Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har hatt en tøff barndom med en psykisk syk mor som aldri har fått noe hjelp for det. Hun er helt manisk og blir bare verre og verre. Det er trist å se hvordan hun har forandret seg de siste årene,selv om det har gitt meg store problemer. Jeg har vært hos legen og snakket om min angst og depresjon, men ikke mine selvmordstanker. Har hatt selvmordstanker siden jeg var 13 år og sa ofte til min mor at nå går jeg ut og kommer aldri tilbake igjen etter krangling. Da svarte alltid min mor: «Nei, aldri kom tilbake og jeg vil ikke se deg mer». Disse ordene sitter fortsatt i meg og jeg føler meg lite verdt. 

Jeg har en gutt på 3 år og har ofte sakt til min mann at jeg føler meg som en byrde. Alt jeg vil er å være glad og lykkelig, så får jeg dårlig samvittighet over at jeg ikke er det. Jeg har en mann som elsker meg og har alt jeg trenger. Nå har startet med zoloft 50 mg for en uke siden, så håper det kan hjelpe litt på.. Noen som har noen gode tips her?

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Trist å høre kjære deg 💔. Jeg har ikke noe annet tips enn at det kan ta litt tid før medisinen begynner å virker, så hold ut litt lenger ♥️. Utover det så må du nesten ta kontakt med fastlegen eller en annen form for psykisk helsehjelp.

Anonymkode: afc20...a26

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Så kjipt å lese at du er vokst opp med en slik mor. 
Men tenk- du er ikke henne. Du er klokere, frisk og ressurssterk. Bare vær en bedre versjon.  

Anonymkode: 5c2db...dd2

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har veldig lik historie som deg, og kan forstå mye av disse følelsene. Det er helt jævlig fordi det sitter så plantet i hjernen, til tross for at vi også rasjonelt på gode dager skjønner at det er tull. For meg hjalp kombo av terapi, gruppeterapi (for å se og spesielt høre at jeg ikke er alene) og medisin. Når jeg tok skikkelig tak, var jeg veldig langt nede, brukte litt over året men det ble faktisk bedre. Sender masse klemmer 💞

Anonymkode: 9ef74...d89

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...