og forsto først ikke hvorfor dette skulle være vondt..jeg syns det er meget spesielt at han ikke la merke til at jeg ikke var der. 
Det virket ikke som han forsto hvor den såre følelsen kom fra før jeg spurte hvordan han selv ville opplevd å være den eneste som ikke var inkludert i en familiegruppe. Etter det har han vært lei seg og bedt om unnskyldning. Jeg har godtatt unnskyldningen..men det hele føles bare helt feil..som om jeg er helt uten betydning for han og familien. 

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker ikke over å sjekke hvem som er medlem i disse gruppene. Så jeg synes det høres sannsynlig ut at mannen din ikke hadde sett at du ikke var medlem. Det er lett å glemme å legge til alle. Og ikke fordi det er noe dumt. Kanskje den som opprettet gruppen ikke har deg på vennelisten, og bare la til noen og tenkte at andre kunne legge til de som manglet, og så så ikke mannen din at du manglet.

Anonymkode: 08e66...2a9

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

- hvem la deg til? 

- hvorfor snakket han aldri om gruppen til deg?

hadde følt det samme som deg. 

Anonymkode: 9f19b...7ac

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mang er dere i denne familegruppa? Er det veldig mang kan det rett og slett ha vært en glipp. Jeg opplevde selv at et familiemedlem glemte å legge til samboeren min i en familigruppe han opprettet. Han har alltid sendt fb invitasjoner til andre familieanledninger, og ved vedkommende like samboeren min. Så jeg var helt sikker på det var en glipp og valgte å sende en mld til vedkommende og få det bekreftet. Kunne sikkert godt bare ha invitert med samboer selv, men tenkte han ville satt større pris om den som startet gruppa inviterte ham.

Så igjen, dette var nok en glipp. At samboeren din ikke har hengt seg opp i dette eller lagt merke til det handler nok mest om at han er en mann😄 Det er typisk oss kvinner som legger tydelig merke til slike detaljer.

Anonymkode: 60358...3c0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

- hvem la deg til? 

- hvorfor snakket han aldri om gruppen til deg?

hadde følt det samme som deg. 

Anonymkode: 9f19b...7ac

- Min svoger

- Aner ikke? Men jeg syns det er merkelig at han aldri registrerte at jeg ikke var med i samtalen som har foregått i gruppen.. 

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hvor mang er dere i denne familegruppa? Er det veldig mang kan det rett og slett ha vært en glipp. Jeg opplevde selv at et familiemedlem glemte å legge til samboeren min i en familigruppe han opprettet. Han har alltid sendt fb invitasjoner til andre familieanledninger, og ved vedkommende like samboeren min. Så jeg var helt sikker på det var en glipp og valgte å sende en mld til vedkommende og få det bekreftet. Kunne sikkert godt bare ha invitert med samboer selv, men tenkte han ville satt større pris om den som startet gruppa inviterte ham.

Så igjen, dette var nok en glipp. At samboeren din ikke har hengt seg opp i dette eller lagt merke til det handler nok mest om at han er en mann😄 Det er typisk oss kvinner som legger tydelig merke til slike detaljer.

Anonymkode: 60358...3c0

Det er 8 stk totalt (9 med meg nå). Vi er en relativt liten familie på den siden..så jeg syns bare det er vondt og litt merkelig at èn blir glemt..så viktig er min tilstedeværelse liksom 🤪😞

Jeg syns det var flott av deg å spørre ifht samboeren din..og det betyr jo at du selv oppdaget at han ikke var inkludert. 

• Liker 1
Skrevet

Dette hadde ikke jeg brydd meg om. Ble selv lagt til familiegruppen til mannen for en stund siden og da hadde gruppen eksistert lenge. Ble utrolig glad da de la meg og tenkte ikke over at «noen» burde invitert meg inn før.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Når det bare var 8 stykker synrs jeg deg et rart de glemte deg.. Så skjønner skuffelsen 

Anonymkode: 446e4...1dc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg opplevde akkurat det samme med min svigerfamilie. De hadde en gruppe der alle var med, unntatt jeg. Min mann hadde heller ikke lagt merke til det… (han legger merke til om det er en ny bok i bokhylla, så synes det var merkelig jeg da….). Jeg ble lagt til fordi jeg spurte, men da var hele historikken bakover slettet. Hyggelig.. 

Anonymkode: 4568d...035

AnonymBruker
Skrevet
Kvalitet skrev (7 minutter siden):

Dette hadde ikke jeg brydd meg om. Ble selv lagt til familiegruppen til mannen for en stund siden og da hadde gruppen eksistert lenge. Ble utrolig glad da de la meg og tenkte ikke over at «noen» burde invitert meg inn før.

Så alle andre inngifte var med, unntatt deg, og du tenkte ikke over det…? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så alle andre inngifte var med, unntatt deg, og du tenkte ikke over det…? 

Jeg har ikke oversikt over hvem som nå er med i gruppa, men en del inngifte er med. Tenkte ikke over det nei, ble tvert om litt rørt da jeg ble invitert inn. Vi hadde «bare» vært sammen 5 år på det tidspunktet og er verken gift eller har barn sammen. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Kvalitet skrev (1 minutt siden):

Jeg har ikke oversikt over hvem som nå er med i gruppa, men en del inngifte er med. Tenkte ikke over det nei, ble tvert om litt rørt da jeg ble invitert inn. Vi hadde «bare» vært sammen 5 år på det tidspunktet og er verken gift eller har barn sammen. 

Høres ikke ut som samme problemstilling da.

Hvis svigerfamilien er en søskenflokk på 4 + foreldrene. Alle er gift = 10 stk totalt. 

Så er 9 av 10 i gruppa, du er eneste som er utelatt. Da er det sårt. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvis svigerfamilien er en søskenflokk på 4 + foreldrene. Alle er gift = 10 stk totalt. 

Hvis det er sårt for deg er det en reel følelse som du har all rett å ha uavhengig om jeg ville følt det på samme måte eller ikke. Mange svar her i tråden bekrefter at de ville følt det som deg, jeg ville følt det annerledes. Ikke noe rett eller galt her😊

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Den som har invitert har sikkert glemt deg, men ikke bevisst. Jeg er med i noen slike grupper, og må si at jeg aldri har sjekket hvem som er med av andre, jeg ser kun snapene uten å tenke videre på der. Mannen min tror jeg er med på  alt mulig han er med på, men han har jo aldri sjekket det selv. Mange folk tenker ikke på slikt. 

Anonymkode: 8de59...b6b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Man kan være glemt. Folk må ikke overdramatisere! 

• Liker 1
Skrevet

Om man ikke bevisst går inn og sjekker medlemmene i ei gruppe, så er det ikke sikkert man tenker over om noen som burde være der, mangler. Ikke alle er særlig aktive i slike grupper, og de har gjerne bare antatt at du ikke er inne og leser i gruppa selv om du er medlem…nå har tydeligvis svogeren din vært inne og sjekket medlemmene, oppdaget at du ikke var der, og lagt deg til. 
Om du ikke er så aktiv på some, er nok mannen din vant til å ha et liv på sosiale media som ikke inkluderer deg noe særlig. Ikke ta det så tungt☺️

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Man kan være glemt. Folk må ikke overdramatisere! 

Hvor sårt det er  handler jo også om tidligere erfaringer med de folka som «glemmer» deg da. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Dette ville jeg tatt med knusende ro og kommet meg videre i livet. Jeg synes du overdramatiserer . .

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...