Gå til innhold

Alle som misjoner hardt for et carnivore kosthold er godt voksne, overvektige menn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Proof is in the pudding, som man sier på engelsk. Men dette ser jeg igjen og igjen i omgangskretsen og på jobb hvor det ofte blir heftige diskusjoner om kosthold og veganere mot carnivorer styrer debatten. 

Begge er like ekstreme syns jeg da, jeg spiser selv noe kjøtt, og som ung kvinne i fruktbar alder så trenger jeg kjøtt som den beste kilden for jern. Men ikke daglig, og ikke på det nivået som carnivorene holder på med. Og sammenligning av utseende mellom disse steile frontene...vel veggisene er jevnt over slanke yogafolk og carnivorene er menn med vom på en evig bulk. 

Nå kommer alle anonyme carnivorer og sier at de hverken er mann, tjukk eller middelaldrende. Men vi ser dere 😉 

Anonymkode: dab7a...919

• Liker 8
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det virker jo nesten litt som om den/de som promoterer carnivore her inne har flere brukere. Skriver de noe om kostholdet i hvilken som helst tråd (som i utgangspunktet gjerne ikke handler om kosthold eller ikke har flere enn én kommentar) så får de alltid 5+ upvotes uansett rimelig kjapt. Såå utbredt er det ikke å spise carnivore og å tro at grønnsaker er skadelig for kroppen. Er vi flere som har tenkt det? 

Anonymkode: f0967...248

• Liker 15
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Det virker jo nesten litt som om den/de som promoterer carnivore her inne har flere brukere. Skriver de noe om kostholdet i hvilken som helst tråd (som i utgangspunktet gjerne ikke handler om kosthold eller ikke har flere enn én kommentar) så får de alltid 5+ upvotes uansett rimelig kjapt. Såå utbredt er det ikke å spise carnivore og å tro at grønnsaker er skadelig for kroppen. Er vi flere som har tenkt det? 

Mulig. Men de finnes ute i verden også. De følger noe Manosphere greier om hvor bra innmat er. Selv om Liver King har blitt avslørt som en fake som har fått de musklene av steroider og ikke av blodig mat og trening, så er de overbevist. Det blir noe religiøst over det. Og ja, veganere kan også være like religiøse. Men som sagt når jeg ser på hvem som følger et plantebasert kosthold kontra hvem som spiser typ 80% kjøtt så er det ingen tvil om hvem som er sunnest. 

• Liker 9
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Menn spiser generelt mer animalsk mat enn kvinner. Mye mer egg og rødt kjøtt enn kvinner.

Anonymkode: a74e5...3a2

Skrevet

Da tror jeg at jeg må være unntaket som bekrefter regelen. Men jeg spiser ikke allslags kjøttmat . . .

Det er viktig å unngå søppelmat som dårlige burgere, pølser og det meste av såkalt veimat.

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Ja, det er irriterende med den som har 5-6 ulike brukere og ofte gir ørten likes til f.eks meg når jeg skriver noe positivt om kjøtt.

Men andre steder på nettet ser jeg ganske mange kvinner som er varme forsvarere av kjøttbasert kosthold. En del av dem har blitt kvitt helseproblemer. Selv er jeg mann og slank, i tilfelle det har noe å si.

Anonymkode: ef804...149

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er vanligere å være carnivore/kjøttbasert enn de fleste tror. Det er et stigma assosiert med det på grunn av hard propaganda fra veganerne, så det er et kosthold de fleste tilhengerne holder ganske for seg selv. Derfor er det lett å tro at man kjenner færre carnivorer enn det man faktisk gjør. Og særlig kvinner er forsiktige med å fortelle folk at de spiser mye kjøtt. Jeg har måttet stå i ganske mange diskusjoner og tåle ganske mange teite kommentarer fordi jeg har fått bedre helse av å spise kjøtt. Jeg skjønner jo at hvis man ikke har like mye fakta man kan slå i bordet med, så er det lettere å late som at man ikke er carnivore. Jeg har for eksempel fått en ex-leder av norsk vegansamfunn til å innse og innrømme at kjøtt kan være miljøvennlig. Hvordan? Med fakta, selvfølgelig.

Av de nesten 3000 medlemmene i facebook-gruppa Carnivore Norge, så er det mange kvinner. Av de 20 som har bidratt mest i gruppa, så er det 10 kvinner og 10 menn. Og jeg ser vanligvis at de er rundt 30-40 år, og ikke overvektige. I alle fall ikke etter at de har spist carnivore en stund. 🙂 Og jeg ser at det er åtte "venner" i gruppa fra forskjellige lag som jeg ikke visste at var carnivore eller carnivore-nysgjerrige.

Anonymkode: b2f11...1cf

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Dere som spiser carnivore og rundt 2000kcal dagen , hvilken fordeling av makroene protein og fett?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker said:

Dere som spiser carnivore og rundt 2000kcal dagen , hvilken fordeling av makroene protein og fett?

Jeg spiste kun kjøtt, fisk og egg i en periode (og har aldri hatt det bedre). Aner ikke kalorier eller forholdet mellom fett og ørten protein, og tror ikke det er så viktig å bestemme det ut fra et mål eller formel men heller la appetitten styre det. Jeg tror man etter hvert får mer lyst på det man trenger mer av, når man spiser riktig.

Jeg har det slik med fasting også. Etter å ha spist innenfor et kort vindu i lang tid (det fungerte helt fint) spiser jeg nå når jeg er sulten. Stort sett to ganger daglig, av og til frokost.

• Liker 8
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Jeg spiste kun kjøtt, fisk og egg i en periode (og har aldri hatt det bedre). Aner ikke kalorier eller forholdet mellom fett og ørten protein, og tror ikke det er så viktig å bestemme det ut fra et mål eller formel men heller la appetitten styre det. Jeg tror man etter hvert får mer lyst på det man trenger mer av, når man spiser riktig.

Jeg har det slik med fasting også. Etter å ha spist innenfor et kort vindu i lang tid (det fungerte helt fint) spiser jeg nå når jeg er sulten. Stort sett to ganger daglig, av og til frokost.

Men blir det ikke mye proteiner hvis jeg f.eks. spiser egg/ost og fet fisk(laks makrell sild) til frokost, mager fisk med stekt bacon til lunsj og kjøtt/kylling til middag?

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Men blir det ikke mye proteiner hvis jeg f.eks. spiser egg/ost og fet fisk(laks makrell sild) til frokost, mager fisk med stekt bacon til lunsj og kjøtt/kylling til middag?

Jeg vet ikke. Men jeg har stor tro på å spise intuitivt, så lenge man spiser ordentlig mat. Å telle kalorier eller i det hele tatt vite hvor mange gram fett og protein man spiser hver dag er jo et ultramoderne fenomen. I fortiden var vi friske og slanke, og vi spiste av det som var tilgjengelig.

• Liker 9
Skrevet

Jeg har samme hovedinntrykk som TS.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
13 hours ago, AnonymBruker said:

Nå kommer alle anonyme carnivorer og sier at de hverken er mann, tjukk eller middelaldrende. Men vi ser dere 😉 

Gratulerer så meget.

Anonymkode: 3dc93...3ad

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

I fortiden var vi friske og slanke, og vi spiste av det som var tilgjengelig.

Da lagde man også maten selv i lang større grad, i stedet for å kaste i seg sukker og ultraprosessert mat.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er kvinne, 50+ og innenfor normalområdet på BMI. Heller mot å spise carnivore selv, og har inntrykk av at mange som gjør det er i forskjellige årsklasser. Pleier uansett ikke å snakke så mye om det, og siden helsa ble bedre av å legge om til ganske strikt lavkarbo for en del år siden - så er ikke motivasjonen helt tilstede for å gjennomføre det hele tiden. Jeg er litt for glad i grønnsaker bær (+ vannmelon om dagen). Jeg merker uansett at kroppen fungerer best de periodene jeg spiser rent kjøtt, egg og smør.

Tror heller at menn lettere tar diskusjonen enn at det er en så stor overvekt av menn som velger den livsstilen. 

Anonymkode: deec9...4b9

• Liker 10
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Vil også legge til - jeg personlig har ikke noe sterkt ønske om å misjonere eller diskutere eget kosthold. Tror alle må finne sin vei.

Anonymkode: deec9...4b9

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg synes det er skummelt at folk tør å eksperimentere på den måten. Vi lever bare en gang så hvorfor risikere å ødelegge det?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Da lagde man også maten selv i lang større grad, i stedet for å kaste i seg sukker og ultraprosessert mat.

Hvor langt tilbake i tid må man gå da alle var slanke og friske?

AnonymBruker
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker said:

Når det gjelder fedme er det nok å se på gamle bilder og filmer. Sannsynligvis var fedme og andre livsstilssykdommer sjelden i steinalderen. Moderne urfolk viser også at overvekt og alle plager som følger med, er sjelden der folk spiser mat fra naturen og ikke tenker på kalorier.

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Jeg så den første Jurassic Park-filmen for ikke så lenge siden. Der var alle slanke, og et par av hovedrolleinnehaverne var det vi i dag trolig ville ha kalt magre/tynne. Dette var i 1996. 

Anonymkode: c3b15...71e

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...