Gjest Gjest Skrevet 11. januar 2006 #1 Skrevet 11. januar 2006 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=300132 Hvor mange sære regler skal de egentlig ha??? Greit nok med alkohol, men å ikke ha lov til å røyke? Sålenge han ikke røyker i uniformen spiller det vel ingen rolle?
Gjest barne- og familiemedister Skrevet 11. januar 2006 #2 Skrevet 11. januar 2006 Dette synes jeg er helt kurant.
Shea Skrevet 11. januar 2006 #3 Skrevet 11. januar 2006 Synes det er å strekke det litt vel langt. Det er jo ingen kriminell handling å ta seg en røyk. Det står vel så vit jeg vet heller ingen plasser i bilbelen at det er forbudt å røyke. Men, kan det være at det egentlig ligger en annen grunn til veie for at han ikke får uniform? Vet jo at aviser ikke alltid får med seg den hele og fulle sannheten i deres artikkler
Champagnepiken Skrevet 11. januar 2006 #4 Skrevet 11. januar 2006 Men, kan det være at det egentlig ligger en annen grunn til veie for at han ikke får uniform? Vet jo at aviser ikke alltid får med seg den hele og fulle sannheten i deres artikkler ← Frelsesarmeens regelverk sier (ifølge artikkelen) at frelsessoldater verken skal nyte alkohol eller tobakk. Det kan da vel ikke være noen forskjell hvis den potensielle soldaten da har samlet inn masse penger eller ikke?
Brunhilde Skrevet 11. januar 2006 #5 Skrevet 11. januar 2006 Det er jo ingen kriminell handling å ta seg en røyk. Det står vel så vit jeg vet heller ingen plasser i bilbelen at det er forbudt å røyke. ← Det er heller ingen kriminell handling å ta seg et glass vin og det står, såvidt jeg vet, heller ingen plass bibelen at det er forbudt å drikke alkohol! Har Frelsesarmeen et regelverk så må de som ønsker å være medlemmer følge dette eller melde seg ut. Så enkelt er det.
Gjest christineemily Skrevet 11. januar 2006 #6 Skrevet 11. januar 2006 Jeg røyker ikke selv, men dette syns jeg var litt vel drøyt. Husker når jeg gikk på folkehøgskole, da var det forbudt å danse. For det har eldsterådet i Indremisjonen bestemt...
Gjest Rogalinn Skrevet 11. januar 2006 #7 Skrevet 11. januar 2006 Har Frelsesarmeen et regelverk så må de som ønsker å være medlemmer følge dette eller melde seg ut. Så enkelt er det. ← Sånn er det da her på KG også, og det skjønner de fleste uten å syte.
Gjest Bodillen Skrevet 11. januar 2006 #8 Skrevet 11. januar 2006 Idet de gikk inn i Frelsesarmeen, godtok de vel også reglementet? Men at det er ekstremt er jeg enig i.
jordbær Skrevet 12. januar 2006 #9 Skrevet 12. januar 2006 At dem gidder å bruke krefter på en så liten sak, sier heller jeg. o_O Dumt at frelsesarmeen ikke bruker krefter og ressurser på mer viktige ting.
Gjest Gjest Skrevet 12. januar 2006 #10 Skrevet 12. januar 2006 Har Frelsesarmeen et regelverk så må de som ønsker å være medlemmer følge dette eller melde seg ut. Så enkelt er det. ←
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå