AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #21 Skrevet 18. juni 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Få i Norges land som lever under reelt omsorgssvikt! Og det er der det å være litt mer sikker i sin sak ikke kun bedrevitende fitte med den «norske modellen» i hode sitt kommer inn. Kjapt kan du ødlegge for ungen du vil «redde» barn under Bv sin omsorge ender dårligere opp enn de som lever opp med foreldrene sine selv om man ikke fyller norsk modell perfekt. Er nemlig andre måter å gjøre ting på å. Kulturelle briller er feks noe flere burde ta på seg! Anonymkode: 3915b...491 Hva snakker du om? Hva mener du med den norske modellen? Vi har lover og regler i Norge som ALLE må følge. Det er ikke lov til å straffe barn med vold for eksempel. Det er av NULL betydning hvilken kultur man er fra. Bor man i Norge følger man norsk lov. Det må nordmenn også gjøre når de er i andre land. Man raver ikke drita rundt i gatene i Saudi Arabia. Man respekterer lovene i det landet man bor i, punktum. Anonymkode: fddb4...c36 5
Snok1 Skrevet 18. juni 2023 #22 Skrevet 18. juni 2023 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Få i Norges land som lever under reelt omsorgssvikt! Og det er der det å være litt mer sikker i sin sak ikke kun bedrevitende fitte med den «norske modellen» i hode sitt kommer inn. Kjapt kan du ødlegge for ungen du vil «redde» barn under Bv sin omsorge ender dårligere opp enn de som lever opp med foreldrene sine selv om man ikke fyller norsk modell perfekt. Er nemlig andre måter å gjøre ting på å. Kulturelle briller er feks noe flere burde ta på seg! Anonymkode: 3915b...491 ….og med én slik setning vet vi hvor vi har deg. Takk for at du tydeliggjør hvem du er! 1
hjärterdam Skrevet 18. juni 2023 #23 Skrevet 18. juni 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Ofte må den som er meldt inn, inn til politiavhør, å da får de om de spør vite hvem bekymringen kommer ifra! Anonymkode: 1925f...30b Å si at det skjer ofte er å overdrive. Meldinger fra private omhandler etter snart seks år erfaring i kommunal bvtj sjelden vold men andre typer omsorgssvikt.
Herlighet Skrevet 18. juni 2023 Forfatter #24 Skrevet 18. juni 2023 Tusen takk for mange innspill! Ante ikke at dette var så betent tema. Jeg er søster til mor og problemet er ulike rusmidler, samt manglende evne til å prioritere barnet og en stabil livssituasjon. Det vil si at min bekymring går på mor, jeg vet ikke nok om situasjonen til å si at barnet ikke har det bra. Det hadde jeg isåfall tenkt å være ærlig med bv om. 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #25 Skrevet 18. juni 2023 Herlighet skrev (5 minutter siden): Tusen takk for mange innspill! Ante ikke at dette var så betent tema. Jeg er søster til mor og problemet er ulike rusmidler, samt manglende evne til å prioritere barnet og en stabil livssituasjon. Det vil si at min bekymring går på mor, jeg vet ikke nok om situasjonen til å si at barnet ikke har det bra. Det hadde jeg isåfall tenkt å være ærlig med bv om. Det du beskriver påvirker jo mors omsorgsevne og dermed barnet. Jeg har også sendt bekymring på et søsken og gjorde det med fullt navn (vi var flere i fam). Først sa vi fra at vi kom til å gjøre det hvis ikke de selv ringte bv. Anonymkode: ae37b...c8a 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #26 Skrevet 18. juni 2023 Herlighet skrev (6 minutter siden): Tusen takk for mange innspill! Ante ikke at dette var så betent tema. Jeg er søster til mor og problemet er ulike rusmidler, samt manglende evne til å prioritere barnet og en stabil livssituasjon. Det vil si at min bekymring går på mor, jeg vet ikke nok om situasjonen til å si at barnet ikke har det bra. Det hadde jeg isåfall tenkt å være ærlig med bv om. Du melder med god grunn. Anonymkode: 63b3b...f0c 2 1 2
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #27 Skrevet 18. juni 2023 Herlighet skrev (7 minutter siden): Tusen takk for mange innspill! Ante ikke at dette var så betent tema. Jeg er søster til mor og problemet er ulike rusmidler, samt manglende evne til å prioritere barnet og en stabil livssituasjon. Det vil si at min bekymring går på mor, jeg vet ikke nok om situasjonen til å si at barnet ikke har det bra. Det hadde jeg isåfall tenkt å være ærlig med bv om. Er det rus i bilde ville jeg absolutt varslet barnevernet. Anonymkode: fddb4...c36 1 1 2
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #28 Skrevet 18. juni 2023 Snok1 skrev (27 minutter siden): ….og med én slik setning vet vi hvor vi har deg. Takk for at du tydeliggjør hvem du er! Jepp, foreldrevern, og ikke barnevern. Anonymkode: ae37b...c8a 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #29 Skrevet 18. juni 2023 De får lese brevet eller meldingen og skjønner fort hvem det er. Anonymkode: d5d63...107 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #30 Skrevet 18. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Få i Norges land som lever under reelt omsorgssvikt! Og det er der det å være litt mer sikker i sin sak ikke kun bedrevitende fitte med den «norske modellen» i hode sitt kommer inn. Kjapt kan du ødlegge for ungen du vil «redde» barn under Bv sin omsorge ender dårligere opp enn de som lever opp med foreldrene sine selv om man ikke fyller norsk modell perfekt. Er nemlig andre måter å gjøre ting på å. Kulturelle briller er feks noe flere burde ta på seg! Anonymkode: 3915b...491 Jeg jobber daglig med disse sakene og jeg lover deg - det er mange barn i Norge som lever under reel omsorgssvikt. Dessverre. Så har du de som klarer å beholde barna sine mens de er små, så utvikler barna adferdsvansker som ungdom og foreldrene klarer ikke å håndtere dem lenger - de får vedtak om institusjonsplassering, og da begynner virkelig problemene. Det er så mange barn som kunne fått det så mye bedre om foreldre ikke kjempet med "nebb og klør" for å beholde dem når livene deres egentlig ikke er kompatible med å ha omsorgen for barn. Anonymkode: fe7b9...2f7 3 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #31 Skrevet 18. juni 2023 Jeg meldte en nabo som jeg møter veldig ofte i alle slags anledninger. Jeg underskrev med navn siden det er en liten plass, og ting som er blitt sagt og observert kunne ha blitt sport tilbake til meg uansett. Dette var etter å ha forsøkt å hjelpe til på alle andre måter jeg har kunnet tidligere, men det eskalerte uansett. Der er fortsatt en klein og rar situasjon, men er så glad for at jeg gjorde det, og med fullt navn. Anonymkode: 70752...139 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #32 Skrevet 18. juni 2023 Herlighet skrev (4 timer siden): Tusen takk for mange innspill! Ante ikke at dette var så betent tema. Jeg er søster til mor og problemet er ulike rusmidler, samt manglende evne til å prioritere barnet og en stabil livssituasjon. Det vil si at min bekymring går på mor, jeg vet ikke nok om situasjonen til å si at barnet ikke har det bra. Det hadde jeg isåfall tenkt å være ærlig med bv om. Se der ja! Ruser selvsagt en reel grunn. Arne har arvet sko av fetteren og glemt gymtøy osv er eksempler ikke reel grunn Anonymkode: 3915b...491 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #33 Skrevet 18. juni 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Se der ja! Ruser selvsagt en reel grunn. Arne har arvet sko av fetteren og glemt gymtøy osv er eksempler ikke reel grunn Anonymkode: 3915b...491 Hvis bekymringen kun inneholder arv av sko og glemt gymtøy så går ikke bv videre ifht mld. Men de to tingene kan være små deler i et stort bilde som gir en bekymring, da er det noe annet. Anonymkode: ae37b...c8a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå