Gå til innhold

Gått ned 15kg, men ikke der jeg trenger det mest…

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har gått ned 15kg over lang tid, men kun der jeg har trengt det minst… det er så frustrerende! Har gledet meg til å kjøpe skikkelige jeans, men om det skal passe rundt hofte/mage blir det aaaltfor stort ellers…  Har dessverre hengemage og føler ikke det blir mindre. Samme meg topper, må ned i m/l i overkroppen, men for at det skal passe nedre halvdel må jeg opp i en stor L eller XL. 

noen med samme opplevelse? Når forsvant vekten fra problemområdet?

Anonymkode: 027c1...43f

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Du kan ikke punktslanke deg. Hvis du har overflødig hud, så kan du evt få det operert bort.

Anonymkode: 4b8f7...b07

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har delvis samme erfaring, at magen og midjen er det siste som  forsvinner.

Det som har hjulpet for meg, er når jeg i periode har spist etter streng keto. Helst fritt for karbohydrater, men tillatt enkelte matvarer med inntil ca 5 gram karbohydrater. For meg er dette eneste måten å få redusert midtpartiet.

Ser også at midjen og ansikt svulmer opp når jeg spiser karbohydrater, selv om jeg er i kcal underskudd og bruker spisevindu/ periodisk faste og har ukentlig vekttap.

Anonymkode: 384f6...ac8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jeg har delvis samme erfaring, at magen og midjen er det siste som  forsvinner.

Det som har hjulpet for meg, er når jeg i periode har spist etter streng keto. Helst fritt for karbohydrater, men tillatt enkelte matvarer med inntil ca 5 gram karbohydrater. For meg er dette eneste måten å få redusert midtpartiet.

Ser også at midjen og ansikt svulmer opp når jeg spiser karbohydrater, selv om jeg er i kcal underskudd og bruker spisevindu/ periodisk faste og har ukentlig vekttap.

Anonymkode: 384f6...ac8

Levde lavkarbo i flere år og følte magen var mindre oppblåst da og trakk seg mer sammen, men dessverre tåler jeg det ikke lengre… Alt jeg spiser renner rett igjennom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Du kan ikke punktslanke deg. Hvis du har overflødig hud, så kan du evt få det operert bort.

Anonymkode: 4b8f7...b07

Det er jeg klar over, er bare så frustrerende at der jeg trenger det mest forsvinner det minst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har samme problem. På overkroppen er jeg slank, tydelige kragebein og midje på 70 cm. Bruker stort sett M. Men rumpe og lår er imidlertid enorme, må ha XL i bukser. Tror ikke det er så mye å gjøre med, annet enn å gå ned enda mer. Men jeg får så mye løshud så jeg tror jeg bare må gi meg.

Anonymkode: 063bb...69e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Har dere blitt utredet for lipødem? Det er fett som ikke er mulig å slanke bort. 

Anonymkode: 44d96...d0c

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Har dere blitt utredet for lipødem? Det er fett som ikke er mulig å slanke bort. 

Jeg har ingen smerter, så da vil jeg tro jeg bare er sånn. 

Anonymkode: 063bb...69e

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Samme her. Underbar pæreform. Gikk ned til bmi på 23 men var fortsatt 2 størrelser større nede enn oppe. 

Anonymkode: cf89f...607

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Man kan bruke livet på å være missfornøyd og føle seg ukomfortabel. Eller man kan innse at man har den kroppen man har, og at andre ikke bryr seg så mye. 

Anonymkode: b127f...993

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jepp alltid en str større nede enn oppe. 

Anonymkode: 60f34...c9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 hour ago, AnonymBruker said:

Man kan bruke livet på å være missfornøyd og føle seg ukomfortabel. Eller man kan innse at man har den kroppen man har, og at andre ikke bryr seg så mye. 

Dette.

Dette er det ene livet du har. Tror vi er mange som kommer til å ligge på dødsleie og tenke at man har brukt altfor mye tid på å hate seg selv og kroppen man har 

Anonymkode: 673d4...c8a

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Dette.

Dette er det ene livet du har. Tror vi er mange som kommer til å ligge på dødsleie og tenke at man har brukt altfor mye tid på å hate seg selv og kroppen man har 

Anonymkode: 673d4...c8a

Nettopp

Jeg tok meg i nakken mot slutten av 30-årene, heldigvis. For livet mitt så langt;

10-14, tidlig pubertet, følte meg som en kjempe der jeg raget over gutta. 

15-19, for stor rumpe, for flat i front. Undervektig BMI, følte meg likevel stor da jeg aldri ble vant med tenåringskroppen. 

20-30 (gikk opp noen veldig kledelige kilo). Da begynte virkelig kampen mot kiloene. Granskning av mage i speilet. Innlegg i BH. 

31-35 Stadig irritert på disse kiloene (normalvektig BMI), fortsatt irritert på pære-fasong. Slet meg gjennom varme sommerfester med for trangt hold-inn undertøy. 

Ironien; jeg har hele tiden hatt fantastiske venner som liker meg for meg. Jeg har hatt en fantastisk mann i 20+ år nå, som har sett alt av kropp, og elsker meg for meg.

Så å ha kastet bort så mye tid på dette her, det er bare dumt. 

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 18.6.2023 den 0.05):

Har gått ned 15kg over lang tid, men kun der jeg har trengt det minst… det er så frustrerende! Har gledet meg til å kjøpe skikkelige jeans, men om det skal passe rundt hofte/mage blir det aaaltfor stort ellers…  Har dessverre hengemage og føler ikke det blir mindre. Samme meg topper, må ned i m/l i overkroppen, men for at det skal passe nedre halvdel må jeg opp i en stor L eller XL. 

noen med samme opplevelse? Når forsvant vekten fra problemområdet?

Du kan gjøre yogaøvelser eller andre styrkeøvelser. Det vil stramme opp huden. Du må være viljesterk så får du det til. Har du råd til personlig trener kan du prøve det. 

Jeg har litt hengemage og gjør forskjellige yogaøvelser. Syns det begynner å hjelpe så jeg gjør det hver dag. Det er tungt men verdt det. 

Jeg er også pæreform, så bruker M i overkropp og XL i underkroop. 

Anonymkode: 69858...b03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 19.6.2023 den 10.37):

Tror ikke det er lipødem, kjenner meg ikke igjen i symptomene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 20.6.2023 den 6.49):

Jeg bruker lite tid på å tenke på kropp/være fornøyd/misfornøyd, men når man først er på en slik reise tar det selvfølgelig litt fokus. Nå gjør jeg dette av helsegrunner, men er ikke til å stikke under en stol at jeg gleder meg til å kunne handle bukse i en hvilken som helst klesbutikk. Akkurat nå er jeg for stor (rundt nedre del av magen)for «vanlige» butikker, men for liten for plus size og det er frustrerende.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 19.6.2023 den 20.17):

Samme her. Underbar pæreform. Gikk ned til bmi på 23 men var fortsatt 2 størrelser større nede enn oppe. 

Anonymkode: cf89f...607

Samme her. Jeg er 170/61 kg. Midja er så tynn at den ser ut som den kan knekke, og magen er flat - mens beina matcher ikke, og anklene er lubne - Utrolig irriterende. 

Anonymkode: 49ed4...8e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
AnonymBruker

Jeg syns ikke det høres helt unormalt ut at underkroppen trenger en størrelse i klær mer enn overkroppen. Hvertfall ikke når det er M/L oppe og L/XL nede. Da har du jo fortsatt endel overvekt generelt igjen vil jeg tro, kanskje det blir bedre når du går mer ned. Men kroppsfasongen kan man ikke endre totalt. Jeg har bmi på 21, bruker S oppe og M i bukser. Hvis jeg går ned i vekt blir jeg ganske tynn i overkroppen men jeg skal laaangt ned før bena ser spinkle ut (så bilder fra jeg hadde bmi på 15 og hadde spiseforstyrrelse. Selv da var ikke bena mine helt skrante).

Anonymkode: 65579...7e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 20.6.2023 den 14.19):

Du kan gjøre yogaøvelser eller andre styrkeøvelser. Det vil stramme opp huden. Du må være viljesterk så får du det til. Har du råd til personlig trener kan du prøve det. 

Jeg har litt hengemage og gjør forskjellige yogaøvelser. Syns det begynner å hjelpe så jeg gjør det hver dag. Det er tungt men verdt det. 

Jeg er også pæreform, så bruker M i overkropp og XL i underkroop. 

Anonymkode: 69858...b03

Yoga for å stramme opp huden..... 😂😂😂

Anonymkode: 539d9...22a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 20.6.2023 den 14.13):

Nettopp

Jeg tok meg i nakken mot slutten av 30-årene, heldigvis. For livet mitt så langt;

10-14, tidlig pubertet, følte meg som en kjempe der jeg raget over gutta. 

15-19, for stor rumpe, for flat i front. Undervektig BMI, følte meg likevel stor da jeg aldri ble vant med tenåringskroppen. 

20-30 (gikk opp noen veldig kledelige kilo). Da begynte virkelig kampen mot kiloene. Granskning av mage i speilet. Innlegg i BH. 

31-35 Stadig irritert på disse kiloene (normalvektig BMI), fortsatt irritert på pære-fasong. Slet meg gjennom varme sommerfester med for trangt hold-inn undertøy. 

Ironien; jeg har hele tiden hatt fantastiske venner som liker meg for meg. Jeg har hatt en fantastisk mann i 20+ år nå, som har sett alt av kropp, og elsker meg for meg.

Så å ha kastet bort så mye tid på dette her, det er bare dumt. 

Tusen takk for at du skriver dette ❤️ Fikk tårer i øynene. Ønsker meg din tankegang, for jeg er singel. Men det er ikke så rart jeg er singel når jeg ikke er glad i meg selv. Vi må slutte å tro det er noe galt med kroppene våre. Kroppen min har holdt meg frisk og rask i snart 40 år. Jeg burde takke den og være stolt av den. Ønsker deg alt godt du som skrev dette. Screenshottet dine kloke ord.

Anonymkode: b65bf...a2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...